تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰

تهران- ایرنابازار- بهترین وسیله نقلیه برای سفر بسته به شرایط هر سفر، بودجه مالی و فاکتورهای دیگر متفاوت است. با در نظر گرفتن همه جوانب مهم از میان انواع وسایل نقلیه می توان سفری جذاب و به یادماندنی داشت. در این مقاله راهکاری موثر و مناسب برای انتخاب بهترین وسیله نقلیه برای سفر به شما راهنمایی می‌شود.

ایرنابازار- شاید در نگاه اول انتخاب بهترین وسیله نقلیه سفر آسان به نظر برسد؛ اما با در نظر گرفتن فاکتورها و عوامل مختلف مسلما باید گفت بهترین وسیله نقلیه برای سفر بسته به شرایط هر سفر، بودجه مالی و فاکتورهای دیگر متفاوت است. در این مطلب قصد داریم به شما کمک کنیم تا بتوانید با درنظر گرفتن همه جوانب مهم از میان انواع وسایل نقلیه سفر مثل هواپیما، قطار، اتوبوس و خودرو بهترین انتخاب را داشته باشید؛ بنابراین اگر جزو سفرگردها هستید حتما مطلب را دنبال کنید تا بدانید در هر سفر کدام گزینه بهترین است.

هواپیما: گزینه پرخرج اما پرطرف‌دار

وقتی صحبت از بهترین وسیله نقلیه برای سفر می‌شود هواپیما در صدر گزینه‌های انتخابی افراد قرار می‌گیرد. وسیله‌ نقلیه‌ای که یک سفر کوتاه‌مدت و آسوده را با آن می‌توان تجربه کرد؛ اما این وسیله نقلیه محبوب هم خالی از ایراد نیست و نمی‌توانید همیشه روی آن حساب‌بازکنید. خطوط هوایی همه مسیرها را تحت پوشش قرار نمی‌دهند و بعلاوه هزینه سفر با هواپیما در مقایسه با وسایل دیگر بسیار گران‌تر است و اگر محدودیت بودجه برای سفرهای کاری و ضروری داشته باشید انتخاب آن منطقی نیست. بهتر است هم‌زمان مسافت و بودجه سفر را با هم در نظر بگیرید. برای سفر به مقاصد خارجی یا مسیرهای طولانی مسلماً هواپیما بهترین گزینه است البته مسلماً باید حاضر باشید بابت سرعت و آسودگی سفر با آن هزینه بیشتری بپردازید.

قطار: وسیله نقلیه‌ای با مزیت‌های فراوان

قطارها جزو وسایل نقلیه‌ سفری هستند که به طور هم‌زمان چندین مزیت مختلف را به همراه دارند. ایمنی بالا، به‌صرفه بودن قیمت خرید بلیط قطار و راحتی در طول سفر از مهم‌ترین این مزیت‌ها هستند. در سفر با قطار می‌توانید از امکانات سرگرم‌کننده قطار بهره‌مند شوید و هر از چند گاهی در راهرو قدم بزنید یا روی تختخواب استراحت کنید و حتی برای صرف غذا به رستوران قطار مراجعه کنید. کنار همه اینها می‌توانید در طول مسیر از تماشای مناظر بیرونی لذت ببرید؛ بنابراین اگر به دنبال وسیله‌ای فوق‌العاده ارزان و راحت هستید بهترین گزینه قطار است خصوصاً اگر سفرتان دسته‌جمعی باشد. با همه اینها سرعت پایین قطار را می‌توان از معایب آن دانست. ازاین‌رو در سفرهای ناگهانی و ضروری که ازنظر زمانی محدودیت دارید به‌ناچار باید فکر سفر با قطار را از ذهنتان بیرون کنید. علاوه‌برآن یکی از مشکلاتی که در ارتباط با سفر ریلی وجود دارد کمبود تعداد بلیط‌های قطار است و برای بیشتر مسیرها باید از مدت‌ها قبل اقدام به خرید بلیط کرد.

