تهران- ایرنابازار- در حوزه واردات و صادرات مشتری یابی خارجی اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا کلید موفقیت در بازارهای بین‌المللی است. در این میان تجار و بازرگانان می توانند با استفاده از ابزارها و روش ‌های نوین، تجارت خود را گسترش دهند و سود زیادی به دست آورند. در ادامه استراتژی ‌های مختلف برای یافتن مشتریان خارجی و توسعه تجارت بین‌المللی را بررسی می کنیم و نکات مهم در این زمینه را شرح می دهیم. همچنین به شما می گوییم که برای ارسال محصولات خود به سراسر دنیا از خدمات کدام سایت بهره ببرید.

ایرنابازار- در حوزه واردات و صادرات مشتری یابی خارجی اهمیت بسیار زیادی دارد، زیرا کلید موفقیت در بازارهای بین‌المللی است. در این میان تجار و بازرگانان می توانند با استفاده از ابزارها و روش ‌های نوین، تجارت خود را گسترش دهند و سود زیادی به دست آورند. در ادامه استراتژی ‌های مختلف برای یافتن مشتریان خارجی و توسعه تجارت بین‌المللی را بررسی می کنیم و نکات مهم در این زمینه را شرح می دهیم. همچنین به شما می گوییم که برای ارسال محصولات خود به سراسر دنیا از خدمات کدام سایت بهره ببرید.

۷ روش پیدا کردن مشتری خارجی بدون هزینه

برای پیدا کردن مشتری خارجی باید چند اصل مهم و اساسی را رعایت کنید. شما باید نیازها و علایق مشتریان خود را شناسایی کرده و ببینید که آیا محصول شما در بازار هدف مورد استقبال قرار می ‌گیرد یا خیر؟ شناخت رقبا نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. این کار به شما کمک می ‌کند تا نقاط قوت و ضعف خود را تحلیل کنید. بعد از آن می توانید یک استراتژی قدرتمند و مناسب برای رقابت به وجود بیاورید. در ادامه ۸ روش مهم برای یافتن مشتریان خارجی را معرفی می کنیم:

۱- تحقیقات بازار

  • تحقیق در بازارهای جهانی یکی از مهم‌ ترین مراحل در یافتن مشتریان خارجی است. این تحقیقات به شما کمک می ‌کند تا ویژگی ‌ها، نیازها و رفتارهای مشتریان را شناسایی کنید. در واقع شما با بررسی شرایط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بازار هدف می ‌توانید به درک بهتری از فرصت ‌ها و چالش ‌های موجود به دست آورید.

۲- استفاده از رسانه‌ های اجتماعی و تبلیغات آنلاین

  • بهره بردن از شبکه ‌های اجتماعی و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می ‌تواند به شما در پیدا کردن مشتری خارجی کمک کند. با استفاده از تبلیغات هدفمند در وب‌ سایت ‌ها و پلتفرم‌ های اجتماعی معتبر می‌ توانید به راحتی با مشتریان جدید ارتباط برقرار کرده و برند خود را معرفی کنید.

۳- شرکت در نمایشگاه‌ های بین‌المللی

  • حضور در نمایشگاه ‌های بین‌المللی یک فرصت عالی برای ارتباط مستقیم با مشتریان خارجی است. البته این کار هزینه هایی نیز به همراه دارد، اما در مقایسه با مقدار سودی که از این روش حاصل می شود بسیار ناچیر است.

راهکار کاربردی برای پیدا کردن مشتری خارجی

توجه داشته باشید که بعد از پیدا کردن مشتری خارجی نوبت به نحوه ارسال کالاها به کشورهای خارجی می رسد. شرکت ها و وب سایت های زیادی هستند که به تجار در تجارت جهانی کمک می کنند. یکی از این سایت ها پی اس پی اکسپرس است. شما با مراجعه به این وب سایت و دریافت مشاوره از کارشناسان آنها می توانید محصولات و کالاهای خود را به هر کجای دنیا که می خواهید بفرستید. این شرکت در زمینه پست سریع بین المللی فعال بوده و با می تواند با روش های مختلف محصولات شما را به هر کجا که بخواهید بفرستد.

۴- سایت های مناسب برای یافتن مشتریان خارجی

جهت پیدا کردن مشتری خارجی باید از ابزارهای آنلاین بهره برد. ابزارهایی مثل Trade Map، MacMap و Export Potential Map می توانند به شما در یافتن مشتریان خارجی کمک کنند. Trade Map یک پلتفرم آنلاین است که به کاربران امکان دسترسی به آمار و اطلاعات تجاری جهانی را می ‌دهد. تجار با استفاده از این ابزار می ‌توانند اطلاعات مربوط به صادرات و واردات بین کشورها را بررسی و تحلیل کنند. همچنین این سایت به کاربران اجازه می ‌دهد تا لیست شرکت ‌های واردکننده یک محصول خاص را نیز ببینند. MacMap یا Market Access Map نیز ابزاری دیگر برای ارتباط با تجارت بین‌المللی است. این ابزار به شرکت ها کمک می‌ کند تا تعرفه ‌ها و الزامات قانونی واردات کالاها را در بازارهای مختلف مشاهده کنند.

