غفوری‌فرد: کسانی که به جهانگیری توهین کردند، متوجه شرایط کشور نیستند

تهران- ایرناپلاس- همزمان با حضور گسترده مردم و گروه های مختلف سیاسی در تشییع پیکر سردار سلیمانی و پررنگ شدن وحدت در جامعه، برخی عناصر افراطی در حاشیه تشییع، به برخی مسوولان کشور اهانت کردند و همزمان یک سخنران تندرو در سخنانی تحریک‌آمیز از تکه تکه کردن مخالفان سخن گفت؛ اظهاراتی که واکنش اصولگرایان را هم برانگیخت.

در روزهای اخیر، ایران شاهد حضور گسترده اقشار مختلف مردم و گروه‌های مختلف سیاسی در تشییع پیکر سردار سلیمانی بود و شهادت مظلومانه «سرباز وطن» زمینه تازه‌ای برای بروز دوباره وحدت ملی شد و جناح‌های مختلف سیاسی اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا، برای شهادت سردار سلیمانی پیام تسلیت فرستادند و در تشییع پیکر او حاضر شدند؛ با این حال برخی نیز با استفاده از فضای عاطفی و خشم مردم از جنایت آمریکا، تلاش کردند با دامن زدن به تندروی، وارد تسویه حساب داخلی شوند.

تشییع سردار سلیمانی، زمینه‌ساز وحدت و پیوند مردم

مجتبی ذوالنور، نماینده قم و رئیس گروه امنیت ملی و سیاست خارجی در همین‌باره به خبرنگار موج قم گفته است: ایشان چهره‌ای ملی و محبوب برای مردم ایران اسلامی بود و شهادت ایشان، به وحدت ملی انسجام بخشید و پیوند میان آحاد مردم را محکم‌تر کرد.

سرهنگ کرم کرنانی، فرمانده سپاه ناحیه کوهدشت هم در مراسم بزرگداشت سردار شهید قاسم سلیمانی که در مسجد صاحب‌الزمان کوهدشت برگزار شد، اظهار داشت: خون سردار سپهبد سلیمانی سبب شد که وحدت، هماهنگی و همدلی در بین آحاد مردم کشورمان، جبهه مقاومت و خیلی از کشورهای دنیا ایجاد شود و این همدلی بیشتر بود و بیشتر نیز خواهد شد.

قاسم میرزایی نکو، نماینده مردم فیروزکوه و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی هم در گفت‌وگو با جماران، بیان داشته که شهادت حاج قاسم سلیمانی تبدیل به نقطه عطف وحدت ملی شده و باعث گردیده که حول این محور تمامی گروه‌های سیاسی و همه‌کسانی که دل در گروی کشور دارند، جمع شوند. کما اینکه در بیانیه‌های منتشرشده از سوی تمام گروه‌ها و حتی سلبریتی‌های خارج از کشور، این ابراز همدردی وجود داشت.

این نماینده مجلس همچنین تأکید کرده که نباید حاج قاسم سلیمانی را مصادره جناحی نمود و می‌بایست وحدت ملی را از همین‌جا آغاز کنیم.

معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده نیز ضمن حضور در خانه شهید سلیمانی گفته است: شهادت سردار سلیمانی موجب تقویت مسیر همدلی، انسجام و وحدت ملی می‌شود و در جواب اینکه بهترین پاسخ ما به این جنایتکاران چه خواهد بود؟ گفت: وحدت و انسجام ملی بهترین پاسخ است و خون شهید سلیمانی انقلاب و آینده کشور را تضمین می‌کند و مردم با هر طیفی در کنار هم قرار می‌گیرند.

تئوریسین حجامت نظام و تحریک به تکه تکه کردن اصلاح‌طلبان

بااین‌وجود، دیروز شماری از افراد در حاشیه تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی علیه معاون اول رییس جمهوری شعارهای اهانت آمیز دادند و زمانی که سخنرانی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در میدان آزادی کرمان پایان یافت و معاون اول رییس جمهوری به همراه محافظان خود در حال عبور از خیابان فرعی بود، تعدادی محدود با جمع شدن اطراف اسحاق جهانگیری علیه وی شعار دادند و به فحاشی پرداختند.

چند روز قبل نیز حسن عباسی، سخنران تندرو که چندی پیش در اظهارات تحریک‌آمیزی حوادث آبان ماه را «حجامت» توصیف کرده بود، این بار در یک سخنرانی که ویدیو آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، ضمن توهین به رئیس جمهوری و وزیر اطلاعات می‌گوید: من به دادستان کل کشور هشدار می‌دهم که مردم احساساتشان به غلیان آمده و اصلاح‌طلبان دارند با احساسات مردم، بازی می‌کنند. اگر مردم ریختند و این باند اصلاح‌طلب را در خیابان کشتند نگویید که هشدار ندادید. او همچنین اضافه کرد که اگر مردم در مشهد و کرمان و تهران و اهواز، شما اصلاح‌طلبان را گرفتند و تکه‌تکه کردند جلوی آمریکایی‌ها نگویید که هشدار ندادیم. جلوی سگ هار تاج‌زاده را بگیر! ما به کوری چشم باند خاتمی و حسن روحانی -که دیروز رفت خانه قاسم سلیمانی و گفت سال‌های آینده انتقام خواهیم گرفت- ما از آمریکا انتقام می‌گیریم تا زخم دیگری به اصلاح‌طلبان بزنیم.

