عضو کمیسیون امنیت ملی: آرامش از آمریکایی‌ها گرفته شده است

تهران- ایرناپلاس- یک عضو کمیسیون امنیت ملی می­‌گوید: حداقل مکافات و مجازات آمریکایی‌ها این است که الان آرامش از آنها گرفته‌ شده است. آمریکایی‌ها باید از منطقه خارج شوند و فکر نمی‌کنم دیگر بتوانند در این منطقه بمانند.

کمال دهقانی، نماینده مردم تفت و میبد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به ترور سردار سلیمانی به ایرناپلاس می­‌گوید: آمریکا یک سیاست کاملاً شکست خورده را در غرب آسیا پیش می‌برد و سال‌های سال این سیاست غلط را دارد. همچنین از چند سال اخیر، اقداماتی در سوریه و عراق انجام داد و از داعش و عربستان سعودی حمایت کرد و در بی‌ثبات کردن کشورهای منطقه نقش داشت که همه نیز این اقدامات را دیده و می‌بینند.

دهقانی ادامه داد: آخرین اقدام آمریکا و ترور سردار سلیمانی، نقض قوانین بین‌الملل بود، زیرا در یک کشور ثالث، مسئولان عالی‌رتبه نظامی یک کشور را ترور کرد و نماد بارز تروریسم است. به نظر من، این کار مصداق بارز جنایت است که قابلیت پیگیری حقوقی را دارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی همچنین تصریح کرد: این موضوع، تبعات سیاسی، حقوقی و امنیتی شدیدی خواهد داشت و الان ببینید که چه موج درخواست مردمی‌ای در ایران و عراق، برای خون‌خواهی وجود دارد! به نظر من، قطعاً ایران بر اساس آنچه شورای عالی امنیت ملی اعلام کرده است، در زمان و مکان مناسب واکنش و تلافی نشان داده خواهد شد.

او در پاسخ به این پرسش که اگر آمریکا به حملات خود ادامه دهد واکنش ایران چه خواهد بود، می‌گوید: هر جنایتی که آنها بکنند بدون مکافات نخواهد بود؛ چه این جنایت در عراق باشد چه در سوریه و چه هر جای دنیا. به فرمایش مقام معظم رهبری دوره بزن دررویی گذشته است. آنها باید پاسخگوی اقدامات خود و خصوصاً اقدامات تروریستی و هنجارشکنی‌ خود در عرصه بین‌المللی باشند.

این نماینده مجلس همچنین بیان می‌کند: با این موج درخواست‌ها برای واکنش و خون‌خواهی قهرمانان مردم همچون قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس علیه آمریکایی‌ها، حداقل مکافات و مجازات آمریکایی‌ها این است که الان آرامش از آنها گرفته‌ شده است. آمریکایی‌ها باید از منطقه خارج شوند و فکر نمی‌کنم که دیگر بتوانند در این منطقه بمانند، زیرا در منطقه‌ای جنایت کردند که مردم شاهد سیاست‌های غلط و اشتباه آنها در چند دهه بوده‌اند.

او در ادامه می‌افزاید: حتی همین الان آمریکایی‌ها دارند کودکان یمنی را می‌کشند و در عراق به عملیات تروریستی‌ ادامه می‌دهند، بنابراین دیر یا زود باید منتظر پاسخی باشند که مردم طالب آن هستند.

۴ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.