۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۳۰
کد خبر: 83321943
T T
۰ نفر
سه تن از نمایندگان، پیگیر وضعیت بازداشتی‌های روز كارگر

تهران- ایرناپلاس- طیبه سیاوشی، فاطمه سعیدی و سهیلا جلودارزاده از اعضای فراكسیون امید مجلس، پیگیر وضعیت بازداشت‌شدگان روز كارگر هستند.‌

از دهم اردیبهشت‌ماه، گروهی از كارگران، اعضای سندیكای اتوبوسرانی شركت واحد، دانشجویان و فعالان كارگری به مناسبت روز كارگر و در اعتراض به وضعیت معیشتی كارگران، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع كردند. نیروی انتظامی با این تجمع برخورد كرد و تعدادی از تجمع‌كنندگان بازداشت شدند. در حال حاضر اكثر افراد بازداشتی آزاد شده‌اند، اما هنوز هفت نفر آنان از جمله خبرنگار روزنامه شرق در بازداشت به سر می‌برند.


قاسم میرزایی نیكو، نماینده دماوند و فیروزكوه درباره اینكه آیا فراكسیون امید پیگیری در این باره انجام داده است یا نه، به ایرناپلاس می‌گوید: خانم‌ها سیاوشی، سعیدی و جلودارزاده پیگیر وضعیت بازداشتی‌ها هستند.


سهیلا جلودارزاده، نماینده تهران و عضو كمیسیون اجتماعی مجلس نیز می‌گوید: گروهی از بازداشتی‌ها آزاد شده‌اند و پیگیر وضعیت دیگر بازداشتی‌ها نیز هستیم.


محمدمهدی برومندی، نماینده مرودشت و نایب رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز درباره اینكه اتهام برخی از بازداشتی‌های روز كارگر اقدام علیه امنیت ملی اعلام شده است و اینكه آیا این كمیسیون به موضوع وارد شده است یا نه، می‌گوید: در جلسه امروز كمیسیون، موضوع را پیگیری می‌كنم.


نزدیك بیست روز از بازداشت این افراد می‌گذرد و به گفته خانواده‌هایشان، بازداشت‌شدگان باقی‌مانده تاكنون امكان ملاقات با خانواده‌ را نداشته‌اند.
۰ نفر