۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 1901
کد خبر: 83710103
T T
۲ نفر
شوک انصاری‌فرد در روزهای سیاه کرونایی

تهران-ایرناپلاس- در شرایطی که ورزش ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا عملاً با تعطیلی مواجه و رقابت‌های ورزشی لغو شده است، استعفای مدیرعامل پرسپولیسی‌ها باعث شد بازار شایعه و اخبار دوباره داغ شود و هواداران پرشور این باشگاه قدیمی و البته پرطرفدار را با نگرانی‌هایی مواجه سازد.

از تنش در نشست هیئت مدیره تا استعفای مدیرعامل  

شاید بدبین‌ترین هوادار پرسپولیس هم تصور نمی‌کرد نشستی که با هدف بررسی پرونده‌های مفتوح در فیفا و چارت سازمانی تشکیل شد، در نهایت با تنش و استعفای مدیرعامل این باشگاه همراه باشد. اما چنین شد تا بازهم نشان بدهیم در فوتبال ایران هیچ‌چیز غیرممکن نیست.

در ابتدای این نشست، انصاری‌فرد گزارشی درباره پرونده‌های مفتوح باشگاه در فیفا مطرح کرد و در نهایت اعضای هیئت مدیره به بررسی ابعاد مختلف این پرونده‌ها، احکام صادره و اقداماتی که باید صورت بگیرد، پرداختند.

البته در این نشست طبق شنیده‌ها موضوع‌های دیگری نیز مطرح شد، از جمله ارسال لایحه دفاعیه باشگاه در خصوص پرونده کالدرون و تیم کاری او، بررسی وضعیت شکایت برانکو، نقد و بررسی چارت سازمانی باشگاه و شرایط همکاری با اسپانسر که در این مورد آخر شرایط به‌گونه‌ای پیش رفت که مدیر روابط عمومی برکنار شد، و در پی آن، مدیرعامل باشگاه نیز استعفا کرد!

مشاوری که با بی‌خبری مدیرعامل برکنار شد

باید پرسید نشستی که با هدف بررسی مشکلات کنونی و شکایت‌های متعدد از این باشگاه تشکیل شده بود، چرا و چگونه تغییر مسیر داد تا در نهایت به قطع همکاری حسین قدوسی، مدیر روابط عمومی این باشگاه ختم شود؟

هر چند مدیر روابط عمومی این باشگاه پس از برکناری، سخنی با رسانه‌ها نداشت، اما در نوشته‌ای که در فضای مجازی منتشر کرد، به این مطلب اشاره داشته که این برکناری بدون نظر مدیرعامل بوده و هیئت مدیره در این مسئله دخیل بوده‌ است. حال باید پرسید در باشگاه بزرگی مانند پرسپولیس چه می‌گذرد که هیئت مدیره، وقت و زمان خود را برای برکناری مدیر روابط عمومی و مشاور مدیرعامل تلف کرده، آن هم در شرایطی که این همه پرونده علیه سرخپوشان روی میز است و بی‌شک تبعات سنگینی هم به همراه دارد؟

شوک انصاری‌فرد در روزهای کرونایی ورزش ایران

مدیرعامل سرخ‌پوشان تهرانی در اقدامی غیرمنتظره استعفا کرد تا نشان دهد فقط ویروس کرونا نیست که می‌تواند ورزش را به حاشیه ببرد. او با این استعفا نشان داد پرسپولیس در آستانه یک تغییر و تحول بزرگ است که بی‌شک این شرایط برای هواداران باشگاه خوشایند نیست. تیمی که در صدر جدول است، این‌گونه دستخوش یک اتفاق یا یک بازی می‌شود. البته این اتفاق در ورزش ما عجیب نیست، چرا که چندی پیش نیز استقلال در شرایطی که به اوج و صدر جدول نزدیک می‌شد، با حاشیه‌های عجیب و غریبی مواجه شد و در نهایت، سرمربی خود را از دست داد و اکنون به نظر می‌رسد این بار نوبت حاشیه سازی سرخ‌پوشان پایتخت رسیده است .

افشاگری انصاری‌فرد علیه مسئولان ورزش، پای وزیر هم به میان آمد

انصاری‌فرد پس از استعفای خود سخنانی را به زبان آورد که در آن از دست‌های پشت پرده باشگاه حکایت می‌کرد.

او در این سخنان به این نکته اشاره کرده که بدون هماهنگی و اطلاع او، مدیر روابط عمومی باشگاه برکنار شده و خبر آن را نیز بدون در نظر گرفتن نظر وی روی خروجی رسانه‌های اجتماعی باشگاه منتشر کرده‌اند. اتفاقی که از نظر او درست و صحیح نبوده و نیست. حال باید پرسید چه کسی این قدرت را دارد که فراتر از مدیر عامل پرسپولیس چنین دستوری را بدهد؟

انصاری‌فرد از تنش‌ها و درگیری‌های متعدد در پشت پرده باشگاه هم خبر داده و گفته درگیری‌های ما با اعضای هیئت مدیره در این مدت خیلی زیاد بود، ولی به خاطر آرامش پرسپولیس و هواداران، نمی‌خواستم این موضوع را رسانه‌ای کنم.

