تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵

تهران- ایرنابازار-‌ اگر شغل پیک موتوری را انتخاب کردید باید بدانید که عوامل مختلفی روی درآمد شما تاثیرگذار است. از مجموعه‌ای که در آن فعالیت می‌کنید تا وسیله نقلیه‌ای که با آن کار می‌کنید. در این مقاله بهترین موتور برای پیک موتوری به شما معرفی می شود.

***محتوای تبلیغاتی***

ایرنابازار- در این نوشته قرار است ویژگی بهترین موتور برای پیک موتوری را مرور کنیم و چند نکته کلیدی برای خرید موتورسیکلت کم استهلاک و کاربردی جهت کار در پیک موتوری ذکر کنیم. با ما همراه باشید.

ویژگی‌های بهترین موتور برای پیک موتوری

قبل از آنکه به سراغ معرفی بهترین موتورسیکلت در پیک موتوری برویم، بهتر است با چند ویژگی مهم که در انتخاب یک موتورسیکلت کم استهلاک آشنا شویم:

لوازم یدکی در دسترس

یکی از عوامل مهم در انتخاب موتور مناسب برای کار در پیک موتوری، دسترسی آسان به لوازم یدکی است. در کنار دسترسی، قیمت لوازم یدکی نیز مهم است.

به همین خاطر برند و مدلی را انتخاب کنید که در بازار پرفروش است. لوازم یدکی موتورهای پرفروش به آسانی در دسترس است. به سال ساخت و همچنین تولید سالیانه برندها نیز توجه کنید. بهتر است وسیله‌ای را بخرید که همچنان در حال تولید است.

  • مصرف بنزین پایین

سفیران پیک موتوری ساعت‌های زیادی را باید در خیابان‌های شهر برای رساندن بسته‌های مشتریان، رانندگی کنند. به همین خاطر بهتر است سراغ موتوری بروند که مصرف بنزین پایین داشته باشد.

بسیاری از موتورهایی که امروز در سطح شهرهای ایران رفت‌وآمد می‌کنند، کاربراتوری هستند. این موتورهای کاربراتوری مصرف سوخت و آلایندگی زیادی دارند. به همین خاطر بهتر است سراغ موتورهای انژکتوری بروید.

استهلاک پایین

هزینه تعمیر و نگهداری موتور به طور مستقیم بر درآمد پیک موتوری تاثیرگذار است. به همین خاطر بهتر است موتوری را انتخاب کنید که استهلاک پایینی داشته باشد. قیمت لوازم مصرفی موتورسیکلت دیگر عامل تاثیرگذار در انتخاب بهترین وسیله نقلیه است.

هرچه سن موتور پایین‌تر باشد، استهلاک آن کمتر خواهد بود. از طرف دیگر موتورهای صفر دارای گارانتی تعمیرات هستند.

آشنایی با موتورهای پراستفاده و کم‌استهلاک

برندهای مختلفی در بازار موتورسیکلت حضور دارند و تولیدات متنوعی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند. از موتورهای شهری تا اسکوتر، موتورهای لاکچری و …

اما کدام برند و مدل را می‌توان به عنوان بهترین موتور برای پیک موتوری در نظر گرفت؟

  • سی‌جی ۱۲۵

از موتورهای پراستفاده و همچنین کم استهلاک در بازار ایران، سی‌جی‌۱۲۵ است. موتوری که در سال‌های گذشته با نام کمپانی هوندا گره خورده بود اما این روزها، برندهای مختلفی این مدل موتور را با نام‌های دیگر روانه بازار کرده‌اند. سی‌جی‌۱۲۵ با قیمت نسبتا ارزان، لوازم یدکی در دسترس و همچنین سواری آسان، گزینه خوبی برای پیک موتوری است.

  • باکسر

یکی از موتورهای پراستفاده و قدرتمند در بازار ایران، باکسر است. اگر برای ثبت نام پیک موتوری اقدام کردید، این موتور می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. باکسر ساخته کمپانی هندی باجاج است که محصولات متنوعی در بازار ایران دارد.

  • KLD

گزینه دیگر در لیست بهترین موتورسیکلت برای پیک موتوری، از یک برند ایرانی است. موتورسیکلت KLD با حجم موتور ۲۰۰ و مصرف سوخت ۲.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌تواند موتور شهری مناسبی برای استفاده در پیک موتوری باشد.

  • طرح ویو

دیگر گزینه در دسترس شما، موتورهای طرح ویو از برند کویر است. این موتورسیکلت‌های جمع‌وجور، با مصرف سوخت پایین، دنده اتوماتیک و طراحی ارگونومیک انتخاب مناسبی برای فعالیت در شغل پیک موتوری است.

ثبت نام در پیک موتوری

اگر صاحب یک موتورسیکلت ایمن با وضعیت فنی مناسب هستید و همچنین در سواری با موتور مهارت دارید، شغل پیک موتوری می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای شما باشد.

صاحبین موتور می‌توانند با مراجعه به سایت تپسی با شرایط و مراحل ثبت‌نام برای فعالیت در این حرفه آشنا شوند.

*** این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره چارچوب و محتوای آن ندارد.