تهران- ایرنابازار- برای سهولت در امر بهینه سازی فرآیندهای صنعتی مواد مختلفی برای پاسخگویی به نیازها و چالش های صنایع مختلف تولید می شوند که یکی از این مواد پلی الکترولیت ها هستند. این ماده یکی از کمک منعقد کننده ها یا فلوکولانت ها می باشد که با توجه به ویژگی های منحصر بفردی که دارد در بهینه سازی فرآیندهای صنعتی بسیار موثر است، این ماده دارای مزایا و ویژگی های کاربردی می باشد که در ادامه به اهمیت آنها خواهیم پرداخت.

ایرنابازار- همچنین شما عزیزان می توانید برای اطلاع بیشتر در مورد خرید انواع پلی الکترولیت با کارشناسان هایپر صنعت فامکو با بیش از دو دهه تجربه در زمینه فروش انواع مواد شیمیایی در تماس باشید.

انواع پلی الکترولیت

همانطور که می دانید پلی الکترولیت ها، نوعی پلیمر هستند که دارای گروه‌ های باردار در زنجیره‌ های مولکولی خود می ‌باشند. پلی الکترولیت ها به سه نوع کاتیونی (بار مثبت)، آنیونی (بار منفی) و نانیونیک (غیر یونی) تقسیم می شوند و با توجه به نوع کاربرد در موارد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

  • پلی الکترولیت آنیونی

این پلی الکترولیت به عنوان پلی آکریل آمید شناخته می شود که یک پلیمر خطی محلول در آب است و برای راحت محلول شدن این نوع پلی الکترولیت در آب، باید تحت پلیمریزاسیون در دمای بالا سنتز شود.

پلی الکترولیت آنیونی با خواص منحصربه فردی مانند لخته سازی، ضخیم شدن، خاصیت برشی، پراکندگی قابل ارائه می باشد که در صنایع مختلف مانند متالورژی، فرآوری مواد معدنی، شستشوی زغال سنگ، کاغذ، نساجی، شکر، بازیافت روغن، صنایع دارو، حفاظت از محیط زیست، مصالح ساختمانی و کشاورزی کاربرد دارد.

  • پلی الکترولیت کاتیونی

این پلی الکترولیت یک پلیمر با بار مثبت می باشد که از این ماده در موارد مهمی مانند تصفیه آب و فاضلاب به وفور استفاده می شود. این پلی الکترولیت ها با متصل شدن به یون های بار منفی ایجاد لخته کرده و طی فرآیندهای فیلتراسیون آب را تصفیه می کنند. پلی الکترولیت کاتیونی در تصفیه آب و فاضلاب، جداسازی مواد معدنی، داروسازی، آرایشی و بهداشتی، صنایع رنگ و مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

  • پلی الکترولیت نانیونیک

پلی الکترولیت نانیونیک از خاصیت های پلیمری و الکترولیتی ترکیب شده تا کلوئیدها و ناخالصی ها را در سطح آب با استفاده از انعقاد و لخته سازی از بین ببرد.

مزایای استفاده از پلی الکترولیت

پلی الکترولیت ها دارای مزایای زیادی می باشند که این مزایا در بهبود فرآیند تولید و کاهش هزینه ها موثر است که در ادامه به بررسی مزایای مهم این ماده شیمیایی می پردازیم.

  • انعطاف پذیری بالا در کاربردها

پلی الکترولیت ها را می توان در انواع مختلف صنایع مانند تصفیه آب، صنایع غذایی، کشاورزی و حتی داروسازی استفاده کرد. این ماده می تواند به عنوان کمک منعقد کننده، کمک ‌فیلتر و تنظیم ‌کننده‌ ویسکوزیته مورد استفاده قرار گیرد.

  • بهره وری و کاهش هزینه ها

استفاده از پلی الکترولیت ها در کارهایی مانند تصفیه آب، می‌ تواند منجر به افزایش کارایی و کاهش هزینه ‌ها شود. برای مثال پلی الکترولیت ها توانایی بهبود فرآیندهای جداسازی جامدات از مایعات را دارند که همین ویژگی باعث کاهش هزینه ‌های نگهداری و صرفه جویی در مصرف انرژی خواهد شد.