اگر بخواهیم موضوع را با دقت بیشتری دنبال کنیم باید پرسید چرا پس از رفتن ایرج عرب از جمع هیئت مدیره پرسپولیس و با آن‌که یک جای خالی در بین اعضای هیئت مدیره وجود داشت، اما بازهم وزیر ورزش و جوانان برای حضور انصاری‌فرد در این جمع اقدامی صورت نداد؟ آیا سلطانی‌فر مخالف حضور او در جمع هیئت مدیره بوده یا این که فرد اول ورزش ایران نظر یا تصمیم دیگری را در ذهن داشت؟

نکته جالب این‌جاست که انصاری‌فرد ادعا دارد در نشست هیئت مدیره عنوان شده وزیر ورزش نظرش این است که مدیر روابط عمومی باشگاه همکاری خود را با پرسپولیس قطع کند، حال باید پرسید چرا وزیر ورزش به این امر تأکید دارد؟ آیا اصلاً وزیر ورزش به این ماجرا وارد شده؟ آیا جایگاه فرد اول ورزش ایران به این حد رسیده که در خصوص چنین مسئله‌ای اظهارنظر کند؟

یک سؤال دیگر هم مطرح است؛ انصاری‌فرد که با انتخاب وزیر ورزش به پرسپولیس آمده، چرا مورد حمایت او نبوده و نیست؟ یا این‌که چرا از سوی هیئت مدیره حمایت‌های لازم از او  نمی‌شود؟ آیا این یک بازی است یا طرفین به‌نوعی اطلاعات غلط به هواداران می‌دهند؟

ادعای دخالت وزیر ورزش تکذیب شد

همان‌طور که منتظر بودیم، خیلی زود دخالت فرد اول ورزش ایران در برکناری مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس تکذیب شد. روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان با تکذیب ادعای محمدحسن انصاری‌فرد اعلام کرد، وزیر ورزش و جوانان هیچ دخالتی در عزل و نصب مدیر روابط عمومی پرسپولیس ندارد و این اقدامات از اختیارات هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه است.

قرار بود آرامش حاکم باشد، سرخابی‌ها روزهای بدی را سپری کردند

بحث انتقال و خصوصی‌سازی دو تیم پرطرفدار تهرانی همیشه بوده و هست؛ اتفاقی که بیشتر به یک شوی ورزشی تبدیل شده و به نظر هم نمی‌رسد روزی به واقعیت تبدیل شود. در چند سال اخیر، دو تیم پرطرفدار تهرانی روزهای خوشی را سپری نکردند. چندی قبل مسئله استراماچونی و رفتن او از استقلال موجب شد هواداران خشمگین آبی‌پوشان در مقابل وزارت ورزش و باشگاه تجمع کنند و اقدام به رفتارهایی خارج از عرف کنند و امروز علاقه‌مندان پرسپولیس در شوک استعفای مدیر عامل خود هستند؛ آن‌هم در شرایطی که در صدر جدول هستند و در راه قهرمانی! باید پرسید این همه نابسامانی در جمع سرخابی‌های تهرانی به چه دلیل و برای چیست؟

هیئت مدیره‌ای که موافق مدیرعامل نبود

اگر نگاهی به مجموعه هیئت مدیره پرسپولیس داشته باشیم خواهیم دید رفاقت و همدلی چندانی بین آنها وجود نداشته و ندارد. نکته قابل‌تأمل دیگر در این میان این است که باشگاه پرسپولیس دو بخش رسانه‌ای دارد؛ بخشی که مربوط به سایت و کانال رسمی باشگاه می‌شود که از سوی مدیر روابط عمومی مدیریت و کنترل شده و بخش دیگری که به نظر می‌رسد با نظر و حمایت اسپانسر باشگاه کنترل می‌شود و باشگاه یا بهتر بگوییم مدیر عامل در آن دخل و تصرفی ندارد!

از دلخوری تا فرار روبه‌جلو، انصاری‌فرد چه در سر دارد؟

شاید ماجرا به‌گونه‌ای که عنوان می‌شود، نیست. شاید انصاری‌فرد حالا که پرونده‌های متعدد پرسپولیس را دیده و اوضاع مناسبی را برابر این باشگاه نمی‌بیند تصمیم گرفته برکناری مشاور خود را بهانه کرده و به‌نوعی با فرار روبه‌جلو از این باشگاه برود و عملاً هواداران متعصب را رو در روی وزارت ورزش و هیئت مدیره قرار دهد.

از مخالفت استعفای مدیر عامل تا مشخص شدن گزینه احتمالی سرپرستی

با آنکه در نشست هیئت مدیره پرسپولیس با استعفای انصاری‌فرد مخالفت شد، اما در همین نشست گزینه احتمالی برای جایگزینی او هم مورد بررسی قرار گرفت. به نظر می‌رسد هیئت مدیره با این کار عملاً فشار را از دوش خود برداشته و به‌گونه‌ای رفتار کرده که موافق حضور مدیر عامل مستعفی این باشگاه است و از سوی دیگر مشخص شدن مهرداد هاشمی به عنوان گزینه سرپرستی باشگاه (در صورت عدم بازگشت انصاری‌فرد تا ۲۴ ساعت آینده ) بازهم نشان از اختلاف‌های پشت پرده این باشگاه دارد.

حال باید دید روزهای آینده برای هواداران پرسپولیس و بازیکنان این تیم چگونه می‌گذرد. آیا آرامش به اردوی سرخ‌پوشان باز خواهد گشت؟ آیا اتفاقاتی که رقم می‌خورد در راه قهرمانی این تیم تأثیرگذار خواهد بود؟ و هزاران سؤال دیگر که این روزها ذهن سرخپوشان را به خود مشغول کرده است.

۲ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.