تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰

تهران- ایرنابازار- راحت ترین مسیر دریافت ویزای تحصیلی آمریکا را از طریق یکی از موسسات برتر دریافت ویزای دانشجویی و تحصیلی آمریکا معرفی می کنیم. آرمان پرشین خاورمیانه که با نام مای‌آرمان شناخته می‌شود یکی از بزرگترین و حرفه‌ای ترین موسسات معتبر برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا و انگلستان است. این شرکت با ارائه ویژگی ها و مزایای فوق‌العاده شما را در این مسیر همراهی می کند. دراین مقاله با راحت ترین مسیر اخذ ویزای تحصیلی آمریکا آشنا می شوید.

***محتوای تبلیغاتی***

ایرنابازار- اخذ ویزای تحصیلی آمریکا آرزوی بسیاری از دانشجویان است. دانشگاه های قوی، سیستم آموزشی پیشرفته و فرصت‌های تحصیلی و شغلی فراوان در ایالات متحده، این کشور را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی در جهان تبدیل کرده است. اما فرآیند اخذ ویزای تحصیلی آمریکا برای بسیاری از افراد می‌تواند پیچیده به نظر برسد. در این مقاله، ما به بررسی ساده‌ترین و موثرترین مسیرهای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا پرداخته و نکات مهم و راهنمایی‌های لازم را برای متقاضیان ارائه خواهیم داد. همچنین در پایان یک مسیر مطمئن و تضمینی را به شما معرفی خواهیم کرد.

شناخت انواع ویزای تحصیلی

برای ورود به آمریکا به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، بهتر است انواع ویزا را بشناسید. به طور کلی سه نوع ویزای تحصیلی برای ورود به خاک آمریکا و تحصیل در آن وجود دارد:

  • ذ ذ ویزای F۱ : ویزای F۱ رایج‌ترین ویزا برای دانشجویانی است که قصد دارند در یک برنامه تحصیلی دانشگاهی تمام وقت (مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا) شرکت کنند. این ویزا به دانشجویان اجازه می‌دهد تا پس از پایان تحصیلات خود تا مدت معینی در آمریکا باقی بمانند.
  • ویزای M۱ : این ویزا برای دانشجویانی صادر می‌شود که قصد دارند در برنامه‌های حرفه‌ای یا فنی (مانند دوره‌های آموزشی کوتاه مدت) شرکت کنند. برخلاف ویزای F۱، ویزای M۱ انعطاف‌پذیری کمتری در کار پس از تحصیل دارد.
  • ویزای J۱: این نوع ویزای تحصیلی برای دانشجویانی که به دنبال فرصت های مطالعاتی و تحقیق در دانشگاه های آمریکا هستند مناسب است. دارندگان ویزای J معمولا برای مدت کوتاهی، شاید یک یا دو ترم، می‌توانند در آمریکا بمانند. ویزای J۲ نیز برای اعضای خانواده متقاضیان و دریافت‌کنندگان ویزای تحصیلی J۱ در نظر گرفته شده است.

انتخاب نوع ویزا به نوع برنامه تحصیلی و مدت زمان آن بستگی دارد. برای اکثر دانشجویان بین‌المللی، ویزای F۱ مناسب‌تر است.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی به آمریکا

پیش از اینکه راحت ترین مسیر دریافت ویزای تحصیلی به آمریکا را برای شما بازگو کنیم بهتر است از روند کلی اخذ ویزای تحصیلی سخن بگوییم.

واجد شرایط بودن تحصیلی

ابتدا باید در مؤسسه یا دانشگاهی در ایالات متحده پذیرفته شوید که توسط برنامه بازدیدکنندگان دانشجو و تبادل (SEVP) تأیید شده است. شما باید مدرکی مبنی بر پذیرش ارائه دهید، که معمولاً به شکل فرم I-۲۰ ارائه می شود.

الزامات اثبات مالی

شما باید نشان دهید که منابع مالی برای حمایت از خود را در حین تحصیل در ایالات متحده دارید که شامل پوشش شهریه، هزینه های زندگی و بیمه درمانی می شود.

الزامات مهارت زبان انگلیسی

اکثر برنامه های دانشگاهی به دانشجویان بین المللی نیاز دارند که مهارت خود را در زبان انگلیسی از طریق آزمون های استاندارد مانند تافل یا آیلتس نشان دهند.

پیدا کردن یک موسسه آموزشی مورد تایید SEVP

اولین وظیفه شما یافتن موسسه آموزشی ای است که دارای گواهینامه SEVP باشد. فقط مؤسسات دارای گواهی SEVP می توانند فرم I-۲۰ را صادر کنند که برای درخواست ویزای دانشجویی شما ضروری است.

