۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۱۲
کد خبرنگار: 872
کد خبر: 85581144
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تخصصی ترین مرجع طراحی ویلا در ایران ۱۴۰۳

۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۱۲
کد خبر: 85581144
تخصصی ترین مرجع طراحی ویلا در ایران ۱۴۰۳

تهران- ایرنابازار- برای عدم تکراری بودن طرح ساختمان ویلا و منحصربه‌فرد بودن ایده برای نمای ساختمان ویلا، لازم است تا طراحی ویلای خود را به شرکتی معتبر و باسابقه بسپارید؛ زیرا با اختصاص هزینه‌ مورد نظر برای ساخت آن، در صورتی که طرح ایده‌آل و پیشنهاد خودتان باشد، نهایت راحتی و رضایت را از ساخت و سکونت در آن خواهید داشت.

ایرنابازار- با طراحی ویلا توسط افراد بی‌تجربه و آماتور، ممکن است در روند کار مشکلاتی به‌وجود آیند یا برای ساخت آن به سبب شناخت ناکافی، از مواد و مصالح بی‌کیفیت استفاده شود. اکنون که شما قصد ساختن ویلای خود را دارید، ما به شما پیشنهاد می‌دهیم که برای طراحی ویلا با یک شرکت باتجربه و با سابقه طولانی که تاکنون توانسته بیش از هزار ویلای منحصربه‌فرد را طراحی کند، هماهنگ کنید.

طراحی ویلا چیست؟

کلمه ویلا ریشه‌ای فرانسوی دارد و به ساختمان‌هایی که چهار طرف آن‌ها باز بوده و به ساختمان دیگری متصل نیستند، ویلا می‌گویند. ویلا جهت ایجاد آرامش و تفریح در روزهای آخر هفته و تعطیلات در مناطقی با آب‌وهوای خوش ساخته ‌می‌شود. اصولاً ویلاها یا شخصی هستند یا برای اجاره دادن به مسافران مورد استفاده قرار می‌گیرند. به هر حال تفاوتی ندارد؛ طراحی ویلا باید به اندازه‌ای شیک و منحصربه‌فرد باشد که جذاب و خیره‌کننده به نظر برسد. ویلا ها معمولاً از هر چهار طرف دارای نما بوده و محوطه آن را باغ بزرگ یا فضایی سرسبز احاطه کرده ‌است. در اجرای یک طراحی موفق مراحل زیر می‌بایست طی شوند، البته هر کدام از مراحل دارای جزئیاتی نیز هستند که به‌صورت کلی در زیر به آن‌ها اشاره شده است.

  • بررسی موقعیت جغرافیایی زمین
  • تهیه نقشه دستی و ارائه ایده‌های ساخت و پیشنهاد به مشتری و دریافت نظر و پیشنهاد وی
  • تبدیل نقشه دستی و اضافه کردن پیشنهادات مشتری روی نقشه و تبدیل به نقشه اصلی با ارائه جزئیات
  • انتخاب مصالح باکیفیت برای ساخت
  • طراحی جزئیات دقیق اجرایی و همچنین جزئیات فضای داخلی ویلا و محوطه بیرونی و استخر
  • ارائه نقشه‌ها و مدارک مورد نیاز به شهرداری برای اخذ مجوز طراحی ویلا
  • نظارت کامل بر روند پیاده‌سازی نقشه و مراحل ساخت تا لحظه آخر
  • تائید نهایی و تحویل به مشتری

انواع طراحی ویلا

طراحی ویلا دارای سبک‌های مختلفی است. شناخت و آگاهی از انواع سبک ساخت ویلا به شما کمک می‌کند تا در انتخاب و به‌کار بردن سلیقه شخصی خود، بهترین تصمیم را اتخاذ نمایید. یک انتخاب منحصربه‌فرد برای طراحی نمای ساختمان و فضای داخلی آن و همچنین استفاده از ایده‌های خلاقانه، باعث افزایش سرمایه شما می‌شود. به همین منظور سعی کنید حتماً طراحی ویلای خود را به یک شرکت با تجربه زیاد در ساخت انواع ویلاهای مدرن و کلاسیک بسپارید. در زیر سبک‌های مختلف طراحی ویلا معرفی شده‌اند.

طراحی ویلا به سبک مدرن

از پرطرفدارترین سبک‌های ساخت ویلا، سبک مدرن است. از این سبک برای منازل مسکونی و ساختمان‌های دیگر نیز استفاده می‌شود. در طراحی ویلا، سبک مدرن به‌ معنای استفاده از مصالحی مانند شیشه، بتن و سنگ است. در طراحی ویلا مدرن از پنجره‌های بزرگ برای ارتباط بیشتر با طبیعت بهره می‌گیرند و تزئینات اضافی محدودتر شده و رنگ‌های خنثی و روشن کاربرد بیشتری دارند. در طراحی ویلا مدرن از خطوط ساده و شیب‌دار استفاده می‌شود و فضاهای کاربردی بیشتر به‌چشم می‌آیند. سبک مدرن به‌دلیل به‌کارگیری امکانات مدرن و ظرافت و دقتی که در آن صورت می‌گیرد، محبوبیت بیشتری دارد.

