تهران- ایرنابازار- بیمه ملت با بهره‌گیری از استراتژی‌های هوشمندانه و افزایش حق بیمه صادره، در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ سودآوری خود را به میزان ۹۵ درصد افزایش داد و به سود خالص ۳۵۷ میلیارد تومانی دست یافت. این عملکرد درخشان، بیمه ملت را به عنوان یکی از موفق‌ترین شرکت‌های بیمه‌ای کشور مطرح کرده است.

به گزارش ایرنابازار از روابط عمومی بیمه ملت، بر اساس اطلاعات منتشر شده در گزارش حسابرسی نشده سامانه کدال، این شرکت در گزارش عملکرد ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ خود، از رشد قابل توجه سودآوری خبر داد.

بر اساس این گزارش، شرکت بیمه ملت در این دوره به ازای هر سهم ۱۱۷ ریال سود شناسایی کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۵ درصد افزایش داشته است.

بیمه ملت با سرمایه ثبت شده ۳۰,۶۵۷,۲۱۳ میلیون ریال، طی عملکرد ۶ ماهه منتهی به ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ مبلغ ۳,۵۷۳,۲۶۵ میلیون ریال سود شناسایی کرده است. این در حالی است که درآمد حق بیمه خالص شرکت در این دوره به حدود ۳۶۶۰ میلیارد تومان رسید که نشان‌دهنده رشد ۱۵۵ درصدی نسبت به دوره مشابه قبل است. همچنین، درآمد بیمه‌ای شرکت با ۱۹۳ درصد رشد به حدود ۴۸۴۴ میلیارد تومان افزایش یافت.

بیمه ملت در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۳ مبلغ ۳۲۵۱ میلیارد تومان نیز خسارت پرداخت کرده است. با این حال، به دلیل رشد بیشتر درآمدها نسبت به هزینه‌ها، سود خالص شرکت به ۳۵۷ میلیارد تومان رسید که نسبت به دوره مشابه قبل ۹۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

رشد قابل توجه حق بیمه تولیدی در تمامی رشته‌های بیمه، یکی از مهم‌ترین عوامل رشد سودآوری بیمه ملت بوده است.

کارشناسان صنعت بیمه، کاهش ریسک‌های مرتبط با برخی از رشته‌های بیمه را از دیگر عوامل موثر بر افزایش سودآوری شرکت بیمه ملت عنوان کردند. همچنین کنترل هزینه‌های عملیاتی و افزایش بهره‌وری، نقش مهمی در بهبود سودآوری شرکت داشته است.