۲۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۰۸
کد خبرنگار: 1906
کد خبر: 84471142
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

گفت‌وگو با بهتاش فریبا؛

استقلال با آبرو بازی کرد؛ امیدواری به نفرات جذب شده

۲۳ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۰۸
کد خبر: 84471142
مجید روان‌ستان
استقلال با آبرو بازی کرد؛ امیدواری به نفرات جذب شده

تهران- ایرناپلاس- «خوشحالم و به تیمم افتخار می‌کنم مقابل تیمی که قدرتمند بود، به پیروزی مهمی دست یافتیم.» این‌ها بخشی از صحبت‌های لئوناردو ژاردیم، سرمربی الهلال پس از برتری ۲ بر صفر مقابل استقلال و صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بود.

به گزارش ایرناپلاس، بازی شب‌گذشته استقلال برابر حریف خود الهلال نشان داد که آبی‌های تهران، خود را دستکم گرفتند و اگر موقعیت‌هایشان تبدیل به گل می‌شد نتیجه چیز دیگری رقم می‌خورد.  

سرمربی پرتغالی تیم الهلال حتی در صحبت‌هایش اشاره کرد که پیش از بازی با استقلال از اهمیت این مسابقه با بازیکنان خود حرف زده و گفته بود که استقلال، بازی را قدرتمند آغاز می‌کند، اما بعد سطح بازی آن با گذشت زمان اُفت می‌کند و شما می‌توانید کنترل بازی را به‌دست بگیرید که بازیکنان الهلال همین کار را انجام دادند و در ادامه شیوه بازی خود را به استقلال دیکته کردند.
در واقع باید گفت الهلال برتری خاصی نسبت به استقلال نداشت و فقط از فرصت‌های بدست آمده خود نهایت استفاده را برد و به گل رسید. البته استقلال هم از موقعیت‌های خود نتوانست بهره ببرد و با درخشش عبدالله معیوف دروازه‌بان الهلال ناکام ماند.

ناهماهنگی تازه‌واردها
شاید اگر فرهاد مجیدی بازی را ابتدا با بازیکنانی که در فصل گذشته کنار هم بازی کرده بودند و شناخت نسبی بیشتری نسبت به هم داشتند آغاز می‌کرد و در ادامه به فراخور شرایط حاکم بر زمین از بازیکنان تازه به خدمت گرفته‌اش بهره می‌برد نتیجه بهتری می‌گرفت.
به‌عنوان مثال اگر محمد دانشگر به‌جای عارف آقاسی، بابک مرادی به‌جای جعفر سلمانی و مهدی مهدی‌پور به‌جای زبیر نیک‌نفس از ابتدا در ترکیب قرار می‌گرفتند، می‌توانستند نقش مؤثرتری را در این پست‌ها ایفا کنند. اگر شمار پاس‌های اشتباه این سه را با هم جمع کنیم به‌خوبی می‌توان به ناهماهنگی آن‌ها با بازیکنان کنار دست خود پی برد.

در مجموع باید گفت که استقلالی‌ها در مقایسه با نفرات تیم الهلال، بازی قابل قبولی را به نمایش گذاشتند و شاید اگر کمی خوش‌شانس‌ بودند می‌توانستند حتی برنده از این دیدار خارج شوند.

نیاز به یک مهاجم خوب در مدل قائدی
بهتاش فریبا پیشکسوت باشگاه استقلال در رابطه با این دیدار به ایرناپلاس گفت: «استقلال مقابل الهلال خیلی با آبرو بازی کرد. یعنی اگر به جمیع جهات آگاه باشیم و شرایط تیم را بدانیم، با توجه به این‌که این تیم نه بازی تدارکاتی داشته و نه فرصتی برای هماهنگی بازیکنان جدید بوده و بازی با تعدادی بازیکن جوان آن هم در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا پی می‌بریم استقلال خیلی خوب بازی کرده است. نفرات جدید به‌ویژه حسین‌زاده، نیک‌نفس و ... که برای اولین‌بار در این رقابت‌ها بازی می‌کردند خیلی خوب خود را نشان دادند.»

