۲۵ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۱۹
کد خبرنگار: 1906
کد خبر: 84367331
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

مایلی‌کهن: نباید در اندیشه برتری راحت برابر عراق باشیم

تهران- ایرناپلاس- ساعت ۲۱ امشب تیم ملی کشورمان در آخرین دیدار خود در مرحله اول مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف تیم ملی عراق می‌رود. بازی سختی است اما بازیکنان ما آنقدر پتانسیل دارند تا آخرین گام را نیز محکم بردارند و به‌عنوان سرگروه راهی مرحله بعد شوند. مایلی‌کهن معتقد است با وجود سه بازی خوب گذشته تیم ملی،‌ اما نباید فکر کنیم می‌توانیم عراق را به‌راحتی شکست دهیم.

به گزارش ایرناپلاس، دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی ایران در نشست خبری پیش از بازی با عراق گفت: «هرچه داریم را در این بازی خواهیم گذاشت و از همه توان استفاده می‌کنیم تا بازی آخر هم پیروز از میدان خارج شویم. دیدار با عراق نسبت به سه مسابقه قبلی بازی سخت‌تری خواهد بود. تیم خوبی داریم و از همه توانمان استفاده می‌کنیم که این بازی آخر را هم با موفقیت پشت سر بگذاریم. برای بازیکنان و تیم ملی عراق احترام زیادی قائل هستیم. مربی و بازیکنان خیلی خوبی دارند. در مجموع تیم قابل احترامی هستند.

تیم ملی تا به امروز بازی‌های خوبی انجام داده است
محمد مایلی‌کهن سرمربی اسبق تیم ملی کشورمان در رابطه با عملکرد تیم ملی در سه دیدار گذشته خود به ایرناپلاس گفت: «تیم ملی تا به امروز بازی‌های خوبی انجام داده و نتایج کامل بدست آورده و در مجموع خیلی خوب کار کرده است. البته نباید فراموش کنیم در بازی با بحرین، آن‌ها خیلی جوانمردانه فوتبال بازی کردند. فراموش نکنیم همیشه این ما بودیم داستان درست می‌کردیم و به دنبال داستان‌سازی هستیم چون نتوانستیم نتیجه بگیریم می‌گوییم آن‌ها این کار را کردند یا آن کار را انجام دادند.
یک روزی آن‌ها مقابل ما به پیروزی رسیدند و دوست داشتند با پرچم کشور همسایه خود شادی کنند. ما نباید روی این موضوع‌ها حساسیت نشان دهیم. در بازی اخیر دیدید بحرین خیلی جوانمردانه فوتبال بازی کرد و با این‌که ۳ گل از ما دریافت کردند بدون هیچ خشونتی بازی کردند. با آن‌که خیلی هم برای‌شان سخت بود اما مردانه آن را پذیرفتند.»

وی درباره عدم برگزاری بازی‌های تدارکاتی نیز گفت: «چند بازی تدارکاتی انجام دادیم اما بدون مهره‌های اصلی خود این دیدارها را برگزار کردیم و این چه فایده‌ای دارد؟ آیا شما می‌توانستید بازی تدارکاتی با همه مهره‌های اصلی خود بگذارید که نگذاشتند؟ به هیچ عنوان نمی‌توانستیم با همه نفرات اصلی بازی تدارکاتی بگذاریم. این نه تنها بیهوده بود بلکه باید یک هزینه‌های بی‌مورد هم انجام می‌دادیم. به عقیده من هیچ ضرورتی نداشت بازی تدارکاتی داشته باشیم.»

همیشه بازی با عراق سخت بوده است
پیشکسوت فوتبال در رابطه دیدار امشب مقابل عراق گفت: «همیشه بازی با عراق سخت بوده و نمی‌توانیم بگوییم بازی آسانی در پیش داریم. این بازی حساسیت خاص خود را دارد. این درست که ما سه بازی گذشته خود را خوب انجام دادیم و اما عراقی‌ها متزلزل ظاهر شده‌اند اما بازی‌های این‌چنینی همیشه حساسیت خاص خود را دارد و بسیار مهم است که در باد سه پیروزی قبلی خود نخوابیم و در داخل زمین منظم ظاهر شویم.
نباید فکر کنیم می‌توانیم عراق را به‌راحتی شکست دهیم. جذابیت‌های فوتبال همین است که شما می‌بینید تیم‌های ضعیف در مقابل تیم‌های قوی هم پیروز می‌شوند. بارها اتفاق افتاده که شما ۹۰ دقیقه روی دروازه حریف هستید اما حریف‌تان یک توپ می‌آورد وارد دروازه‌تان می‌کند و به پیروزی می‌رسد.»

بازیکنان ما به بلوغ کامل رسیده‌اند
مایلی‌کهن ادامه داد: «خوشبختانه چیزی که مشهود است بازیکنان ما به بلوغ کامل رسیده‌اند به‌عنوان مثال سردار آزمون، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و بیشتر بازیکنان از آن شرایط جوانی عبور کردند و اکنون نیز خودشان بیشتر از هرکس دیگر مراقب خود هستند و این بسیار مهم است. یک زمانی در تیم ملی امید با خیلی از این نفرات کار کردیم و در آن زمان آن‌ها جوان بودند و شیطنت‌های خاص جوانی را داشتند و این هم طبیعی است.

هر جوانی در دورانی شیطنت خاص خود را دارد و گاهی انجام می‌دهد اما اکنون آن‌ها به یک بلوغی رسیده‌اند که شما نیاز ندارید برخی مراقبت‌های ویژه از آن‌ها انجام دهید. این‌که بگویید سر ساعت بخوابند و کدام غذا را بخورند و چی نخورند، مراقبت از خودشان بکنند در تمرینات فشار خاصی به آن‌ها بیاورید یا نیاورید، این‌ها خیلی مهم است.
به نظرم بیشتر بچه‌ها به این بلوغ رسیده‌اند. البته جاهایی ممکن است بین مربیان اختلاف سلیقه وجود داشته باشد. اکنون می‌بینید بیشتر بازیکنانی که به زمین می‌روند خارج از لیگ برتر ما بازی می‌کنند.

البته گاهی دیده می‌شود حتی بازیکنی که در خارج از کشور بازی نمی‌کند اما در تیم ملی جزو نفرات اصلی به میدان می‌رود؛ در صورتی که بازیکنانی در لیگ برتر ما بازی می‌کنند که از شرایط بسیار خوبی هم برخوردارند. به‌عنوان مثال می‌توانم بگویم یکی از نفراتی که من خیلی به آن اعتقاد دارم دانیال اسماعیلی‌فر است. بازیکن فوق‌العاده خوبی است و می‌تواند به تیم ملی کمک کند. البته باید به انتخاب سرمربی تیم ملی احترام گذاشت و این نفراتی که اکنون در تیم ملی حضور دارند نظر و دیدگاه ایشان و دستیارانش است.

ما در شرایط کنونی می‌توانیم چند تیم ملی داشته باشیم. بازیکنان خوبی در لیگ برتر ما بازی می‌کنند که شایسته پوشیدن پیراهن تیم ملی هستند. آقای اسکوچیچ بیشتر بازی‌های لیگ را از نزدیک دید اما در نهایت بیشترین نفرات خود را خارج از لیگ برتر ما انتخاب کرد. ما در حال حاضر هم آقای فوتبال آسیا هستیم چون بازبکنان خوبی داریم و می‌توانیم از آن‌ها بهره ببریم.»

۶ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.