تهران- ایرنابازر- رئیس هیئت مدیره شرکت یارا تجارت الکترونیک بنیان و مدیرعامل ملّی گلد از گسترش خدمات این سامانه به ۱۱ استان کشور خبر داد و گفت: سال آینده شاهد فراگیری خدمات این پلتفرم در سراسر استان‌ها خواهیم بود.

ایرنابازار- هدایت‌اله سلیمی در نشست با خبرنگاران در شیراز با اشاره به تاریخچه آغاز فعالیت شرکت یارا تجارت الکترونیک بنیان، اظهار کرد: این شرکت از شهریور ماه سال ۹۸ به صورت رسمی تأسیس شد و از همان آغاز فعالیت، اقدام به راه‌اندازی ساز و کار پرداخت تحت عنوان «پرداخت یاری» و دریافت مجوز تحت عنوان برند «ملی پی» از بانک مرکزی کرد.

وی ادامه داد: عمده فعالیت این شرکت، توسعه استارتاپ‌های فناور بود؛ در واقع به یک کسب و کار بسنده نکردیم و تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا در حوزه بلاک چین، پرداخت و اکو سیستم پیمنت کشور حضور موثری داشته باشیم.

این کارآفرین کسب و کارهای مجازی خاطرنشان کرد: شرکت متبوع از ۲ سال قبل‌ فعالیت‌های فناورانه را هم در دستور کار قرار داده بود.

سلیمی که معتقد است ملّی گلد در توسعه و حمایت از کسب و کارها اقدامات قابل توجهی انجام داده، مهمترین استارتاپ راه‌اندازی شده توسط شرکت یارا تجارت الکترونیک بنیان را همین پلتفرم معرفی کرد و یادآور شد: بخشی از فراگیری این کسب و کار به این دلیل است که طلا نسبت به سایر حوزه‌های فناوری مورد اقبال عمومی است.

وی عنوان کرد: این شرکت تلاش کرده با یک رویکرد فناورانه، بازار سنتی را با نیاز روز جهان و کشور که دسترسی راحت و دیجیتال سازی اقتصاد است، همسو کند.

مدیرعامل سامانه ملّی گلد همچنین درباره ساز و کار این پلتفرم گفت: این پلتفرم برخلاف مدل سنتی دسترسی را برای عموم مردم تسهیل می‌کند؛ در واقع رویکرد بازار طلا تا امروز علیرغم سابقه هفت هزار ساله‌ای که دارد همچنان سنتی است؛ این در حالیست که هر چیزی را به صورت انفرادی و سنتی با آن برخورد کنیم امکان شفافیت در آن دشوارتر است؛ می‌توان گفت مهمترین نقش سامانه مبادلات طلا، ایجاد شفافیت است.

سلیمی با اعتقاد به اینکه بزرگترین رسالت سامانه‌های معاملات آنلاین طلای آبشده، شفاف سازی است، یادآور شد: زمانی که یک کسب و کار، آنلاین و برخط می‌شود و در دسترس همه مردم چه برای استفاده و چه برای نظارت قرار می‌گیرد امکان مقایسه، شفاف‌سازی و آگاه‌سازی در آن بسیار بیشتر از زمانی است که آن کسب و کار امکان مقایسه و آگاه ‌سازی را تنها برای بخشی از مشتریان که به صورت فیزیکی و حضوری آن را می‌بینند، فراهم کند.

او تسهیل و تعدیل منافع مشتری را از دیگر اهداف این سامانه دانست و گفت: زمانی که امکان مقایسه وجود داشته باشد قاعدتا امکان رقابت هم بیشتر می‌شود و رقابت هم در نهایت منجر به نفع کاربر و مشتری نهایی و کاهش قیمت تمام شده محصول برای او می‌شود.

مدیرعامل ملّی گلد توسعه زیرساختی این پلتفرم را مهمترین وجه تمایز این پلتفرم نسبت به سایر مدل‌ها دانست و گفت: علی‌رغم اینکه از سال ۱۳۹۹ مجوز فروش طلا به صورت آنلاین توسط درگاه ملی مجوزها و اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی صادر می‌شود اما حضور پررنگ این سامانه‌ها از جمله ملّی گلد و سایر سامانه‌هایی که در این حوزه کار می‌کنند به دلیل افزایش قیمت جهانی طلا، رکود و ورود سرمایه‌ها به حوزه بازارهای مطمئن‌تر از سال ۱۴۰۳ آغاز شد.

سلیمی با بیان اینکه ملّی گلد بیشترین گستره خدمات را دارد و در ۱۱ استان جدید هم فعال شده، افزود: برخلاف اینکه تحویل فیزیکی به دلیل بحث لجستیک و توزیع آن فرآیند بسیار پیچیده و حساسی است اما زیرساختی فراهم شد تا در این ۱۱ استان جدید کالا به دست خریدار برسد.

او حضور در تمام مراکز استان‌های کشور را تا ابتدای سال ۱۴۰۴ از مهمترین برنامه‌های این شرکت برشمرد و گفت: ملّی گلد، راه‌اندازی کارخانه ضرب شمش تحت عنوان ضرابخانه را در دستور کار قرار داده؛ البته کسب و کارها و شرکت‌هایی در کشور هستند که شمش طلای استاندارد را تولید می‌کنند اما ترجیح ما بر تولید این شمش‌ها به صورت اختصاصی با برند خودمان است.

مؤسس پیشخوان ملی گفت: اگر تولیدکننده باشیم باز هم می‌توانیم قیمت تمام شده محصول را ارزان‌تر به دست کاربر برسانیم؛ هدف ما این است که در نهایت گستره خدمات را بیشتر کنیم و کیفیت خدمات را افزایش دهیم اما قیمت تمام شده محصول را همچنان پایین نگه داریم.

سلیمی همچنین ملّی گلد را ارزان‌ترین پلتفرم مبادلات طلا در کشور دانست و گفت: کارمزدهای کمتری را از کاربر دریافت می‌کنیم و تلاش‌مان این است که با بزرگ شدن زیرساخت این کارمزدها را همچنان ارزان نگه داریم؛ البته استقبال بسیار خوبی از ملّی گلد شده و با حجم بزرگ تبادلاتی که در این پلتفرم داریم به نظر می‌رسد این موضوع تا صد در صد ادامه داشته باشد.