۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۱۸:۳۱
کد خبرنگار: 3042
کد خبر: 83709185
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار قم: خروجی‌ها و ورودی‌های استان را کنترل می‌کنیم

تهران- ایرناپلاس- استاندار قم درباره راه‌های ایجاد محدودیت و کنترل ویروس کرونا در قم گفت: ما جزیره‌ای عمل نمی‌کنیم و با ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت کشور هماهنگ هستیم.

بهرام سرمست، استاندار قم درباره شیوع کرونا در این استان به ایرناپلاس گفت: ما روزانه خروجی‌ها و ورودی‌ها به این استان را کنترل می‌کنیم. همچنین تا اطلاع ثانوی اقامتگاه‌ها برای پذیرش مهمانان و مسافران پذیرش ندارند. 

سرمست ادامه داد: ما این محدودیت‌ها را به نیروهای خارجی هم اعلام کرده‌ایم که اتباع خارجی وارد استان نشوند.

استاندار قم همچنین افزود که ما از همان ۳۰ بهمن‌ماه که مورد کرونا در استان پیش آمد، روزانه رصد می‌کنیم و در زمینه درمان و پیشگیری این بیماری در تلاش هستیم. 

او در پاسخ به این پرسش که چه اقداماتی برای فراهم آوردن کسری لوازم بهداشتی برای پرسنل بیمارستانی و بیماران وجود دارد، توضیح داد: ما در همه این زمینه‌ها درحال پیگیری هستیم و اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

استاندار قم همچنین درباره ایجاد محدودیت و کنترل در برخی استان‌ها، بیان کرد: ما با ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت کشور هماهنگ هستیم‌ و جزیره‌ای عمل نمی‌کنیم.

همچنین پیگیری‌های خبرنگار ایرناپلاس از سه مورد هتل‌های شهر قم حاکی از این بود که این اقامتگاه‌ها فعلا مسافران را پذیرش نمی‌کنند.

قم، نخستین شهر کشور بود که فوت در اثر ویروس کرونا در آن رسما اعلام شد و آمار ابتلا در این شهر نیز تا ظهر دوشنبه، ۷۱۲ نفر اعلام شده‌است و رتبه دوم را پس از تهران در اختیار دارد.

با این حال، از آنجایی که گفته می‌شود شیوع این ویروس از این استان آغاز شد، افکار عمومی انتقاداتی را درباره چرایی عدم قرنطینه این استان در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌کنند. استاندار قم هم پیش از این در جمع خبرنگاران گفته بود که قرنطینه قم راهبرد وزارت بهداشت نبوده و از ابتدا تاکید بر قرنطینه خانگی بوده است.

۱ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.