ملی‌پوش اسبق کشورمان افزود: «شاید یک مقدار توقع از امین قاسمی‌نژاد بیشتر باشد؛ گرچه او نیز برای اولین‌بار با پیراهن استقلال به میدان می‌آمد. به عقیده من خط دفاعی استقلال به نسبت خیلی خوب بازی کرد. گل اول را همه دیدند، بد زمانی مرادمند سٌر خورد و این موقعیت برای گومیس بوجود آمد تا گلزنی کند. یاد استیون جرارد افتادم که در دیدار لیورپول و چلسی سٌر خورد و باعث شد تا این تیم نتواند قهرمان لیگ برتر انگلیس شود. این از اتفاقات فوتبال است و پیش می‌آید. متاسفانه ما بستر را آماده نکرده بودیم برای این‌که تیم خیلی بهتر از این‌ها بازی کند. فوتبال امروزه در دنیا به گونه‌ای است که یک تیم نمی‌تواند ۹۰ دقیقه تمام حاکم بر بازی باشد.»

مربی سابق استقلال ادامه داد: «یعنی این‌که ۲۰ دقیقه بازی دست شماست، ۱۰ دقیقه دست حریف و بر عکس. وقتی شما حاکم بازی هستید و تاکتیک خود را به حریف دیکته می‌کنید در آن زمان باید حتماً گل بزنید و اگر نزنید برعکس شود و تیم مقابل حاکم بازی می‌شود آن تیم به شما گل می‌زند.

ما در این شرایط که نزدیک به ۳۵ تا ۴۰ دقیقه بازی کامل در اختیار ما بود چهار موقعیت گل بسیار خوبی داشتیم؛ یعنی دو ضربه سر سیاوش یزدانی، یک موقعیت گل ارسلان مطهری و ضربه سر آرمان رمضانی که واقعاً دروازه‌بان الهلال بهترین بازیکن زمین بود.
اگر این توپ‌ها گل می‌شد حتی یکی از آن‌ها شرایط فرق می‌کرد و آن‌گاه کادر فنی می‌توانست با انتخاب یک استراتژی، گل‌زده خود را حفظ کند و یا یک مدافع اضافه کرده و یا سیستم بازی خود را با دفاع چند لایه بچیند و بازی را حفظ کند.»

وی افزود: «این بازی، بازی نابرابری بود! شما هر طوری حساب کنی حریف شما تا بیخ دندان مسلح شده بود اما شما نه نفرات تیم‌تان کامل بود نه بازی تدارکاتی داشته‌ای و نه توانستی هماهنگی لازم را بین تیم خود ایجاد کنی. به نظرم استقلال خیلی با آبرو بازی کرد کمی بدشانس بود که توپ‌هایش تبدیل به گل نشد، دروازه‌بان آن‌ها هم نمایش خوبی داشت. البته نباید نادیده گرفت الهلال هم از نظر تاکتیکی و تکنیک فردی، بسیار بالا بود. متاسفانه استقلال حذف شد، هوادار و ما پیشکسوت‌ها، کادر فنی و بازیکنان تیم باید حسرت این داستان را بخوریم.

با توجه به این بازی و نفراتی که جذب شده، به استقلال برای موفقیت در جام داخلی امیدوار شدم. اما استقلال نیاز به یک مهاجم خوب مدل مهدی قائدی دارد و چون در ایران چنین بازیکنی را نداریم باید حتماً خارجی بگیریم که هم بتواند حمل توپ خوبی داشته باشد و هم سرعتی، باهوش و چارچوب شناس باشد.
با گرفتن یک چنین مهاجمی، تیم استقلال کامل می‌شود. خط دفاع ما خوب بود، حسینی با توجه به این‌که ۲ گل دریافت کرد، خیلی خوب بود و چند موقعیت حریف را گرفت. هافبک‌ها بد نبودند و خط حمله کنونی استقلال نفرات سرعتی ندارد و تنها بازیکنی که خوب به حمله اضافه می‌شد حسین‌زاده بود. تغییراتی هم که در این دیدار دادیم بد نبود اما متاسفانه نتوانستیم نتیجه بگیریم.»

۶ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.