تهران- ایرنابازار- امارات جاذبه‌های ریز و درشت فراوانی دارد که بعضی از آن‌ها را با دستان هنرمندان، مهندسان و صنعتگران از سراسر دنیا خلق کرده و بعضی دیگر را به صورت کاملا طبیعی در خود داشته است. ما در این مطلب جاذبه‌های این کشور را بیشتر به شما معرفی خواهیم کرد.

ایرنابازار- کشور امارات را در گذشته به بیابان‌های گرم و سوزان و آب و هوای داغش می‌شناختند اما در سال‌های اخیر به واسطه پیشرفت‌ها و تغییرات چشمگیری که داشته، حالا به خاطر مراکز خرید فوق لوکس، شهر رویاها دبی، پارک‌های آبی، تفریحات متنوع مثل سافاری و تفریحات شبانه و کلوب‌هایش می‌شناسند. امارات جاذبه‌های ریز و درشت فراوانی دارد که بعضی از آن‌ها را با دستان هنرمندان، مهندسان و صنعتگران از سراسر دنیا خلق کرده و بعضی دیگر را به صورت کاملا طبیعی در خود داشته است. ما در این مطلب جاذبه‌های این کشور را بیشتر به شما معرفی خواهیم کرد.

تور امارات برای تماشای مدرنیته واقعی

همانطور که گفتیم کشور امارات به قدری پیشرفت کرده که شما اگر فقط یک بار تور امارات را رزرو کرده و به این کشور سفر کنید، متوجه خواهید شد که جهان در اینجا به گونه دیگری حضور خود را نشان می‌دهد و زندگی به شکل متفاوتی در جریان است.

امارات متحده عربی به طور کلی از هفت شیخ نشین یا امیرنشین تشکیل شده است. هرکدام از آن‌ها کاملا مستقل هستند و زیر نظر امیر کشور و شورای حکام اداره می‌شوند. نکته جالب اینجاست که معنی واژه "امارات" هم به معنای "امیرنشین" یا "شیخ نشین" است.

ابوظبی، شارجه، دبی، عجمان، ام القوین، راس الخیمه و فجیره همگی هفت شیخ نشین امارات متحده عربی هستند. همچنین بد نیست بدانید پایتخت امارات متحده عربی هم، شهر ابوظبی است.

ما در ادامه قصد داریم زیبایی‌های امارات، از بیابان‌های حیرت انگیزش تا سواحل دل‌فریب آن را به شما معرفی کنیم. پس بهتر است که پیش از سفر این مطلب را مطالعه کنید.

پناهگاه کاملا طبیعی راس الخور

نخستین جاذبه که در تور امارات باید حتماً از آن دیدن کنید، "پناهگاه راس الخور" نام دارد که یک جاذبه کاملا طبیعی در دبی است. این پناهگاه که فاصله بسیار کوتاهی از شهر دبی دارد، متعلق به حیات وحش بوده و از جمله جاذبه‌های آن دسته‌های متعدد پرندگانی است که با مهاجرت کردن در فصل زمستان، خود را به این پناهگاه می‌رسانند. اکوسیستم موجود در این پناهگاه بسیار گسترده است و از ۲۰۰۰ گونه پرنده گوناگون و جنگل‌های حرا تشکیل شده است. پرندگانی مثل فلامینگوهای صورتی در کنار دشت‌های وسیع نمک، جزایر بزرگ و کوچک و حوضچه‌های سبز، از جمله جاذبه‌های این پناهگاه طبیعی هستند.

افرادی که به طبیعت و تماشای آن علاقه دارند، گیاه شناسان، عکاسان و تماشا کنندگان پرندگان از جمله افراد و گردشگرانی هستند که در سفر به دبی حتماً خود را به این نقطه از امارات می‌رسانند. این ناحیه به لحاظ تنوع گیاهی هم بسیار غنی بوده و گونه‌های مختلفی از گیاهان را در خود جای داده است. ضمن اینکه این منطقه یک ذخیره‌گاه تالابی در شهر دبی هم محسوب می‌شود که بسیاری از سخت پوستان، ماهی‌ها، خزندگان، پستانداران و پرندگان در آن زندگی می‌کنند. همینطور در کنار فلامینگوها، حواصیل‌های صخره‌ای، ماهی‌ها ماسه‌ای و رکاب‌های بال سیاه را هم می‌توانید در این ناحیه مشاهده کنید. جالب اینجاست که این پارک با تنوع بالای حیوانی و با تنوع بالای گونه‌های گیاهی و جانوری، تعادلی اکولوژیک را در منطقه برقرار و حفظ کرده است.

