۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۳۶
کد خبر: 83318228
T T
۰ نفر
دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تهران: آقای رئیسی قول مساعدت درباره پرونده‌های دانشجویی دادند

تهران- ایرناپلاس- دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تهران درباره جزئیات دیدار تشكل‌ها‌ی دانشجویی با رئیس قوه قضاییه می‌گوید: درباره نحوه برخورد با مراجعان به این قوه، برخورد با فساد و پرونده‌های فعالان دانشجویی و مدنی گفت‌وگو كردیم و ایشان قول برخی مساعدت‌ها درباره پرونده‌های دانشجویی را دادند.

مهرداد پولادی، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تهران درباره دیدار روز پنج‌شنبه گروهی از دانشجویان و تشكل‌های دانشجویی با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه به ایرناپلاس می‌گوید: در جلسه افطاری كه ایشان ترتیب داده بودند، موضوع اصلی كه ما مطرح كردیم، برخورد اخلاقی با مراجعان قوه قضاییه بود. چرا كه این موضوع در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی می‌افزاید: موضوع دیگری كه به آن پرداختیم، انتقاداتی بود كه نسبت به قوه قضاییه مطرح می‌شود. انتقاداتی درباره بحث فساد، مبارزه با فساد و ورود به پرونده فعالان مدنی و دانشجویی را مطرح كردیم و از ایشان راه ارتباطی خواستیم كه قول مساعدی درباره آن دادند تا بتوانند آن را پیگیری كنند.

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه تهران درباره اینكه آیا فعالان دانشجویی به موضوع احكام سنگین دانشجویان بازداشت شده در دی‌ماه 96 هم اشاره‌ای كردند یا نه، تصریح می‌كند: بنده سعی كردم درباره وضعیت برخی از پرونده‌ها به شكل خصوصی با ایشان گفت‌وگو كنم و ایشان هم فرمودند كه پیگیری می‌كنند و قول برخی مساعدت‌ها درباره پرونده‌های دانشجویی را دادند. ما هم منتظریم ان‌شاءالله این اتفاق محقق شود. ایشان معتقد بودند اگر جرم یا اتهامی درباره فردی مطرح می‌شود، باید بررسی شود، اما نظر ما این بود كه با توجه به فضای دانشگاه، نحوه برخورد‌ها باید متفاوت باشد.
پولادی درباره اینكه آیا درباره بازداشت‌های اخیر كارگران و فعالان كارگری هم صحبتی مطرح شد یا نه، تصریح می‌كند: البته ما به موضوع وارد نشدیم، اما گروهی از دوستان به موضوع تشكل‌های كارگری پرداختند.

گفتنی است كه رئیس قوه قضاییه نیز در این دیدار تأكید كرد: من به شخصه اخبار جریانات دانشجویی را دنبال می‌كنم. شما باید مسائل را به ما انتقال دهید. ان‌شاءالله یك نفر را مسئول می‌كنیم تا كارهای ارتباطی را پیگیری كند؛ چون معتقد هستیم این ارتباط‌ها باید افزایش یابد. حتماً نباید مسائل را به‌صورت رسانه‌ای دنبال كنید و مثلاً اگر در محله خودتان یك اتفاق می‌افتد یا در جایی یك انحرافی می‌بینید، آن را به ما اعلام كنید. امیدوار هستیم كه بتوانیم این جلسات را بیشتر برگزار كنیم.
۰ نفر