۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۱۵
کد خبر: 83298067
T T
۰ نفر

اظهارات وكیل سپیده قلیان درباره انتقال پرونده به تهران

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۱۵
کد خبر: 83298067
اظهارات وكیل سپیده قلیان درباره انتقال پرونده به تهران

تهران- ایرناپلاس- وكیل سپیده قلیان می‎گوید: به این دلیل كه پرونده جنبه امنیتی دارد، طبق قانون ما حق مداخله در پرونده را نداریم، البته موكلان ما اتهامات غیرامنیتی هم دارند و حتی اتهامات غیرامنیتی آن‌ها بیشتر است.

جمال حیدری‎منش، وكیل سپیده قلیان، فعال كارگری بازداشت شده به ایرناپلاس خبر می‎دهد: اسماعیل بخشی، سپیده قلیان و امیر امیرقلی یك‎شنبه گذشته از زندان اهواز به زندان اوین منتقل شدند.

او همچنین می‎افزاید: پرونده با درخواست دادستان كل كشور، مبنی بر احاله پرونده به تهران در دیوان عالی كشور مطرح شد و با موافقت دیوان عالی كشور از اهواز به تهران منتقل شد. این امر خاصی است و احتمالاً دلیل امنیتی داشته است، البته دلایل این درخواست دادستان كل اعلام نشده است. در حال حاضر پرونده به تهران منتقل شده و در دادسرای شهید مقدس، مورد رسیدگی قرار می‎گیرد.

وكیل قلیان با اشاره به این‎كه انتقال متهمان به تهران، ارتباطی با حضور برخی متهمان در تهران ندارد، تصریح می‎كند: من به‌عنوان وكیل سپیده قلیان و خانم فرزانه زیلابی به‌عنوان وكیل اسماعیل بخشی چندین بار در دفتر شعبه حاضر شدیم. اما بر اساس ماده 48 قانون آیین دادرسی، حق مداخله در پرونده به ما داده نشد. بر اساس قانون ماده 48 قانون آیین دادرسی كیفری، دفاع از متهمان جرایم امنیتی را در مرحله دادسرا به تعدادی از وكلای مورد تأیید رئیس قوه قضاییه محدود می‎كند.

حیدری‌منش در ادامه تأكید می‎كند: موكلان ما اتهامات غیرامنیتی هم دارند و حتی اتهامات غیرامنیتی آن‌ها از اتهامات امنیتی‎شان بیشتر است. بنابراین ما از این جهت حق دفاع داریم، اما از این جهت كه پرونده وجهه امنیتی دارد، ما حق هیچ‎گونه اطلاع، ملاقات و مطالعه پرونده را نداشتیم.

وی همچنین می‎گوید: حق انتخاب وكیل با متهم است و نظر خانم قلیان بر این است كه من وكالتشان را برعهده داشته‎ باشم.

وكیل قلیان می‎افزاید: ما متأسفانه دسترسی به موكلین خود نداریم و آن‎ها نیز حق مشورت با وكیل و دسترسی به ما را از دست داده‎اند. بنابراین استدعا داریم اجازه ملاقات با موكلین و دفاع از آن‌ها را در مرحله دادگاه داشته باشیم.

اسماعیل بخشی و سپیده قلیان از آبان ماه سال گذشته در جریان اعتراضات كارگران هفت‎تپه بازداشت شدند، اما بعد از پخش مستند « طراحی سوخته» از سوم بهمن‌ماه مجدداً روانه زندان شدند. امیر امیرقلی، سردبیر نشریه گام نیز كه وقایع هفت‎تپه را پوشش داده ‎بود، چهار ماه است در زندان به سر می‎برد و به گفته وكیل قلیان، به زندان اوین منتقل شده‎ است.
۰ نفر