  • پلی الکترولیت زیست‌ تخریب‌ پذیر

یکی از مواردی که صنایع مختلف باید به آن توجه داشته باشند مسئله محیط زیست می باشد. بسیاری از پلی الکترولیت ها به گونه ای طراحی شده اند که اثرات مخرب بسیار کمی بر محیط زیست داشته باشند. این ویژگی زیست تخریب پذیر بودن پلی الکترولیت باعث می شود بتوان در موارد گوناگون از این ماده به صورت بهینه استفاده کرد.

کاربردهای پلی الکترولیت ها

پلی الکترولیت ها برای کاربرد های مختلفی از جمله تصفیه و منعقد سازی، استفاده در الکتروفورز، در صنایع چاپ و کاغذ سازی، ساخت پلیمر، از بین بردن مواد آلی آب (TOC)، مواد آرایشی و تولید قند استفاده می شوند که در ادامه به توضیح مهمترین کاربردهای این ماده شیمیایی می پردازیم.

  • پلی الکترولیت در تصفیه آب و فاضلاب

از کاربردهای مهم پلی الکترولیت ها می توان به تصفیه آب اشاره کرد. پلی الکترولیت در تصفیه آب به عنوان فلوکولانت عمل می کند و با اتصال ذرات معلق در آب فرآیند جداسازی را آسان تر کرده و موجب کمتر شدن هزینه ها و کاهش زمان در فرآیند تصفیه می شود.

  • پلی الکترولیت صنایع غذایی

پلی الکترولیت ها در صنایع غذایی جهت بهبود بافت و پایداری محصولات غذایی و ماندگاری آنها مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع پلی الکترولیت ها به عنوان تثبیت کننده، امولسیفایر و تنظیم کننده ویسکوزیته در این صنایع استفاده می شود.

  • پلی الکترولیت در کشاورزی

پلی الکترولیت ها در کشاورزی برای خاک و آب به ترتیب به عنوان اصلاح ‌کننده‌ و نگهدارنده‌ استفاده می‌ شوند. پلی الکترولیت ها در کشاورزی به بهتر شدن ساختار خاک و افزایش توانایی نگهداری آب کمک شایانی کرده که همین امر موجب بازدهی بیشتر محصولات کشاورزی می شود.

  • پلی الکترولیت در داروسازی

ار پلی الکترولیت ها در صنعت داروسازی تحت عنوان مواد تشکیل‌ دهنده در داروها و سیستم‌ های انتقال دارو استفاده می ‌شود. پلی الکترولیت ها در داروسازی به بهبود جذب داروها و افزایش اثرگذاری آنها کمک بسیار زیادی می کنند.

چگونه از پلی الکترولیت ها نگهداری کنیم؟

همانطور که در ابتدای متن با انواع پلی الکترولیت ها آشنا شدیم بهتر است بدانید که این ماده شرایط نگهداری محصوص به خود را دارد که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم.

  • ارائه این محصول در کیسه های دولایه (فراهم کردن شرایط برای استفاده در مناطق شرجی) بوده و دارای تاریخ مصرف در صورت باز نشدن بسته بندی حداکثر تا ۳ سال می باشد.
  • در صورتی که بسته بندی (کیسه) پلی الکترولیت را باز کردید باید در بازه ۲۰ روزه از آن استفاده کنید.
  • پلی الکترولیت را در جای خشک و خنک نگهداری کنید تا خواص آن به صورت موثر حفظ شود.

قیمت خرید پلی الکترولیت

اگر قصد خرید پلی الکترولیت های با کیفیت و معتبر را دارید، باید فروشگاهی را انتخاب کنید که به نیازهای شما توجه ویژه داشته و محصولات را با استانداردهای بالا ارائه دهد. هایپر صنعت فامکو ارائه دهنده گستره ای از مواد شیمیایی از جمله پلی الکترولیت های کاتیونی، آنیونی و نانیونیک می باشد که شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره محصولات با بهترین قیمت‌ ها با کارشناسان مجرب فامکو در تماس بگیرید.