۲۱ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۵۲
کد خبر: 83240367
T T
۰ نفر
پولی كه باید برای لباس عید كنار بگذارید

تهران- ایرناپلاس- اگر هنوز برای خرید لباس عید اقدام نكرده‌اید، دست نگه دارید! به شما می‌گوییم كه قرار است برای خرید لباس‌های نو چقدر هزینه كنید.

عید نوروز بهانه خوبی است كه افراد برای خرید لباس نو اقدام كنند. هم به بهانه نو شدن سال و هم به اجبار دید و بازدیدهای عید! قیمت‌های این روزهای بازار پوشاك را بررسی كردیم تا اگر كسی قصد خرید دارد، بداند میزان بودجه‌ای كه باید برای این كار اختصاص دهد، چقدر است.

**اول خانم‌ها

مانتو را می‌توان متداول‌ترین پوشش برای خانم‌ها دانست. بورس خرید مانتو در تهران حوالی میدان هفت‌تیر، پاساژ رضا واقع در 15 خرداد و تعدادی از مغازه‌هایی است كه اطراف میدان‌های ولی‌عصر و فاطمی قرار دارند. البته مراكز خریدی مانند گلدیس و تیراژه نیز می‌تواند جزو گزینه‌ها باشد. اگر خانم قانعی باشید یا نمی‌خواهید در این شرایط اقتصادی هزینه زیادی كنید، می‌توانید با كمتر از 150 هزار تومان نیز مانتوهایی را پیدا كنید. مانتوهای شكیل‌تر را می‌توان با قیمت تقریبی 200 تا 300 هزار تومان خرید. اگر هم دغدغه مالی ندارید و با خیال راحت هزینه می‌كنید، انتخاب‌هایی با قیمت تقریبی 700 هزار تومان نظر شما را تأمین می‌كند. البته این در حالی است كه نخواهید به بوتیك‌های بالای شهر بروید و بیش از یك میلیون تومان هزینه كنید!

تقریباً از همان مراكز یاد شده برای مانتو می‌توان روسری را هم تهیه كرد. روسری‌های نخی ارزان‌ را می‌توان با 30 هزار تومان و حتی كمتر هم خرید. یك روسری معمولی قیمتی بین 45 تا 80 هزار تومان دارد و اگر روسری بهتری مد نظرتان است باید بین 150 تا 400 هزار تومان برای خریدش كنار بگذارید.

مرحله بعد خرید شلوار است كه می‌توان با كنار گذاشتن 70 هزار تومان یك خرید اقتصادی داشت. یك شلوار زنانه به‌طور متوسط قیمتی بین 130 تا 170 هزار تومان دارد. اگر هم می‌خواهید دست‌ودل‌بازانه خرید كنید باید برای یك شلوار بیش از 300 هزار تومان كنار بگذارید.

برای خرید كفش می‌توانید سری به سپه‌سالار یا میدان بهارستان بزنید. اگر رویكردی اقتصادی دارید، با تخصیص كمتر از 100 هزار تومان هم می‌توانید صاحب یك جفت كفش نو شوید. متوسط قیمت خرید كفش زنان حدود 170 هزار تومان است. اگر می‌خواهید از برندهای معروف چرم خرید كنید، قیمت‌ها از 250 هزار تومان شروع می‌شود. اگر هم دغدغه مالی ندارید، با خیال راحت به بازار بروید و بین 500 تا 800 هزار تومان برای یك جفت كفش خرج كنید.

اگر یك خانم بخواهد با رویكرد اقتصادی خرید كند حتی در این شرایط هم می‌تواند با 350 هزار تومان، چهار قلم یاد شده را خرید كند. در رویكرد بینابینی همین خرید 710 هزار تومان تمام می‌شود و اگر فرد بخواهد دست‌ودل‌بازانه خرید كند باید یك میلیون و 900 هزار تومان برای خرید این اقلام كنار بگذارد.

**آقایان خوش‌تیپ

مردها نیز می‌توانند به خرید یك دست كت و شلوار به‌عنوان پوشش رسمی كه هم در مهمانی‌ها و هم در محیط كار قابل استفاده است فكر كنند. باب همایون و تقاطع خیابان‌های طالقانی و ولی‌عصر و همچنین تقاطع خیابان‌های جمهوری اسلامی و ولی‌عصر بورس كت و شلوار محسوب می‌شود. البته مركز خرید آرین كه در میرداماد واقع شده نیز برای كسانی كه دنبال مدل‌های گران‌تر هستند، پیشنهاد می‌شود. متوسط قیمت یك دست كت و شلوار در باب همایون 600 هزار تومان است كه این عدد در طالقانی دو برابر می‌شود. در خیابان جمهوری می‌توان با پرداخت 300 تا 400 هزار تومان نیز یك دست كت و شلوار خرید كه البته كیفیت پارچه و دوخت آن به‌مراتب پایین‌تر است. یكی از برندهای مشهور داخلی نیز كت‌و‌شلوارهای خود را در محدوده قیمتی دو تا چهار میلیون و 800 هزار تومان عرضه كرده است.

البته می‌توانید به خرید یك كت تك و یك شلوار هم فكر كنید. در این صورت برای كت تك انتخاب‌هایی بین 150 تا 500 هزار تومان در مقابلتان قرار دارد. اگر هم می‌خواهید محصول یكی از برندهای معروف داخلی را استفاده كنید، انتخاب‌هایتان از یك میلیون تومان آغاز می‌شود. با خرید كت تك، نیاز به خرید یك شلوار هم خواهید داشت كه قیمت‌ها از 60 هزار تومان آغاز شده و تا 400 هزار تومان ادامه پیدا می‌كند.

قبل از اینكه سراغ خرید كفش بروید، پیراهن‌ خود را نیز از همان محل‌های یاد شده تهیه كنید. یك پیراهن مردانه معمولی قیمتی بین 45 تا 180 هزار تومان دارد.

برای خرید كفش مردانه میدان فردوسی انتخاب اول است. البته خیابان ولی‌عصر حد فاصل میدان ولی‌عصر تا میدان فاطمی، بخشی از خیابان رودكی و میدان بهارستان نیز می‌تواند جزو انتخاب‌ها باشد. قیمت‌های موجود برای یك جفت كفش مردانه چرم از 150 هزار تومان شروع شده و تا 450 هزار تومان ادامه می‌یابد. این در حالی است كه در محدوده 250 هزار تومان می‌توان مدل‌های مناسبی را پیدا كرد.

اگر رویكردی اقتصادی داشته باشید می‌توانید با تقریباً 520 هزار تومان داستان خرید عید را ختم به خیر كنید. با رویكرد متوسط برای خرید سه قلم یاد شده 910 هزار تومان باید كنار بگذارید و در خرید دست‌ودل‌بازانه هم اقلام یاد شده تقریباً دو میلیون و 600 هزار تومان برایتان آب می‌خورد.

بررسی‌های ایرناپلاس نشان می‌دهد اگر یك زوج بخواهند موارد یاد شده را به‌عنوان لباس عید خریداری كنند، با سه رویكرد یاد شده این خرید به‌ترتیب با قیمت‌های تقریبی 870 هزار تومان، یك میلیون و 600 هزار تومان و چهار میلیون و 500 هزار تومان تمام می‌شود.

گزارش از حامد حیدری

**اداره كل اخبار چندرسانه‌ای**ایرناپلاس**
۰ نفر