۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۰۷
کد خبرنگار: 1906
کد خبر: 83909474
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

به احترام این هواداران باید ایستاد

۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۰۷
کد خبر: 83909474
مجید روان‌ستان
به احترام این هواداران باید ایستاد

تهران-ایرناپلاس- «داربی» تبریز یا به قول رسانه‌ها «داربی زنوزی» یا «داربی خانوادگی» بین تراکتور و ماشین‌سازی یکی از پرحاشیه‌ترین دیدار هفته‌ ماقبل پایانی لیگ نوزدهم بود. با توجه به جایگاه ماشین‌سازی و خطر سقوط به لیگ دسته اول، شایعه‌ها از احتمال تبانی به دلیل مالکیت مشترک این دو باشگاه از یک سو و قرار داشتن تراکتور در کورس سهمیه گرفتن لیگ قهرمانان آسیا از سوی دیگر،‌ نگاه‌ها را متوجه این دیدار کرده بود.

به گزارش ایرناپلاس، در روزگاری که فوتبال در اوضاع سخت کرونایی، به یکی از دل‌مشغولی‌های علاقه‌مندان فوتبال تبدیل شده، رقابت‌های هفته ماقبل پایانی رقابت‌های لیگ برتر سبب نگران اهالی فوتبال از تبانی در برخی دیدارها بویژه در «داربی» تبریز شده بود؛ اما در پایان بازی همگان دیدند هر دو تیم نه به عنوان همشهری بلکه مانند دو دشمن دیرینه، با جدیت به دنبال کسب سه امتیاز این دیدار بودند.  

به طور قطع محمدرضا زنوزی‌مطلق به عنوان مالک این دو باشگاه، مرتکب تخلف آشکاری شده زیرا براساس قوانین صریح فیفا، مالکیت بر دو تیم تخلفی آشکار است اما از طرف هیچ‌کدام از نهادهای ذی‌ربط فوتبال مورد بازخواست قرار نگرفت. اینکه چرا مالکیت همزمان دو باشگاه تخلف به حساب می‌آید، دلیل ساده‌ای دارد. این کار می‌تواند سرچشمه فساد و تبانی در فوتبال باشد و هر کدام از این دو تیم می‌توانند در مواقع لزوم به نفع تیم دیگر وارد عمل شوند.

با این حال، نتیجه دیدار دو تیم، همه حواشی این بازی را خنثی کرد و فوتبال باز هم نشان داد با وجود مشکلات متعدد، هنوز زیبایی‌ها و اخلاق و معرفت وجود دارد.

در این روزهای پر اضطراب کرونایی، فوتبال آذربایجان باز هم ثابت کرد که اخلاق را به منافع لحظه‌ای نمی‌فروشد و برای دفاع از حیثیت فوتبال این منطقه، از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

«داربی» تبریز اصلاً شبیه تقابل تیم‌های برادر نبود زیرا درگیری در طول مسابقه و پس از پایان بازی، شادی‌های عجیب پس از گل‌ها و تلاش ویژه ماشین‌سازی برای نباختن در این دیدار از یک سو و فشار حاصل از نتایج دقایق آخر سبب شد سیدمحمد سیدعلوی، یکی از پیشکسوتان و سرپرست تیم قدیمی ماشین‌سازی به دلیل هیجان بعد از گل، دچار حمله عصبی شود که بخیر گذشت.
 

۵ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.