اتوبوس‌: گزینه‌ای در دسترس و ارزان

اتوبوس آشناترین و دردسترس‌ترین و البته ارزان‌ترین وسیله نقلیه سفر محسوب می‌شود؛ بنابراین در مواقعی که موفق به خرید بلیط هواپیما یا قطار نشده‌اید می‌توانید به سراغ سفر با اتوبوس بروید؛ زیرا احتمال پیداکردن بلیط اتوبوس معمولاً بیشتر است. اما همه اینها به شرطی است که مقصد سفرتان در مسافت کوتاهی قرار داشته باشد؛ زیرا سفر با اتوبوس برای مسیرهای طولانی خسته‌کننده است به‌خصوص اگر قرار باشد با فرزندان یا افراد سالمند هم‌سفر باشید؛ بنابراین اتوبوس را می‌توان گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه برای سفرهای داخلی بین شهرهای نزدیک به هم به‌حساب آورد.

خودرو شخصی: وسیله‌ای برای سفر به سبک شخصی

خودرو شخصی از آن دست وسایل نقلیه‌ای است که اولویت اول و آخر عده زیادی از افراد برای سفر به مقاصد داخلی و حتی برخی مقاصد خارجی در همسایگی کشورمان است. سفر با این وسیله نقلیه دو مزیت مهم دارد؛ اول آنکه اغلب اوقات هزینه سفر با خودرو شخصی در مقایسه با شیوه‌های دیگر سفر به‌ویژه سفرهای هوایی کمتر است. دومین مزیت هم امکان برنامه‌ریزی شخصی بدون رعایت محدودیت‌های سفر با وسایل حمل‌ونقل عمومی است. به عبارتی زمانی که با خودرو شخصی خودتان راهی سفر می‌شوید این امکان رادارید تا در طول مسیر هر جا که تمایل داشتید توقف کنید و از زیبایی‌های طبیعی بین راه لذت ببرید. بعلاوه مقدار وسایلی که همراه دارید می‌تواند به‌اندازه‌ای که فضا در اختیاردارید باشد و حسابی آزادی عمل دارید. بااین‌وجود باید در نظر داشت که در سفرهای جاده‌ای طولانی رانندگی کردن موجب خستگی فرد راننده می‌شود و علاوه‌برآن زمان زیادی هم برای رسیدن به مقصد نیاز است. با این اوصاف خودرو شخصی برای سفرهای کوتاه تفریحی که ضرورت زمانی ندارد و البته به طور دسته‌جمعی توصیه می‌شود.

کشتی: ایدئال برای سفرهای خاص

درست است که سفر کردن با کشتی صرفاً برای بعضی از مسیرها امکان‌پذیر است؛ اما به‌هرحال در بررسی بهترین وسیله نقلیه سفر حتماً باید آن را هم در نظر گرفت. برخی مسیرها در ناحیه جنوبی کشورمان یا مقاصدی که در همسایگی کشورمان قرار دارند این امکان وجود دارد. مثلاً اخیراً امکان سفر از بندرهای جنوبی به دبی با کشتی‌های معمولی یا تفریحی کروز فراهم است. در این شرایط انتخاب کشتی به‌عنوان وسیله نقلیه می‌تواند علاوه بر این‌که مقرون‌به‌صرفه باشد، فرصتی برای یک ماجراجویی جالب قبل از رسیدن به مقصد باشد. علاوه‌برآن معمولاً کشتی‌های مسافربری امکانات رفاهی خوبی دارند و سفر با آنها برای اغلب افراد راحت است و درصورتی‌که مقصد سفرتان نزدیک باشد گزینه مناسبی است.

کلام آخر

اگر سفر گرد باشید حتماً می‌دانید که انتخاب وسیله نقلیه مناسب چقدر می‌تواند در تجربه سفرتان مؤثر باشد. به همین علت این سؤال مطرح می‌شود که بهترین وسیله نقلیه برای سفر چیست. در پاسخ به این سؤال باید گفت هرکدام از وسایل نقلیه سفر مزایا و معایب خاص خود رادارند و در شرایط مختلف و با بودجه‌های متفاوت انتخاب یکی یا دو گزینه از آنها بهتر است. در این مطلب رایج‌ترین وسایل نقلیه سفر شامل اتوبوس، خودرو شخصی، قطار، هواپیما و کشتی را ازنظر مزایا و معایبی که برای سفر دارند را بررسی کردیم؛ بنابراین توصیه می‌کنیم موارد گفته‌شده درباره هر یک از وسایل نقلیه سفر را به خاطر بسپارید و هر بار که قصد سفر دارید ابتدا تمام وسایل نقلیه در دسترس برای رسیدن به مقصدتان را لیست کنید و بعد با در نظر گرفتن مواردی که گفته شد دست به انتخاب بهترین وسیله نقلیه بزنید.

*** این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره چارچوب و محتوای آن ندارد.