۵- لینکدین

از دیگر ابزارهای کلیدی برای پیدا کردن مشتری خارجی می توان به لینکدین اشاره کرد. این پلتفرم حرفه‌ای به کاربران این امکان را می ‌دهد که پروفایل ‌های شخصی و شرکتی خود را ایجاد کرده و با تجار جهانی در ارتباط باشند.

۶- وب سایت های عمده فروشی و خرده فروشی جهانی

به عنوان مثال آمازون (amazon.com) یکی از بزرگ ‌ترین و شناخته‌ شده ‌ترین پلتفرم ‌های خرده‌فروشی است. این وب سایت به کاربران کمک می کند تا محصولات مختلف را مشاهده کنند. علاوه بر این آمازون به تجار این امکان را می‌دهد که با ایجاد حساب کاربری، محصولات خود را به فروش برسانند و از امکانات تبلیغاتی این پلتفرم استفاده کنند. علی ‌بابا نیز یکی از بزرگ ترین سایت های عمده فروشی جهانی است که بر تجارت B۲B تمرکز دارد. این پلتفرم با میلیون ‌ها تأمین‌کننده از سراسر جهان، دسترسی به کالاهای متنوع با قیمت ‌های رقابتی را فراهم می ‌کند.

سایر وب سایت های عمده ‌فروشی مانند Global Sources و EC۲۱ نیز برای مشتری یابی خارجی مناسب بوده و به عنوان پل ارتباطی بین خریداران و تأمین‌کنندگان عمل می کنند. ثبت نام در Google Maps و Google My Business نیز به شما کمک می ‌کند تا کسب‌وکار خود را به مجامع بین‌المللی معرفی کنید.

۷-عضو شدن در اتاق‌ بازرگانی و انجمن ‌های تجاری

یکی دیگر از موثرترین روش ها برای مشتری یابی خارجی عضویت و فعالیت در اتاق ‌های بازرگانی و انجمن ‌های تجاری است. با عضو شدن در مجامع این چنینی می توانید اطلاعات لازم درباره تجار و شرکت های بازرگانی کشورهای مورد نظر خود را به دست آورید. با این کار می توانید شبکه ‌سازی حرفه‌ای انجام دهید و اعتبار خریداران خارجی خود را بررسی کنید. علاوه بر این سفرهای تجاری به کشورهای خارجی می ‌تواند به شما در ایجاد ارتباطات مؤثر کمک کند. همچنین شرکت در کلاس ‌ها و دوره‌ های آموزشی صادرات و تجارت بین‌الملل که توسط این سازمان‌ ها برگزار می ‌شود نیز به شما کمک می ‌کند تا تجارت خود را توسعه دهید. این اقدامات نه تنها به گسترش اطلاعات شما درباره بازارهای بین‌المللی کمک می‌ کند، بلکه فرصتی مناسب برای برقراری ارتباطات تجاری پایدار و مؤثر است.

پی اس پی اکسپرس، بهترین همراه شما در پست بین‌المللی

شرکت پی اس پی اکسپرس در زمینه خدمات پست بین‌المللی فعال بوده و به شما در پیدا کردن مشتری خارجی کمک زیادی می کند. این شرکت با تمرکز بر ارسال سریع و امن محصولات، خدماتی نظیر پست پس کرایه، پست اکسپرس، رهگیری مرسوله، و خدمات پست درب به درب (door to door) و ارسال مدارک به خارج از کشور را به مشتریان خود عرضه می ‌کند. همچنین پی اس پی اکسپرس با داشتن دفاتر نمایندگی در کشورهای چین (شنژن)، امارات متحده عربی (دبی)، ترکیه (استانبول) و سوریه موجب می شود مشتریان بتوانند مرسولات خود را به راحتی و با امنیت بالا ارسال کنند.

همچنین این شرکت در زمینه واردات و صادرات کالا و ترخیص کالا از گمرک فعالیت می کند و به صورت اختصاصی در گمرک فرودگاه امام خمینی دفتر دارند که میتونید به راحتی کالای خود را از آنجا تحویل بگیرید. پی اس پی اکسپرس با ارائه خدمات حمل و نقل بین‌المللی هوایی، زمینی و دریایی در کوتاهترین زمان ممکن کالای شما را به هر کجای جهان که بخواهید می فرستد.

شماره تماس: ۰۲۱۴۲۲۸۱

*** این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره چارچوب و محتوای آن ندارد.