۲۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۰۰
کد خبرنگار: 1906
کد خبر: 84268930
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

مسیرهای تحول در فوتبال ایران؛ لزوم تشکیل کارگروهی از افراد با تجربه

۲۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۰۰
کد خبر: 84268930
مجید روان‌ستان
مسیرهای تحول در فوتبال ایران؛ لزوم تشکیل کارگروهی از افراد با تجربه

تهران- ایرناپلاس- سخنان بزرگان در مورد موفقیت همواره می‌تواند کلیدی برای حل مشکلات باشد. در زندگی یک اصل وجود دارد که اگر هر کسی به هر جایگاهی رسیده باشد شما هم می‌توانید به آن جایگاه برسید اما باید کارهایی انجام دهید که او انجام داده و افکاری را در سرتان بپرورانید که او در ذهنش داشته است.

به گزارش ایرناپلاس، « خورخه لوئیس بورخس » نویسنده، شاعر و ادیب معاصر آرژانتینی یک جمله زیبا دارد؛ همیشه حرفی را بزن که بتوانی بنویسی. چیزی را بنویس که بتوانی امضایش کنی و چیزی را امضا کن که بتوانی پایش بایستی.

مدیریت، هنر گوش دادن به دیگران است. چنانچه به صحبت‌های کسی خوب گوش فرا ندهد، نمی‌تواند درون او را بشناسد. مسیر ناهموار تحول باید به‌ کوشش مدیر پیموده شود، زیرا تحول چیزی نیست که مدیر فرمان دهد و دیگران اجرا کنند. اجرا بزرگ‌ترین مساله مطرح نشده در مدیریت امروز است و نبود آن بزرگ‌ترین مانع موفقیت و بیشترِ ناکامی‌هایی است که به اشتباه به گردن علل دیگر گذاشته می‌شود.

یک مدیر توانمند به جای پرداختن به برنامه استراتژیک، به تفکر و ایده‌های استراتژیک روی می‌آورد. بزرگان فوتبال با تکیه بر روش‌های مختلفی توانستند به موفقیت برسند و در جهان مطرح شوند. مدیران پیروزمند دنیای امروز، رمز پیروزی سازمان خود را بهره‌مندی از انسان‌ها فرهیخته می‌دانند. اگر بتوانید همه کارکنان یک سازمان را به سوی یک هدف مشترک بسیج کنید، در هر رشته و در برابر هر رقیبی، در هر زمانی موفق خواهید شد.

خبیری: باید یک کارگروه قوی تشکیل داد
دکتر مهدی خبیری، دبیرکل اسبق فدراسیون و یکی از مهم‌ترین چهره‌های فوتبال ایران در تشکیلات آسیایی به ایرناپلاس گفت: بعد از انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، دوستان نظرهای پراکنده‌ای دادند اما ما باید به سمتی برویم که بتوانیم نقش‌آفرینی و به گروه جدید کمک کنیم تا راهکارهای مناسب را برای اعتلای فوتبال پیدا کرده و آن را در مسیر حرکت خود بازگردانند. افرادی که برای فدراسیون فوتبال انتخاب شدند کار سختی در پیش دارند.

فوتبال امروزه با توجه به کرونا، بدهی‌ها، وضعیتی که برای اساسنامه بوجود آمده که تا حدودی حل می‌شود و با توجه به وضعیت تیم ملی در جدول رده‌بندی، اوضاع خوبی ندارد و در ادامه بازی‌ها، باید به کشور بحرین سفر کند. شرایط بسیار سختی است. اداره این فوتبال با شرایطی که به آن اشاره کردم کار بسیار دشواری است. آقای عزیزی‌خادم در گام نخست یک کارگروه قوی را شکل دهد و از افرادی بهره ببرد که متخصص باشند.

بازیکن اسبق تیم هما و عضو هیأت علمی دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه تهران افزود: «رئیس جدید، در انتخاب این افراد عجله‌ای به خرج ندهد و با کارشناسی، نفرات مورد نظر خود را جمع‌آوری کند. انتخاب‌های اشتباه در گذشته ضربه‌های جبران ناپذیری به فوتبال ما زد و امروزه شاهدیم که در همه پست‌های مهم این رشته مهیج، افرادی قرار گرفته‌اند که نه تنها تخصص آن را ندارند، بلکه تجربه کار در این وادی را هم ندارند.»

وی که سابقه کار اجرایی در ای‌اف‌سی و فیفا را در کارنامه دارد، ادامه داد: «فوتبال ما با انتخاب‌های خیلی زیاد با مشکل مواجه شده و هر رئیسی که صدر کار قرار گرفته بدون توجه به ادامه کار رئیس قبلی، به مشکلات آن افزوده و من امیدوارم با توجه به جوانی آقای عزیزی‌خادم با کمک گرفتن از افراد باتجربه و متخصص که نگران آینده فوتبال هستند، بتوانند فوتبال را نجات دهند.
اگر فوتبال ما به این روز افتاده به دلیل مدیریت نادرست است. اداره فوتبال یک مدیر قوی می‌خواهد؛ تا پیش از انتخابات ریاست فدراسیون، همه‌گونه اظهارنظرها وجود دارد اما وقتی فردی انتخاب شد حتی باب میل شما هم نبود باید برای نجات آن با رئیس منتخب همکاری شود تا فوتبال ما از روزمرگی نجات پیدا کند.»

۲ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.