تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۴

تهران- ایرنابازار- توصیه می‌کنیم موقع خرید این کالا، اول به این فاکتورها و بعد به ظاهر، رنگ و قیمت آن اهمیت دهید. این کار باعث می‌شوید خریدی آگاهانه و هوشمندانه داشته باشید که تا سال‌ها از فیزیک شما در برابر مشکلات و عارضه‌های دردناک جلوگیری خواهد کرد. در ضمن در دنیای پرمشغله این روزها، بهتر است به سایت‌های معتبر مثل پلتفرم خوگر و... اعتماد کنید. با این کار می‌توانید در کمترین زمان و با قیمت مناسب، صندلی اداری باکیفیت را خریداری کنید.

ایرنابازار- همه کارمندان و کسانی که ساعت‌های زیادی از روز را پشت میز کار و روی صندلی می‌نشینند، از کمردرد و گردن درد گله دارند. آیا می‌دانستید یکی از مهم‌ترین دلایل بروز این مشکلات جسمی، نشستن روی صندلی‌های غیر ارگونومیک است؟ البته اگر همچنان در حال خواندن این نوشته باشید، حتماً خودتان درگیر این عارضه‌ها شده‌اید و می‌خواهید بالاخره یک صندلی اداری مناسب تهیه کنید. همچنین ممکن است کارفرمایی دلسوز و حرفه‌ای باشید که سلامت جسمی کارمندانتان برایش بسیار مهم است. در هر صورت ما در این نوشته به مهم‌ترین سؤالات شما در مورد صندلی اداری، از مشخصات گرفته تا قیمت و معرفی بهترین شرکت‌های تولیدکننده پاسخ دادیم.

مشخصات بهترین صندلی ایرانی چیست؟

اگر ساعت‌های زیادی باید پشت میز بنشینید و با کامپیوتر یا لپ‌تاپ کار کنید، خرید یک صندلی اداری مناسب، بزرگ‌ترین لطفی است که می‌توانید در حق خودتان کنید. در واقع این کار یک سرمایه‌گذاری فوق‌العاده برای حفظ سلامت عضلات ستون فقرات، گردن و کمر در سال‌های آینده است.

با این حال انتخاب یک صندلی اداری مناسب کمی چالش‌برانگیز است؛ چرا که تنوع این صندلی‌ها در بازار بسیار زیاد است. برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین صندلی اداری ایرانی کافی است حواستان به موارد زیر باشد:

ارتفاع صندلی قابل تنظیم باشد

فرم بدن، قد و وزن هرکس متفاوت است؛ به همین خاطر یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک صندلی اداری مناسب این است که ارتفاع آن قابل تنظیم باشد. صندلی اداری با این قابلیت، احتمال به وجود آمدن مشکلات ارگونومیک و دردهای گردن، شانه و کمر را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

پشتی صندلی باکیفیت و ترجیحاً منحنی باشد

یکی دیگر از فاکتورهای مؤثر در انتخاب صندلی ایرانی مناسب، توجه به جنس پشتی صندلی و شکل آن است. در بین انواع صندلی‌های اداری، مدل‌هایی با پشتی چرم، پارچه، مش، توری و... که به شکل منحنی هستند، بهترین انتخاب محسوب می‌شوند؛ چرا که با توجه به فرم کلی ستون فقرات طراحی شدند و بیشترین محافظت را از این اندام حرکتی مهم بدن دارند. در ضمن باید جنس پشتی یک صندلی ایده‌آل به شکلی باشد که باعث تعریق بدن موقع نشستن طولانی، به‌خصوص در روزهای گرم نشود.

قابلیت تنظیم دسته‌های صندلی

اگر شغل شما در حوزه‌ای است که باید ساعت‌های زیادی مشغول تایپ کردن باشید، دقت کنید که دسته‌های صندلی قابلیت تنظیم کردن داشته باشند. این ویژگی باعث می‌شود که حالت ارگونومیک و صحیح دست‌ها و شانه موقع تایپ کردن حفظ شود.

نشیمن آن مناسب باشد

موقع خرید صندلی مناسب باید به نشیمن آن بسیار دقت کنید. این قسمت از صندلی جایی است که بیشترین وزن بدن موقع نشستن را تحمل می‌کند. نشیمن یک صندلی اداری باید جنس باکیفیت و بادوامی داشته باشد؛ یعنی نه خیلی سفت و آزاردهنده باشد و نه به‌قدری نرم باشد که بعد از چند وقت دچار فرورفتگی شود. به طور کلی نشیمن‌هایی از جنس پارچه یا چرم انتخاب بهتری هستند.

داشتن تکیه‌گاه مناسب برای گردن و سر

یکی دیگر از مشخصات صندلی اداری ایرانی مناسب، داشتن تکیه‌گاه برای استراحت گردن و سر است. شاید برای خیلی از افراد، این ویژگی چندان مهم به نظر نرسد؛ اما باید بگوییم به روزهایی فکر کنید که از شدت خستگی، فقط نیاز دارید کمی به گردن و سرتان استراحت دهید. قطعاً یادآوری دردهای سر و گردن، بهترین انگیزه برای خرید صندلی اداری با تکیه مناسب سر و گردن خواهد بود.

