تهران- ایرناپلاس-  یک عضو هیئت انتخاب نامزدهای ائتلاف اصولگرایان در تهران درباره تکثر افراد حاضر در این ائتلاف در انتخابات مجلس تأکید می‌کند: اینکه افراد حاضر در ائتلاف دارای باورها و سلایق مختلفی باشند، ایرادی ندارد. آنها باید در اصول هم‌نظر باشند تا بتوانند به وحدت رویه برسند.

تنها سه هفته تا برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی‌ مانده است. به نظر می‌رسد اصولگرایان که تا همین چندی پیش، اخبار اختلافاتشان رسانه‌ای می‌شد، ائتلافی متکثر از مؤتلفه، قالیباف تا پایداری‌ها و حتی نیروهای احمدی‌نژاد تشکیل داده‌اند. دیروز لیست ۱۰نفره‌ای متشکل از حجت‌الاسلام حیدر مصلحی، حجت‌الاسلام مسعود عالی، حجت‌الاسلام قاسمیان، رضا روستا آزاد، حجت‌الاسلام احسان بی‌آزار تهرانی، کامران دانشجو، یاسر جبرائیلی، منوچهر متکی، معصومه آباد و نادر طالب‌زاده تحت عنوان هیئت انتخاب ائتلاف اصولگرایان در تهران منتشر شد.

 حق افراد است که بخواهند از ائتلاف خارج شوند

معصومه آباد، عضو هیئت انتخاب لیست ائتلاف اصولگرایان در تهران در پاسخ به این سؤال که «ائتلاف اصولگرایان بسیار متکثر و متنوع است و هیئت انتخاب نامزدهای اصولگرایان چگونه بر سر آنها به اجماع خواهد رسید»، به ایرناپلاس می‌گوید: با توجه به مجموعه معیارها و شرایطی که برای انتخاب افراد و رسیدن به این عدد در نظر گرفته‌ شده است، قطعاً هماهنگی‌های لازم و اشتراکاتی میان اعضا بوده است. اینکه افراد حاضر در ائتلاف دارای باورها و سلایق مختلفی باشند، ایرادی ندارد؛ مهم آن است که این عزیزان معیارهای لازم برای نمایندگی را داشته باشند.

وی ادامه می‌دهد: اگر هر یک به لحاظ فکری، تفاوت نظر داشته باشند، اما در اصول هم‌نظر باشند، می‌توانند به یک وحدت رویه برسند.

این عضو ائتلاف اصولگرایان درباره اینکه اصول وحدت‌بخش چه هستند، تصریح می‌کند: آنچه برای ما اهمیت دارد و آن را دنبال می‌کنیم، اعتقاد به اصل ولایت‌فقیه است که رمز پیروزی و موفقیت در برهه‌های مختلف در کشور ما بوده است. این اصل لاینفک ما و به‌طور خاص برای من، در انتخاب افراد از میان این ۹۰ نفر است. به‌علاوه، با توجه به جایگاهی که این افراد به‌عنوان یک نماینده باید به آن وارد شوند، ضروری است متعهد، وظیفه‌شناس، مرجع رفع حاجات و گرفتاری‌های آحاد مردم باشند؛ مهم‌تر آنکه ساده‌زیست باشند و اگر به‌عنوان نماینده انتخاب شدند، درک متقابلی از شرایط زیستی مردم داشته باشند. ملاک‌های دینی و انقلابی در زندگی آنها عینی و عملی باشد. این کشور فراز و فرودهای بسیاری را تجربه کرده است و باید توجه داشت این افراد در روزهای سخت این کشور، کجای میدان ایستاده بودند؟  

وی می‌افزاید: بر اساس جمع‌بندی این ملاک‌ها و معیارها، تصویر مشخصی از آن چهره ترسیم می‌شود. ازآنجایی‌که نماینده وظیفه قانون‌گذاری دارد، باید در نظر داشت حرمت قانون‌گذاری و قانون را به‌عنوان رکن اول در دستور کار خود قرار دهند. در قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای صحیح قوانین، باید عواطف، احساسات و معیشت مردم را مدنظر داشته باشند؛ چراکه ما در کشور، قوانین متعددی داریم، اما متأسفانه در اجرای آنها شاهد کاستی هستیم که این به معنای عدم نظارت کافی بر اجرای قوانین و مصلحت‌اندیشی در برخی امور است.

آباد با تأکید بر اینکه «این عزیزان نباید این‌گونه باشند»، تصریح می‌کند: باید نسبت به قانون متعهد و حساس باشند، قانون را اولی بر همه‌چیز بشمارند و درگیر اولویت‌های قومی و قبیله‌ای نشوند. هرچند ما بی‌شمار قانون داریم، اما متأسفانه هنگام اجرای قوانین، سلیقه‌های شخصی را در آن دخیل می‌کنیم.

بسیاری از نامزدهای این دوره از مجلس که منتقدان مجلس فعلی نیز هستند، وعده تشکیل «مجلس انقلابی» می‌دهند، درحالی‌که تعاریف متفاوتی از این مفهوم دارند. اما این عضو جبهه آبادگران در پاسخ به این پرسش که خوانش ائتلاف اصولگرایان از «انقلابی بودن» چیست، می‌گوید: آنچه باعث ارائه تعبیر و تفسیر یکسان از مفهوم انقلابی بودن توسط ما می‌شود، این است که افراد در لحظه‌های بحرانی و فراز و نشیب‌هایی که انقلاب با آن مواجه بوده است، چگونه عمل کرده‌اند. عملکرد افراد طی دوره‌های مختلف بیانگر آن است که تعلق‌ خاطر آنها به انقلاب سپید یا سیاه است.

وی درباره اینکه جبهه پایداری پیش‌تر اعلام کرده بود، در صورت عدم قرار گرفتن اعضایش در لیست ائتلاف اصولگرایان از آن خارج خواهد شد، توضیح می‌دهد: تاکنون بر سر این موضوع به تصمیم‌گیری جامع و دقیقی نرسیدیم که بخواهیم آن را اطلاع‌رسانی کنیم. اینکه افراد بخواهند از ائتلاف خارج شوند، حق آنهاست.

قالیباف و آقاتهرانی دوشادوش هم

سیدیاسر جبرائیلی، دیگر عضو این هیئت درباره اینکه معیارهای این گروه برای انتخاب افراد متکثر و به اجماع رسیدن برای لیست اصولگرایان چیست، به ایرناپلاس می‌گوید: در جلسه امروز حضور نداشتم و از طریق رسانه‌ها مطلع شدم در انتخاباتی که ائتلاف برگزار کرده است، بنده به‌عنوان عضو این هیئت انتخاب شدم. ان‌شاءالله جلسات در آینده تشکیل می‌شود و درباره این موارد صحبت خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه چگونه می‌توان محمدباقر قالیباف و مرتضی آقاتهرانی را به لحاظ فکری در کنار هم و یک رویکرد قرار داد، تأکید می‌کند: می‌توانند در یک لیست قرار گیرند.