ایرنابازار- تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟ امروزه، دیگر داشتن یک ویترین زیبا برای فروش کافی نیست. اینترنت میدان نبرد جدیدی است که برندها در آن برای جلب توجه مشتریان با یکدیگر رقابت می کنند. در این میان، محتوای باکیفیت و جذاب، کلید افزایش فروش، جذب مخاطبان بیشتر و تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان دائمی است.
اما تولید محتوای اصولی و اثرگذار، کار هر کسی نیست. به همین دلیل، شرکت رایا مارکتینگ با سال ها تجربه و تخصص در زمینه بازاریابی محتوایی، در کنار شماست تا با تولید محتوای حرفهای و هدفمند، به شما در فتح قله های موفقیت در بازاریابی دیجیتال کمک کند.
در ادامه، به طور مفصل به اهمیت تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ میپردازیم و مزایای استفاده از خدمات رایا مارکتینگ از جمله سفارش تولید محتوا را شرح می دهیم. همچنین خواهیم دید که تولید انواع محتوا در افزایش فروش چه نقشی دارد؟ چه افرادی باید برای افزایش درآمد خود محتوا تولید کنند و ترندهای روز تولید محتوا چیست؟ از همه مهم تر کمپین بازاریابی محتوایی رایا مارکتینگ چگونه همه خدمات سئوی سایت را در یک پکیج بدون نیاز به دردسرهای هماهنگی بین تیم های مختلف برای سایت انجام می دهد؟
با ما همراه باشید تا شاهد تحولی شگفت انگیز در کسب و کار خود باشید!
ضرورت تولید محتوا برای کسب و کارهای آنلاین
فرض کنید وب سایتی برای فروش محصولات خود راه اندازی کرده اید. تا زمانی که نیازی از مخاطبان خود را رفع نکنید مخاطبان با شما تعامل ایجاد نمی کنند، اعتماد سازی صورت نمیگیرد و این اقدامات منجر به خرید نخواهد شد. تبدیل مشتری بالقوه به مشتری بالفعل هم با استفاده از محتوا به راحتی و با کمترین هزینه امکان پذیر است. برای اینکه مخاطب را نسبت به خرید محصول خود متقاعد کنید ابتدا باید اطلاعات لازم، کاربرد، نحوه استفاده، مزایای محصول و روش های صحیح نگهداری از محصول را هم به مخاطبان اطلاع رسانی کنید. این کار میسر نمیشود مگر با تولید محتوا!
آماری جالب از تاثیر محتوا بر میزان فروش آنلاین
طبق نظرسنجی های صورت گرفته، ۹۳% از خریداران اظهار کرده اند که محتواهای تولید شده تاثیر زیادی در تصمیم آنها برای خرید داشته است. تولید محتوا کمک میکند تا کسب و کار خود را به عنوان یک مرجع به بازار هدف معرفی کنید و از این طریق اعتمادسازی کنید. در حال حاضر ۹۰% از مارکترها، بازاریابی محتوایی را در استراتژی بازاریابی خود گنجانده اند. توجه داشته باشید که این آمار همواره روند صعودی دارد!
مزایا و معایب بازاریابی محتوایی
ساده تر بودن روند خرید و فروش در فروش آنلاین، توزیع محتوا در انواع فرمت ها و پلتفرم ها، عدم نیاز به صرف هزینه برای انواع تبلیغات سنتی کم بازده از جمله مزایای دیجیتال مارکتینگ و تولید محتواست.
اما این روش به ویژه برای افراد تازه کار معایبی را نیز به همراه دارد. از جمله معایب تولید انواع محتوا برای این گروه، عدم آگاهی افراد از نحوه صحیح تولید محتوا برای جذب مخاطبان و البته متناسب با الگوریتم های بسترهای دیجیتال است. بسترهایی چون گوگل، صدها الگوریتم و کرالر برای بررسی اصالت محتوا و فاکتورهای دیگر دارند. رعایت اصول سئو و تولید محتوای سئو محور از جمله بدیهی ترین پیش نیازهای تولید محتوای متنی برای موتورهای جستجو است. بدون آگاهی از این اصول، تولید محتوا تاثیر مثبتی در روند افزایش فروش نخواهد داشت. هر چند که با کسب مهارت در این زمینه می توانید گامهای بزرگی در صدد معرفی برند و محصولات خود به سراسر جهان بردارید.
