۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۲۹
کد خبرنگار: 879
کد خبر: 84493065
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 یک فعال سیاسی: اعتماد سازی عمومی ضرورت ایجاد پویایی و نشاط در جامعه

تهران - ایرنا پلاس - یک فعال سیاسی با تاکید بر اینکه رضایتمندی عمومی باید به عنوان دغدغه‌ای جدی محورعمل مسوولان قرار گیرد، گفت: برای ایجاد آرامش، امید و نشاط در جامعه باید اعتماد عمومی به عنوان سرمایه اجتماعی بازگردد.

نجفقلی حبیبی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرناپلاس با تاکید بر ضرورت تزریق امید به جامعه افزود: مردم ایران به دلیل شرایطی که در سالهای گذشته بر آنها گذشت، امید و بیش از آن شادابی و نشاط خود را دست داده‌اند چنانکه بخش زیادی از مردم نسبت به وضعیت امروز و آنچه در آینده انتظارشان را می‌کشد، دایم در نگرانی و اضطراب به سر می برند و اعتماد عمومی هم به دولت و حاکمیت برای رفع معضلات و مشکلات کاهش یافته است.

 وی ادامه داد: این شرایط زیبنده نظام اسلامی ما نیست از این رو بر همه ارکان نظام واجب است، سعی و تلاش لازم را برای بهبودی وضعیت و در نتیجه تزریق امید به جامعه انجام دهند.

نماینده ادوار مجلس شورای‌اسلامی عنوان کرد: دور کردن جامعه از استرس و ایجاد امید امری دشوار و هدفی سخت نیست هرچند مناسبات داخلی و برخی مسایل موجب شده به لحاظ اقتصادی در تنگنا قرار بگیریم و گذر از این بُرهه سختی‌های خودش را دارد.

وی افزود: با این وجود با درنظر گرفتن یکسری از مسایل، می‌توان به گونه ای عمل کرد که اعتماد مردم به سیستم بازگردد در این راستا باید در راستای کاهش مشکلات مردم هر اقدامی که لازم است، انجام دهند. فقط کافی است، نهادهای مختلف به‌گونه‌ای امور را مدیریت کنند که مردم به صِحت رفتار وصداقت گفتار آنها ایمان بیاورند.

او تصریح کرد: شفاف‌سازی ها می‌تواند در پررنگ شدن اعتماد عمومی نقش‌ غیرقابل انکاری داشته باشد. چنانکه عدم شفافیت باعث می‌شود جامعه نسبت به آنچه درنظام مدیریتی می‌گذرد، دچار شبهه شود.

 وی با بیان اینکه مدیران کشور لزومی نمی‌بینند افکار عمومی را از آنچه در کشور و بخش های مختلف می‌گذرد، مطلع کنند، عنوان کرد: حال آنکه شفاف‌سازی باعث پررنگ شدن اعتماد عمومی و در نتیجه امیدواری به روزهای آینده می شود همچنان که ناامیدی در جامعه باعث خنثی شدن همه تلاش ها و دستاوردها شده و این شرایط فضای بحرانی را ماندگار می‌کند.

این فعال سیاسی افزود: برای آنکه مردم امیدوار به حل مشکلات شوند، باید احساس کنند، امور جاری و مسائل روز آنها به درستی پیگیری می‌شود و اثر این تلاش ها را در عرصه اقتصاد و معیشت خود به طور ملموس درک کنند.

 وی ادامه داد: از این رو انتخاب افراد برای مسوولیت‌های مهم باید ملاک شایستگی وتعهد باشد تا مردم بدانند، قرار است کارها توسط کارشناسان و متخصصان امر پیگیری شود و بتوانند درباره حصول نتیجه مطلوب امور به اطمینان‌خاطر برسند که این اطمینان‌خاطر یکی از الزامات تزریق امید به جامعه است.

وی اظهارکرد: در جریان چینش افراد در پست ها و مسئولیت ها باید از هرگونه سیاسی‌کاری و بازی‌های جناحی پرهیز کرد تا از این طریق مسوولیت‌های مهم در اختیار چهره‌هایی قرار گیرد که قابلیت، توانایی و تخصص لازم برای قرار گیری در آن موقعیت را داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: از سویی فساد به هر شکلی که باشد، مانعی بلند برای رسیدن به آرامش عمومی است بدین مفهوم که اگر مردم این ذهنیت را داشته باشند که بخشی از سیستم مدیریتی در اختیار سوءاستفاده‌گران است، دچار بی اعتمادی و نگرانی گسترده می شوند و به این ذهنیت می‌رسند که اموال عمومی در دسترس رانت‌خواران است.

وی گفت : اگر اینگونه شود، حتی برداشتن قدم‌های مثبت و رسیدن به  دستاوردهای مهم هم جامعه را به آرامش نمی رساند زیرا فساد را پدیده‌ای است که می‌تواند همه چیز را از اساس بهم بریزد.

نجفقلی حبیبی در پایان گفت: باید با ظرفیت نیروهای متخصص و مدیران شایسته، چرخ‌های اقتصاد به‌درستی بچرخد و مردم از شرایط مطلوب برای اشتغال و زندگی برخوردار باشند اما از همه اینها مهمتر این است که جامعه‌ باید شاداب و امیدوار به آینده باشد که این مهم فقط با صداقتِ مسوولان محقق می‌شود.

وی ادامه داد: پس بر همه دست‌اندرکاران واجب است که همه الزام‌های امیدواری مردم را مدنظر قرار بدهند تا بتوانیم به مرور اعتماد عمومی را به عنوان سرمایه اجتماعی ارتقا داده و امید و آرامش لازم را به مردم هدیه دهیم.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.