اهمیت فرم I-۲۰ و نحوه دریافت آن

هنگامی که در یک مدرسه مورد تایید SEVP پذیرفته شدید، آنها فرم I-۲۰ را برای شما ارسال می کنند. این سند برای مراحل بعدی فرآیند درخواست ویزا ضروری است، زیرا اطلاعات دقیقی در مورد برنامه تحصیلی و امور مالی شما ارائه می دهد.

پرداخت هزینه SEVIS

سیستم اطلاعات دانشجویی و تبادل بازدیدکنندگان (SEVIS) پایگاه داده ای است که توسط دولت ایالات متحده برای ردیابی دانشجویان بین المللی استفاده می شود. قبل از ارسال درخواست ویزای خود باید هزینه SEVIS را پرداخت کنید.

نحوه و زمان پرداخت هزینه SEVIS

هزینه SEVIS به صورت آنلاین پرداخت می شود و شما باید این مرحله را قبل از مصاحبه ویزای خود تکمیل کنید. اطمینان حاصل کنید که رسید را نگه دارید زیرا در طول مصاحبه به آن نیاز دارید.

پر کردن فرم DS-۱۶۰

DS-۱۶۰ یک فرم آنلاین است که اطلاعات شخصی، برنامه های سفر و جزئیات پس زمینه شما را جمع آوری می کند. این فرم برای درخواست ویزای شما ضروری است.

رزرو وقت مصاحبه ویزا

پس از ارسال DS-۱۶۰، باید مصاحبه ویزای خود را برنامه ریزی کنید. شما می توانید این کار را از طریق سفارت یا کنسولگری ایالات متحده در کشور خود انجام دهید.

مدارک مورد نیاز برای مصاحبه

حتماً صفحه تأیید DS-۱۶۰، رسید هزینه SEVIS، فرم I-۲۰، پاسپورت و مدارک مالی خود را برای مصاحبه آماده کنید.

راحت ترین راه دریافت ویزای تحصیلی به آمریکا

حال که با مراحل اخذ ویزای تحصیلی آمریکا آشنا شدید می خواهیم راحت ترین مسیر دریافت ویزای تحصیلی آمریکا را از طریق یکی از موسسات برتر دریافت ویزای دانشجویی و تحصیلی آمریکا معرفی کنیم. آرمان پرشین خاورمیانه که با نام مای‌آرمان شناخته می شود یکی از بزرگترین و حرفه ای ترین موسسات معتبر برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا و انگلستان است. این شرکت با ارائه ویژگی ها و مزایای فوق‌العاده شما را در این مسیر همراهی می کند.

مزایای اخذ ویزای تحصیلی از طریق مای آرمان

۱- مشاوره تخصصی: یکی از مزایای استفاده از خدمات مای‌آرمان، مشاوره حرفه‌ای و تخصصی است که به دانشجویان ارائه می‌شود. تیم مشاوران مای‌آرمان با تجربه فراوان در زمینه اخذ ویزای تحصیلی، تمامی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

۲- راهنمایی در انتخاب رشته و دانشگاه: انتخاب رشته و دانشگاه یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که دانشجویان باید بگیرند. مای آرمان با توجه به علاقه‌مندی‌ها، استعدادها و اهداف دانشجویان، آنها را در انتخاب بهترین گزینه راهنمایی می‌کند.

۳- آماده‌سازی مدارک و مصاحبه ویزا: یکی از مراحل حساس در اخذ ویزای تحصیلی، آماده‌سازی مدارک و انجام مصاحبه است. مای‌آرمان با ارائه راهنمایی‌های کامل در این زمینه، شانس موفقیت دانشجویان در اخذ ویزای تحصیلی را افزایش می‌دهد.

۴- شرایط پرداختی ویژه: مای‌آرمان شرایط پرداختی ویژه ای را برای شما فراهم می‌کند. این شرایط شامل ۲ روش پرداخت ویژه است. روش اول مانند سایر موسسات اخذ ویزای تحصیلی هزینه اخذ ویزا قبل از انجام پروژه از افراد گرفته می‌شود. اما در روش دوم تمامی هزینه های اخذ ویزا بعد از انجام تمام موارد و دریافت ویزا پرداخت می‌شود.

۵- ضمانت بازگشت وجه: مشاوران حرفه ای مای‌آرمان تا پایان مسیر همراه شما هستند. این تضمین به این معنا است که در صورت عدم دریافت ویزا وجه پرداختی به افراد بازگشت داده می شود.

۶- جلسات آمادگی پیش از مصاحبه سفارت: مای‌آرمان با داشتن آشنایی کامل با شرایط و جلسات پیش از مصاحبه با گردآوری تمامی مدارک مورد نیاز فرایندی را ایجاد می کند تا نیازی به مصاحبه سفارت نداشته باشید. همچنین در صورتی که مصاحبه سفارت هم داشته باشید در جلسات آمادگی پیش از مصاحبه، نحوه مصاحبه و جواب های مناسب برای مصاحبه ویزا در کنار شما خواهد بود.

*** این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره چارچوب و محتوای آن ندارد.