تالاب زیبای ام القُوین

این تالاب همانطور که از نامش مشخص است، بافتی بسیار آشنا و شبیه به شبه جزیره عرب داشته که متعلق به دوران باستان است. برای حضور و کاوش در این ناحیه بهترین راه این است که از قایق استفاده کنید. چون با قایق می‌توانید در میان کانال‌های آب و جنگل‌های آرامش‌بخش مانگرو حرکت کرده و تالاب‌هایی بسیار شگفت‌انگیز و متفاوت را کشف کنید.

صخره‌های زیبای فسیلی

با شرکت در تور خارجی این امکان را دارید که از صخره‌های زیبا و فسیلی قرمز رنگی که در صحراهای این منطقه قرار دارند هم، دیدن کنید. این صخره‌های فسیلی یک گزارش مصور از بقایای آبزیانی هستند که تقریباً ۸۰ میلیون سال پیش در این ناحیه زندگی می‌کردند. این نقطه مکانی بسیار جذاب برای برپا کردن چادرها و همینطور کاوش کردن در میان فسیل‌های گوناگون محسوب می‌شود. حتی این امکان برای گردشگران هم وجود دارد که در میان فسیل‌های متعدد باستانی و در بین شن‌های روان در این صحرای داغ، کاوش کرده و اطلاعات جذابی را در مورد این فسیل‌ها به دست آورند.

البته اگر قصد داشتید که شب را در این کویر سپری کنید، باید بدانید که شب‌ها در این ناحیه بسیار سرد است، اما آسمان شب کویر در امارات متحده هم زیبایی‌های آسمان شب کویر در دیگر نقاط دنیا را دارد. برای رفتن به این منطقه حتما باید خودروی شاسی بلند داشته باشید. چون عبور از تپه‌های متعدد شنی که در میان آن‌ها هیچ جاده‌ای وجود ندارد، به راحتی و با اتومبیل‌های معمولی انجام نمی‌شود.

ساحل زیبای کایت در دبی

یکی از زیباترین سواحل دبی، ساحل کایت است که در امتداد جمیرا قرار گرفته و مساحتی برابر با ۱۴ کیلومتر مربع دارد. این ساحل که در تور دبی حتما باید از آن دیدن کنید، مکانی تفریحی و جذاب برای گردشگران و مسافران محسوب می‌شود. مساحت ساحل کایت زیاد است و همین امر سبب شده که همیشه مملو از گردشگر و مسافر باشد. این ساحل از ماسه‌های کاملاً نقره‌ای پوشیده شده و یک منطقه بی‌نظیر و کاملا بکر برای عاشقان ساحل گردی محسوب می‌شود. ضمن اینکه در این مکان شما شاهد وجود کایت‌های متعدد و رنگارنگی هستید که مشغول پرواز در آسمان هستند. همچنین در محیط آن هم تعداد زیادی کافه، رستوران و اغذیه فروشی جانمایی شده که با عرضه انواع نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها، از گردشگران و مهمانان این ساحل پذیرایی می‌کنند.

زیبایی‌های تمام جهان در امارات

حالا که با هدف استراحت و لذت بردن از تعطیلاتی که دارید، تور امارات را تهیه کرده‌اید و عازم این کشور هستید، بد نیست بدانید که تمام شهرهای امارات زیبایی‌های خاص و منحصر به فردی دارند. البته بیشتر افراد تصور می‌کنند که امارات صرفاً در دبی خلاصه می‌شود. اما شهرهای دیگر مانند ابوظبی و شارجه هم نقاط دیدنی و جاذبه‌ها گوناگون خود را دارند. در هر حال اگر به این کشور سفر کردید، سعی کنید که در هر سفر از یکی از هفت شیخ نشین آن دیدن کنید. البته مطمئناً دبی از همه جذاب‌تر است، اما اگر شیخ نشین‌های دیگر را هم دیده باشید و به آن‌ها سفر کرده باشید، می‌دانید که جذابیت آن‌ها هم کمتر از شهر دبی نیست.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.