۱۱ خرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۵۰
کد خبرنگار: 879
کد خبر: 84352077
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نبود رویکرد اقناعی در تبلیغات نامزدهای ریاست‌جمهوری

تهران_ ایرناپلاس- اگرچه در طول یک سال گذشته نامزدهای بالقوه انتخابات با استفاده از تریبون‌های مختلف بر تنور مطالبات اقتصادی عمدتا به حق جامعه دمیده‌اند اما تاکنون برنامه‌ای که مبین شناخت دقیق آنها از مشکلات موجود و چگونگی رفع آن باشد ارائه نشده است.

به گزارش ایرناپلاس، طبق نظرسنجی‌های انتخاباتی انجام شده اولویت گروه‌های مختلف اجتماعی در کشور، موضوعات مرتبط با اقتصاد اعم از معیشت، اشتغال، ارزش پول ملی، تورم و... است.

ضعف و ناکارآمدی ساختارها و فرآیندهای مدیریتی داخلی در کنار فشارهای خارجی شرایط بسیار سختی را برای اقشار با درآمد ثابت ایجاد کرده که گذر از آن را در راس مطالبات مردم از دولت آینده قرار داده است.

این روزها آنچه بیش از همه از سوی نامزدهای انتخابات با استفاده از تریبون‌های مختلف مطرح می‌شود، مطالبات اقتصادی است با این حال کمتر برنامه‌ای که بیان‌کننده شناخت دقیق آنها از مشکلات موجود و چگونگی رفع آن باشد ارائه نشده است.

آنچه که تاکنون از سوی کاندیداهای تائید صلاحیت شده ارائه شده، همچنان بیان مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود و حواله دادن ریشه بروز تنگناهای کنونی به عوامل داخلی و خارجی با رویکرد عمدتا سیاسی بوده است.

موضوع بسیار مهم و تعیین کننده‌ای که این روزها کمتر مورد توجه کاندیداها و هواداران آنها قرار دارد، ضرورت اقناع افکار عمومی است که می‌تواند با افزایش شور و شعور در جامعه، مشارکت حداکثری را رقم بزند.

به‌تازگی رهبر معظم انقلاب فرمودند: «اگر نامزدهایی که امروز در صحنه‌اند بتوانند بیان کنند و به مردم نشان بدهند که دارای این کارآمدی هستند، مردم پای صندوق‌ها هم می‌روند و مشارکت بالایی هم خواهد بود ان‌شاءالله به توفیق الهی. مهم این است که نامزدها بتوانند مردم را قانع کنند...»  

چنانچه گفته شد ‌شرایط کنونی کشور به گونه‌ای است که اولویت‌های جامعه بر مدار مطالبات اقتصادی می‌چرخد و حتی مجادلات سیاسی داخلی و گرایش‌های مختلف حوزه سیاست خارجی نیز که گاهی در مقاطعی در ردیف اولویت پیگیری افکار عمومی قرار گرفته به دلیل گرده خوردن آن با مساله معیشت آنان بوده است.

دولت آینده در شرایط ورود به گام دوم انقلاب باید بتواند موفقیت پارادایم‌های مبتنی بر تفکر انقلابی و ملی را بر سیاست‌های دنبال شده در گذشته که به نوعی از مسیر روابط خارجی به دنبال بهبود وضعیت اقتصادی بوده را در عمل نشان دهد و کشور را به ریل تحریم‌ناپذیری هدایت کند.

مردم فارغ از دعواها و جناح‌بندی‌های سیاسی اگر در عرصه انتخابات با برنامه‌ای دقیق و عملیاتی و تیمی مجرب و کاربلد که کارنامه‌ای مشخص و قابل قبول دارد مواجه شوند به طور حتم چون گذشته با مشارکت فعال در انتخابات، اراده خود برای شکل‌دهی به آینده بهتر را از مسیر صندوق‌های رای به ثمر می‌نشانند.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.