به گزارش ایرنابازار از روابطعمومی بانک صادرات ایران، داود مهدیان در نهمین اجلاس «استراتژی توسعه خدمات، تولیدات و صادرات شرکتهای برتر ایران» که با حضور مقامات دولتی، نمایندگان مجلس، مدیران و کارشناسان بانک صادرات ایران، فعالان و مدیران شرکتهای بزرگ تولیدی و صنعتی در محل مرکز همایشهای بینالمللی صداوسیما برگزار شد، اعتمادسازی، مشتریمداری و ایجاد وفاداری در مشتریان را از جمله مهمترین اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد و ۷۳ سال قدمت و خدمت بانک صادرات ایران را در راستای اعتمادسازی و کمک به استمرار تولید و اشتغال در کشور ارزیابی کرد.
مهدیان با بیان اینکه بانک صادرات ایران با داشتن ۱۸۰۰ شعبه داخلی، ۲۲ شعبه خارجی و دو بانک مستقل در خارج از کشور در منطقه خلیجفارس گرفته تا آسیای میانه و اروپا، نقش مهمی در خدمت به فعالان اقتصادی و مردم اقصی نقاط کشور داشته و دارد.
معاون بانکداری جامع بانک صادرات ایران با تشریح شاخصهای عملکردی این بانک نیز افزود: منابع سپردهای بانک صادرات ایران از ۷۰۰ همت در پایان سال گذشته با بیش از ۲۲ درصد رشد به ۸۶۰ همت رسیده که در مقایسه با رقبا رشد قابل ملاحظه و اثرگذاری مهمی در اقتصاد کشور داشته به نحوی که ۸۳ درصد این منابع به میزان ۷۰۰ هزار میلیارد تومان در بخشهای مختلف اقتصادی و در جهت پاسخگویی به نیازهای اقشار مختلف مردم به صورت تسهیلات و وامهای قرضالحسنه پرداخت شده است.
وی میزان مصارف بانک صادرات ایران با احتساب پرداخت سایر تعهدات از جمله اعتبارات اسنادی ریالی داخلی و ضمانتنامه را بالغ بر ۱۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: به این ترتیب سهم بازار بانک صادرات ایران به ۱۰ درصد رسیده که نقش سازندهای در تأمین مالی کشور بر عهده خواهد داشت.
معاون بانکداری جامع بانک صادرات ایران مراحل سهگانه افزایش سرمایه این بانک از نیمه سال گذشته تاکنون را مورد توجه قرار داد و گفت: پس از ۲۲ سال بانک موفق شد تا از محل سلب حقتقدم سهام و ۴۰هزار میلیارد ریال آورده نقدی سهامداران، سرمایه بانک را تا ۲۲۵ هزار میلیارد ریال افزایش دهد و در مرحله دوم این میزان از محل تجدید ارزیابی مازاد داراییها به ۷۸۰ هزار میلیارد ریال رسیده و در مرحله سوم سرمایه بانک تا ۱۲۰۰ میلیارد ریال در دستور کار است که با انجام این اصلاحات در ساختارهای مالی و بهبود کفایت سرمایه و سرمایههای نظارتی، روند حمایت از تولید و صادرات در این بانک سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.
مهدیان ایجاد پلتفرمهای بانکداری دیجیتال در بانک صادرات ایران همسو با تحولات بانکداری در جهان و استقرار استراتژیهای کلان بانکداری نوین را در این بانک مورد توجه قرار داد و ارائه اپلیکیشن سپینو با جذب بالغ بر ۶۰۰ هزار مشتری در فضای بانکداری غیرحضوری را تازهترین خدمت بانک صادرات ایران برای توسعه خدمات بانکداری دیجیتال عنوان کرد.
وی افزایش استقبال از سامانه توثیق الکترونیکی دارایی بانک صادرات ایران (ست)، چکنو به عنوان نخستین چک امن دیجیتال، پیشگامی در سفته و برات الکترونیک در این بانک را از دیگر دستاوردهای نوین در این بانک برای خدمت به فعالان اقتصادی و مردم کشور برشمرد.
در پایان این همایش نشان ملی اعتماد مشتریان در صنعت بانکداری، گواهینامه استاندارد و جایزه بینالمللی برترین شبکه بانکی معتبر و خلاق در ارائه خدمات بانکی از سوی اتحادیه اروپا و همچنین نشان زرین برترین مدیریت روابطعمومی در خدمترسانی و ارتباط با مشتریان به بانک صادرات ایران اعطا شد.