غفوری فرد: الآن وقت این مسائل نیست

حسن غفوری فرد، فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به موارد، در گفت‌وگو با ایرناپلاس بیان کرد: الآن در کشور، وحدت خوبی بین مردم ایجادشده و این وحدت و حضور مردم در تشییع شهید سلیمانی بعد از رحلت امام حتی در دنیا بی‌نظیر بوده است. همه‌جا وحدتی علیه آمریکا ایجادشده است.

غفوری فرد همچنین می‌افزاید که با توجه به انسجام و وحدتی که در کشور ایجادشده، باید برخورد عاقلانه‌ای با این وحدت انجام شود و نباید کاری کرد که وحدت مردم خدشه‌دار شود.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه تأکید می‌کند که باید در راستای این وحدت، انسجام و یکپارچگی بعد از آبان ۹۸ از مردم تشکر کرد و نباید تفرقه ایجاد کرد. الآن زمان تفرقه نیست؛ ۲۲ بهمن و انتخابات هم نزدیک است و باید همه از نیروهای مسلح و مردم حمایت کنند.

او همچنین در واکنش به شعارها علیه معاون اول رئیس‌جمهوری اضافه می‌کند: باید مردم را توجیه کرد و آن‌کسی هم که علیه آقای جهانگیری شعار داده را توجیه کرد که الآن وقت این مسائل نیست.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه بیان می‌کند: در شرایط فعلی، نظام نیز باید با رأفت اسلامی و محبت بیشتری با مردم برخورد کند. دولت و مردم این مسائل را در نظر بگیرند و من از آقای جهانگیری هم خواهش می‌کنم نسبت به این رفتارها صبر کنند. رهبری نیز گفتند که باید دولت را حمایت کرد و ما نیز باید با توجه به نزدیکی انتخابات که یکی از مواقعی است که مردم را به یکدیگر نزدیک می‌کند و علاقه‌مندان به‌نظام را به صحنه می‌کشاند هرکسی هم که به او اهانت شد، صبر و تحمل کند.

 ناصر ایمانی: تندروها به دنبال دیده‌شدن هستند

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا هم در واکنش به اظهارات عباسی و توهین او به اصلاح‌طلبان و شعارهایی که علیه جهانگیری سر داده شد، به ایرناپلاس گفت که این اظهارات در جهت تفرقه‌افکنی است؛ اما ما نباید این‌طور مطالب را با خبری کردن بزرگ کنیم زیرا این افراد به دنبال دیده‌شدن هستند. حالا اینکه چهار نفر علیه آقای جهانگیری شعاری دادند، مسئله‌ای نیست که بخواهیم به آن توجه کنیم. ما باید این مسائل را فراموش کنیم و در این شرایط کشور، به وحدت ملی توجه کنیم.

سایت احمد توکلی: دادستان به اظهارات حسن عباسی ورود کند

سایت الف متعلق به احمد توکلی هم در واکنش به صحبت‌های حسن عباسی یادداشتی منتشر کرد و به شدت به صحبت‌های وحدت‌شکن حسن عباسی واکنش نشان داد. در این یادداشت آمده است: هر چند این نخستین بار نیست و آخرین بار هم نخواهد بود که ایشان در سخنانی تند و از سر عصبانیت کسی یا کسانی را می نوازد، اما یقینا نخستین بار است که در زمانی  مانند این زمان که خون پاک سردار سلیمانی چنین وحدت ملی کم نظیری را در مقابله با تهدیدات خارجی پدید آورده و هنوز پیکر او  نیز به خاک سپرده نشده کسی پیدا می شود که به همین راحتی از جانب مردم حکم به تکه تکه کردن مخالفان خود می دهد! 

در ادامه این یادداشت آمده است: ایشان گفته اند چرا برخی اصلاح طلبان بر خلاف موضع رسمی نظام درباره انتقام سخت از آمریکا سخن می‌گویند؟! باید پرسید چه کسی به ایشان گفته است که اظهار نظرهای مختلف آنهم در  چنین موضوعاتی که ممکن است درباره نحوه، زمان ، مکان و چگونگی آن  به طور طبیعی اختلاف نظر بین کارشناسان سیاسی و نظامی باشد ممنوع است؟

در این یادداشت آنچه که تأسف‌بار توصیف شده است بیان این صحبت‌ها در زمانی است که شهید سلیمانی باعث وحدت در کشور شده است و در ادامه تـأکید می‌کند: چنین بیاناتی -بر خلاف نظر مخالفان سیاسی آقای عباسی- فقط کارکرد «نظر»ی ندارد و نوعی خط دادن به بخشی از مردم، یعنی همفکران آقای عباسی است برای حمله کردن به بخش دیگری از جامعه! حقیقت آن است که اگر قرار به ورود دادستان باشد همین اظهارات است که  ادله عقلانی و حقوقی قوی تر برای این منظور فراهم کرده است!

۷ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.