تخصصی ترین مرجع طراحی ویلا در ایران ۱۴۰۳

طراحی ویلا به سبک کلاسیک

این سبک شباهت زیادی به ساختمان‌های رومی دارد. سبک کلاسیک به نوعی سنتی نیز گفته‌ می‌شود. ستون‌های بلند، اشکال هندسی، استفاده از طراحی‌های مجسمه با رعایت تقارن و تعادل، نوعی حس صمیمیت را ایجاد می‌کنند. طراحی ویلا کلاسیک با سقف‌های بلند، پنجره‌های بزرگ با قاب تزئینی، نمای سنگی و گچ‌بری‌های زیبا، بسیار جذاب به نظر می‌رسد.

تخصصی ترین مرجع طراحی ویلا در ایران ۱۴۰۳

طراحی ویلا به سبک روستیک

این سبک شباهت زیادی به خانه‌های روستایی دارد. با استفاده از مصالح چوب، خشت، آجر، سنگ و... در نمای بیرونی و فضای داخلی و محوطه باغ، حس خونگرمی و بومی بودن در کنار یکرنگ بودن با اهالی روستا القا می‌شود.

طراحی ویلا براساس تعداد طبقات

ویلا دوبلکس: به ویلای دو طبقه که با راه ‌پله به یکدیگر متصل می‌شوند، دوبلکس می‌گویند. در طبقه اول آشپزخانه و فضای مهمان، اتاق نشیمن وجود دارند و طبقه دوم که شخصی‌تر شده، شامل سرویس بهداشتی و اتاق خواب است.

  • طراحی باغ ویلا: در این طراحی ویلا علاوه‌بر توجه به طراحی فضای داخلی، تمرکز اصلی بر محوطه و زیباسازی باغ است. متراژ و مساحت باغ بر نوع و ایده طراحی باغ بسیار تاثیرگذار خواهد بود. همچنین بین طراحی داخلی و بیرونی به معنای طراحی باغ لازم است که هماهنگی وجود داشته ‌باشد.
  • ویلا لاکچری: این دسته از ویلاها از تمامی امکانات یک ویلای لوکس و مجلل برخوردار هستند. وجود اتاق سینما، سالن ورزشی، باغ، استخر و... در این نوع ویلاها رفاه کامل را برای یک زندگی آرامش‌بخش فراهم می‌سازند. معمولاً این ویلاها در مکان‌های خاصی که برتر هستند، ساخته‌ می‌شوند.
  • ویلا فلت: این ویلا یک طبقه بوده و در آن سرویس‌ها، اتاق‌ خواب، اتاق نشیمن و مهمانی و همچنین آشپزخانه و پارکینگ همه در یک طبقه وجود داشته و به‌وسیله دیوارهایی از هم جدا شده‌اند. متراژ این نوع ساخت بسیار کم است و شاید یکی از دلایل محبوبیت ویلا فت همین باشد.
  • ویلا تریبلکس: این نوع ویلا سه طبقه بوده و راه ارتباطی بین سه طبقه از طریق راه پله صورت می‌گیرد. در بیشتر موارد پله‌های این نوع ویلا به‌صورت گردان هستند که نمای زیبایی به فضای داخلی می‌دهند. در ویلای تریبکس، نشیمن و اتاق مهمان مانند دوبلکس در طبقه اول، سرویس‌ها و اتاق خواب در طبقه دوم و بقیه امکانات در طبقه سوم قرار دارند.

سخن پایانی

یکی از نگرانی‌های صاحبان ملک در ساخت ویلا، طراحی آن است. تنوع در سبک‌ها، انتخاب طرح، تنوع قیمت ساخت ویلا و همچنین متنوع بودن مصالح به‌کار رفته، انتخاب را برای مالکان دشوار ساخته‌اند. برای رهایی از دغدغه لازم است تا با انواع سبک طراحی ویلای مدرن، ویلا کلاسیک و روستیک آشنایی داشته باشید. اگر قصد ساخت و طراحی ویلا را دارید، توصیه می‌شود از سبک مدرن استفاده کنید؛ زیرا طرح‌های ساده، زیباتر به نظر می‌رسند. در طراحی ویلای مدرن از ظرافت خاصی استفاده می‌شود. این نوع سبک با گذر زمان همچنان محبوبیت خود را حفظ می‌کنند. علاوه‌بر آن انتخاب یک مجموعه خوب که تجربه زیادی در طراحی ویلا دارد، اهمیت آن را چندبرابر می‌نماید.

برای سفارش ویلای خود می توانید با مجموعه ویلا هزار تماس بگیرید www.villa۱۰۰۰.com.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.