** وب سایت های برتر از جمله دیجی کالا، دیوار، ورزش ۳ و... همگی با تولید مستمر انواع محتوای با کیفیت به جایگاه امروزی خود رسیده اند.
اهمیت تولید محتوا
به روز ترین ترندهای تولید محتوا
ترندهای محتوا مرتبا در حال تغییر هستند. به ویژه در سال های اخیر و با روی کار آمدن هوش مصنوعی این ترندها تحت تاثیر مستقیم AI قرار گرفته اند. اما کسب و کارها باید توجه داشته باشند که تولید انواع محتوا با هوش مصنوعی قطعا برای افزایش خلاقیت است نه به منظور صرفه جویی در هزینه و زمان! و صد البته باید با نظارت دقیق انسان صورت گیرد.
با رشد تولید محتوای آنلاین قطعا رقابت هم در این فضا بیشتر خواهد شد. بنابراین متمایز شدن در دنیایی از محتوا می تواند کار سختی باشد. اینجاست که ترفند ها و ترندهای جدید میتوانند برای متمایز شدن به شما کمک کنند. استفاده از فایل صوتی محتوا، تصاویر جذاب و نمودارهایی از آمار و ارقام و جداولی از خلاصه محتوا موجب می شود که مخاطب، مدت زمان بیشتری را برای مطالعه محتوای شما صرف کند. داشتن محتوای ویدیویی به ویژه ویدیوهای کوتاه که به تازگی ترند شده اند نیز تاثیر به سزایی در افزایش شانس دیده شدن محتوا دارد. تولید محتوای شخصیسازی شده و محاوره ای، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ زنده و برگزاری مسابقات و نظرسنجی ها نیز ارتباط مخاطب را با شما تقویت کرده و میزان تعامل را بیش از آن چیزی که تصور می کنید افزایش می دهد. لازم به ذکر است که توزیع محتوا و ریتارگتینگ نیز از جمله ترندهای تولید محتوای حال حاضر محسوب می شوند.
چگونه از طریق محتوا ترافیک ارگانیک سایت را افزایش دهیم؟
ترافیک ارگانیک یک شاخص مهم برای اثبات عملکرد صحیح وبسایت است و تولید محتوای حرفهای در جذب این ترافیک حرف اول را میزند. مهمترین نکته در تولید انواع محتوا، تمرکز بر نیازها و علایق مخاطبان هدف است. محتوایی که برای مخاطبان جذاب و مفید باشد، نه تنها ترافیک ارگانیک را به وب سایت شما جذب میکند، بلکه میتواند به طور مستقیم منجر به افزایش فروش شما نیز شود.
سفارش تولید محتوا
چالش های اصلی کسب و کارها در تولید محتوا
چالش اصلی که در ذهن صاحبین مشاغل شکل میگیرد، چگونگی تولید محتوا برای فضای مجازی است. چالشی که هم نیاز به تخصص، مهارت و تجربه دارد و هم کاری زمانبر است. این مژده را به صاحبین مشاغل میدهیم که شرکت هایی برای برون سپاری خدمات تولید محتوا وجود دارند که تولید انواع محتوا برای شبکههای اجتماعی مختلف تخصص آنهاست. صاحبین مشاغلی که قصد دارند کسب و کار خود را در فضای مجازی توسعه دهند میتوانند با مراجعه به این مراکز از خدمات آنها بهره مند شوند.
مراکزی از جمله شرکت رایا مارکتینگ، پکیجهایی از جمله کمپین بازاریابی محتوایی دارد که شامل خدماتی چون تحقیق کلمات کلیدی، تهیه تقویم محتوایی، تولید انواع محتوای صوتی و تصویری و محتوای متنی سئو شده، انتشار محتوا، سئو سایت و... را به شما ارائه می دهند. علاوه بر این مشاوره رایگان تولید محتوا و سئو سایت و ارائه محتوای هدیه از جمله خدمات ویژه این وب سایت محسوب میشود.
جهت سفارش تولید محتوا و دریافت اطلاعات بیشتر در مورد روند کار میتوانید با شماره تلفن ۰۲۱۴۷۶۲۸۵۰۰ و یا ۰۲۱۹۱۳۰۱۵۵۵ ارتباط بگیرید و تمامی سوالات خود را با مشاورین مجموعه رایا مارکتینگ به صورت رایگان در میان بگذارید.
با رایا مارکتینگ، دیگر بهانه ای برای افزایش درآمد خود نخواهید داشت!
*** این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره چارچوب و محتوای آن ندارد.