تهران- ایرنابازار- معنی و مفهوم CRM چیست؟ در این مقاله مخفف کلمه CRM بیان شده و در خصوص اینکه CRM چیست و چه کاربرد و مزایایی دارد صحبت شده است. بنابراین برای کسب اطلاعات لازم در خصوص CRM مطالعه این مقاله توصیه می گردد.

ایرنابازار- کلمه CRM مخفف چیست؟ کلمه CRM در زبان فارسی مخفف " مدیریت ارتباط با مشتری" و در واقع مخفف Customer Relationship Management می باشد. در واقع CRM مخفف کلمه ای است که به معنای مجموعه ای از استراتژی ها، فرآیندها، گردش های کاری و فناوری هایی است که به کسب و کارها چه بزرگ و چه کوچک این امکان را می دهد که رضایت مشتریان خود را افزایش دهد و فروش سازمان را به طرز چشم گیری افزایش می دهد. چرا که سی آر ام تمامی روابط با مشتریان را بهبود می بخشد. در ادامه مثال ها و تعاریف بیشتری در این زمینه شرح می دهیم تا درک بهتری از معنی و مفهوم CRM داشته باشید.

CRM مخفف چیست؟

همانطور که بیان شد CRM مخفف عبارت "Customer Relationship Manage" است.

Customer به معنای "مشتری" است.

Relationship به معنای "ارتباطات" است.

Manage نیز به معنای "مدیریت" است.

و این کلمات در کنار یکدیگر به معنای مدیریت ارتباطات با مشتریان است.

البته معنی CRM امروزه تنها به مدیریت مشتریان ختم نمی شود. چراکه نرم افزارهای تولید شده توسط شرکت های مختلف نه تنها مشتریان را مدیریت می کنند، بلکه تمامی امور مربوط به سازمان اعم از مدیریت کارمندان، ثبت وظایف، گزارش گیری، فاکتورزنی، ثبت اسناد مخاطب، مدیریت فروش، مدیریت بازاریابان و ... را مدیریت و ثبت می کند.

در ادامه یکی از بهترین نرم افزارهای CRM تولید شده در ایران را معرفی خواهیم که از نسخه های رایگان بدون محدودیت آن و همچنین سایر نسخه های آن می توان استفاده کرد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید به صفحه نرم افزار CRM رایگان مراجعه نمایید و آن را به راحتی دانلود و اجرا کنید.

اهمیت CRM

بدست آوردن کلید موفقیت در هر کسب و کاری و در هر سازمانی، مدیریت صحیح و درست ارتباط با مشتریان است. به طور کلی اهمیت CRM را در سه بخش می توان بیان کرد.

بهبود تجربه مشتری در ارتباط با کسب و کار

وقتی هر کسب و کاری اطلاعات کامل و آپدیت شده ای از مشتریان خود داشته باشد، می تواند محصولات و یا خدماتی که به مشتریان ارائه می دهد را شخصی سازی کند و ارائه دهد. بدین صورت جامعه هدف کسب و کار مشخص می شود.

افزایش وفاداری مشتریان با نرم افزار CRM

با استفاده از امکانات مختلفی که در نرم افزارهای CRM وجود دارد، روابط سازمان با مشتریان به صورت دقیقی مدیریت می شود. بنابراین وقتی مشتریان حس کنند که کسب و کار به آن ها اهمیت می دهد و ارتباط خوبی می تواند با آن ها داشته باشد، وفاداری مشتریان نسبت به سازمان و کسب و کار افزایش پیدا می کند.

افزایش بهره وری و کارایی سازمان

نرم افزارهای CRM دارای امکاناتی چون اتوماسیون فرآیند، اتوماسیون وظایف و اموری که مربوط به مدیریت کسب و کار و کارمندان باشد نیز می باشد. بنابراین با اهمیت استفاده از نرم افزار CRM در افزایش کارایی کارمندان نیز تاثیر به سزایی دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کاربرد و مزایایی که CRM دارد مقاله مزایای CRM را مطالعه نمایید تا به صورت کامل از امکانات آن مطلع شوید.

انواع CRM چیست؟ معرفی ۵ مدل CRM

برای آنکه معنی و مفهوم کلمه CRM را بهتر درک کنید و جواب بهتری برای CRM چیست پیدا کنید لازم است با انواع CRM آشنا بشید. در واقع CRM به چهار دسته اصلی تقسیم می شود که در اکثر منابع تنها به همین چهار مدل پرداخته شده است. اما ما به شما دسته پنجم که اهمیت زیادی هم دارد معرفی خواهیم کرد.

