تهران- ایرنابازار- بیش از ۲ سال از زمان عرضه خودرو ایکس ۵۵ پرو توسط ام وی ام گذشته و هنوز هم می‌توان این خودرو را به عنوان یکی از پرفروش‌ترین و ایمن‌ترین کراس‌اوورهای بازار ایران معرفی کرد.

ایرنابازار- این خودرو محبوب بیش از ۴۰ هزار نسخه در ایران فروش داشته، رقمی که در میان خودروهای مونتاژی کم نظیر است و در چندسال اخیر نیز همواره یکی از پرفروش‌ترین خودروهای مونتاژی سال بوده است. مشخصات فنی خوب و آپشن‌های کاربردی این خودرو، بخشی از دلایل محبوبیت آن هستند، ولی ایکس ۵۵ پرو در عین حال یک خودرو با سواری بسیار نرم و ایمن است که حس رانندگی با کیفیت و مطمئن را به راننده می‌دهد.

چهار ستاره ایمنی در تست C-NCAP

این خودرو توانسته در تست‌های ایمنی موسسه C-NCAP چهار ستاره ایمنی را دریافت کند که بالاتر از بسیاری از خودروهای چینی و حتی برخی از وارداتی‌های بازار ایران قرار می‌گیرد. امتیاز بالای ایکس ۵۵ پرو به دلیل مقاومت بالای بدنه و عملکرد سریع سیستم‌های ایمنی برای محافظت از جان راننده و سرنشینان است.

مجهز به ۶ کیسه هوای ایمنی

همانطور که میدانید ایکس ۵۵ پرو مجهز به ۶ کیسه هوای ایمنی است، چهار کیسه هوا این خودرو از نوع SRS هستند که سیستم نسبتا جدید بوده و محافظت بیشتری از سرنشینان خودرو دارد. همچنین دو کیسه هوای پرده‌ای سرتاسر پنجره‌های کناری را می‌پوشاند تا میزان صدمه در تصادفاتی از کناره‌های خودرو است به حداکثر برسد.

بهترین کراس‌اوور سال از نگاه جی. دی. پاور

همچنین سال گذشته سازمان جهانی جی. دی. پاور که به‌عنوان یک نهاد معتبر در زمینه تحقیقات بازار و شناخت نیازهای مصرف‌کنندگان فعالیت دارد، بهترین خودروهای چینی سال ۲۰۲۳ را بر اساس نتایج بررسی طولانی مدت کیفیت منتشر کرد.

در تحقیقات جی‌دی پاور بیش از ۲۰۰ مدل از تمامی برندهای معتبر چینی بررسی شده و ۲۱۸ ایراد اساسی در ۹ دسته‌بندی اصلی شامل طراحی بیرونی، طراحی اتاق، تجربه رانندگی، کیفیت پیشرانه، عملکرد سیستم‌های کنترلی و غیره مورد توجه است. در بررسی‌های این سازمان در سال ۲۰۲۳ در خصوص خودروهای چینی، از ۳۴ هزار مالک خودرو نظرسنجی‌ صورت گرفت و بر اساس بازخوردهای آنها فهرست نهایی بهترین خودروهای چینی منتشر شد.

در نتیجه این بررسی‌ها، خودرو ایکس ۵۵ پرو به عنوان بهترین کراس‌اوور کامپکت سال و آریزو ۵ اسپرت هم به عنوان بهترین سدان کامپکت سال شناخته شد. این خود نشان دهنده سطح بالای ایمنی و فنی این خودرو است، موردی که بارها و بارها خریداران ایکس ۵۵ پرو در نظرسنجی‌های شرکت مدیران خودرو به آن اذعان داشتند و آمار بالای رضایت از این خودرو در بازار نیز گواهی دیگر بر این حقیقت است.

با نگاهی به میزان فروش بالا، درصد رضایت مشتریان و دستاوردهای ایمنی این خودرو، می‌توان گفت که ایکس ۵۵ پرو نه تنها یک خودرو با کیفیت و جذاب است، بلکه از نظر ایمنی حرف‌های بسیار برای گفتن دارد و بارها اثبات کرده که انتخابی ایمن و مطمئن به ویژه برای خانواده‌ها است.