بهترین شرکت تولید کننده صندلی ایرانی کدام است؟

اگر بین انتخاب صندلی اداری مناسب از بین این همه شرکت تولیدکننده سردرگم شدید، کافی است نام برندهایی را که در فهرست زیر آوردیم به خاطر داشته باشید؛ برندهایی که سال‌هاست در حوزه تولید انواع محصولات اداری فعال هستند. این شرکت‌ها توانستند با جلب رضایت کاربران و تولید محصولات باکیفیت، جای خود را در این فهرست باز کنند:

  • نیلپر: برندی با قدمت ۳۰ ساله که محصولاتش در بازار جهانی هم وارد شده است.
  • بلج: تولیدکننده انواع صندلی‌های اداری، مدیریتی، کتابخانه و...
  • لیو: سابقه حضور ۲۰ ساله در بازار محصولات اداری و تولید صندلی‌های مدرن و ظریف
  • نظری: یکی از قدیمی‌ترین تولیدکننده‌های محصولات اداری و خانگی با بیش از ۶۰ سال سابقه حضور در این حوزه
  • راحتیران: سه دهه سابقه فعالیت در تولید محصولات اداری
  • انرژی: تولیدکننده انواع مبلمان و صندلی کارمندی و اداری مطابق با استانداردهای روز جهان

قیمت صندلی اداری چقدر است؟

در سال‌های اخیر که قیمت اقلام مختلف روزانه در حال افزایش است، کاملاً حق می‌دهیم که مهم‌ترین فاکتور برای خرید هر محصولی، قیمت آن باشد. با این حال ضرب‌المثل «هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست»، همیشه صدق می‌کند؛ بنابراین موقع خرید صندلی اداری حواستان به این موضوع باشد. شما می‌خواهید با خرید این محصول از سلامت بدنتان محافظت کنید؛ پس توصیه می‌کنیم اولویت شما توجه به مهم‌ترین ویژگی‌های یک صندلی اداری مناسب باشد؛ مشخصاتی که در ابتدای این نوشته به آن‌ها اشاره کردیم.

قیمت صندلی اداری به شرکت تولیدکننده و مشخصات و ویژگی‌های آن بستگی دارد. طبیعی است که هر چقدر یک صندلی قابلیت‌های بیشتری داشته باشد، قیمت آن بالاتر می‌رود. به طور کلی قیمت صندلی اداری از سه میلیون تومان تا ۱۲ میلیون تومان متغیر است، اما ما در بخش بعد یک ترفند به شما گفته‌ایم تا بتوانید با تخفیف و قیمت کمتر، صندلی اداری مناسب را تهیه کنید.

بهترین سایت خرید صندلی اداری

وقتی در موتور جست‌وجوی گوگل برای خرید هر کالایی، از جمله صندلی اداری اقدام می‌کنید، بی‌شمار نتیجه برای شما نشان داده می‌شود. صفحات و سایت‌هایی که همه آن‌ها ادعا می‌کنند بهترین کالا را تولید می‌کنند. با این حال انتخاب صندلی مناسب از بین این‌همه شرکت تولیدکننده و باز کردن صفحات مختلف سایت‌ها، کاری بسیار زمان‌بر است. حتی امکان دارد شما را از خرید این کالا منصرف کند. یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای برطرف کردن این چالش، خرید صندلی اداری از سایت‌هایی است که شما را به چندین شرکت تولیدکننده باکیفیت متصل می‌کنند. در واقع مانند یک پل ارتباطی بین شما و این تولیدکننده‌ها هستند. در ضمن بعضی از آن‌ها مانند پلتفرم خوگر، می‌توانند به‌جز این‌که واسطه می‌شوند، کد تخفیف هم بگیرند و امکان صحبت با فروشنده را هم برقرار کنند.

بهترین فروشگاه و بورس صندلی اداری کجاست؟

خیلی از افراد ترجیح می‌دهند خریدهایشان را به‌صورت حضوری انجام دهند و از نزدیک با فروشنده در ارتباط باشند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید و دنبال بهترین فروشگاه‌ها و بورس صندلی اداری در تهران می‌گردید، از فهرست زیر عکس بگیرید:

  • حسن‌آباد: خیابان حافظ، بین زیرگذر میدان حسن‌آباد و پل حافظ
  • دلاوران: میدان رسالت، خیابان دلاوران
  • شهرک ولیعصر: مفتح شمالی، خیابان وحدت
  • یافت‌آباد: خیابان یافت‌آباد
  • شهرک صنعتی چهار دانگه: بزرگراه شهید سعیدی

چطور مطمئن شویم بهترین صندلی اداری را انتخاب کردیم؟

در این نوشته درباره مهم‌ترین ویژگی‌ها و مشخصات یک صندلی اداری مناسب گفتیم. توصیه می‌کنیم موقع خرید این کالا، اول به این فاکتورها و بعد به ظاهر، رنگ و قیمت آن اهمیت دهید. این کار باعث می‌شوید خریدی آگاهانه و هوشمندانه داشته باشید که تا سال‌ها از فیزیک شما در برابر مشکلات و عارضه‌های دردناک جلوگیری خواهد کرد. در ضمن در دنیای پرمشغله این روزها، بهتر است به سایت‌های معتبر مثل پلتفرم خوگر و... اعتماد کنید. با این کار می‌توانید در کمترین زمان و با قیمت مناسب، صندلی اداری باکیفیت را خریداری کنید.

در انتها این نکته را هم بگوییم که اگر دکوراسیون محل کار برایتان اهمیت دارد، بهتر است بعد از انتخاب صندلی ارگونومیک و باکیفیت، به هماهنگی رنگ و ظاهر آن با سایر وسایل محل کار هم توجه کنید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.