CRM عملیاتی چیست؟

CRM های عملیاتی اساسا بر روی خدمات، بازاریابی و اتوماسیون فروش تمرکز دارد. این مدل از CRM ها به کسب و کارها کمک می کند تا تمرکز بهتری بر روی فعالیت های فروش خود داشته باشند. بنابراین می توانند فرآیند فروش خود را بهبود بخشند.

CRM تحلیلی چیست؟

این مدل از CRM ها در زمینه تحلیل داده ها و اطلاعاتی که از مشتریان ثبت می شود، می پردازد. با استفاده از CRM تحلیلی کسب و کارها می توانند با تکنیک های مختلفی که در تحلیل رفتار مشتریان وجود دارد، رفتار مشتریان را ارزیابی کنند و بر اساس آن ها تصمیات لازم را برای کسب و کار اخذ نمایند.

CRM تعاملی چیست؟

دسته سوم از انواع CRM، CRM های تعاملی هستند که با استفاده از این مدل CRM می توان تعاملات با مشتریان را افزایش داد و بدین صورت وفاداری مشتریان افزایش خواهد یافت.

CRM استراتژِی چیست؟

این مدل از CRM در جمع آوری اطلاعات رد و بدل شده بین کسب و کار و مشتریان فعالیت می کند. بنابراین CRM استراتژی در ایجاد کمپین های تبلیغاتی کمک زیادی می کند.

CRM همکارتی چیست؟

CRM همکارتی بر همکاری بین اعضای مختلف سازمان و همچنین تیم های مختلفی که در هر سازمان می تواند وجود داشته باشد، تمرکز دارد. در این مدل از CRM اعضای مختلف سازمان و تیم ها می توانند به راحتی اطلاعات خود را باهم به اشتراک بگذارند و بدین صورت امور سازمان با سرعت و دقت بیشتری انجام می شود.

دلیل انتخاب CRM ایرانی چیست؟

اما بهترین CRM در ایران چیست؟ کدام یک از نرم افزارهای CRM در ایران می تواند تمامی نیاز کسب و کارها را با تمامی مدل های معرفی شده CRM برطرف نماید؟ در دنیا نرم افزارهای CRM مختلفی تولید و توسعه یافته اند.

اما شرکت های نرم افزاری ایرانی نیز به تولید نرم افزارهای CRM کاربردی در ایران پرداخته اند. شرکت های ایرانی با توجه به نیاز کسب و کارها که در ایران و باتوجه به رفتار مشتریان در ایران امکانات مختلفی را در نرم افزارهای CRM خود افزوده اند. اما بین نرم افزارهای تولید شده در ایران تنها تعداد محدودی تمام نیازهای کسب و کارها و سازمان ها را در نرم افزار CRM خود آورده اند.

بهترین CRM کدام است؟

بهترین نرم افزارهای تولید شده در حوزه CRM در ایران نرم افزارهای نور، مدیل و الماس می باشد. هر سه نرم افزار تولید شده توسط شرکت نرم افزاری رکاما می باشد که باتوجه اندازه هر کسب و کار و نیازی که مدل های مختلف کسب و کارها به CRM دارند، اقدام به تولید سه نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری کرده است.

برای کسب اطلاعات دقیق در خصوص امکانات کامل CRM های رکاما با کارشناسان رکاما تماس حاصل فرمائید تا به صورت رایگان نیاز شما رو بررسی کنند و بهترین CRM را به شما معرفی کنند (۰۳۱۳۴۹۱۰ – ۰۳۱۳۷۷۶۳۰۸۸) و یا به وبسایت رکاما (rokama.ir) مراجعه نمایید.

ویژگی های بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

برای انتخاب بهترین CRM می بایست عواملی چون: سادگی کار با نرم افزار، امکان تغییر و توسعه در امکانات نرم افزار، امنیت نرم افزار و اطلاعات سازمان، قیمت، پشتیبانی و یکپارچگی نرم افزار بسیار اهمیت دارد. گروه نرم افزاری رکاما در بیش از یک دهه فعالیت خود توانسته نیاز کامل کسب و کارها را شناسایی کرده و بر اساس آن اقدام به تولید بهترین مدل های CRM در پلتفرم های نور، الماس و مدیل کرده است.

برای تحول در کسب و کار خود به صورت رایگان با کارشناسان رکاما در ارتباط باشید. طبق نظرسنجی های انجام شده رکاما توانسته رضایت کثیری از کسب و کارها را جلب نماید. رکاما نرم افزارهای دیگری چون باشگاه مشتریان، منشی عضویت، دستیار فروش و ... را تولید کرده که هرکدام با نرم افزارهای CRM قابلیت یکپارچه سازی دارد.

مشاوره رایگان برای افزایش فروش با CRM.

(۰۳۱۳۴۹۱۰ – ۰۳۱۳۷۷۶۳۰۸۸)

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.