تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰

سرور مجازی یا VPS نوعی از خدمات هاستینگ است که با قیمت مناسب‌تری نسبت به سرورهای اختصاصی عرضه می‌شود و همان کارکرد سرور اختصاصی را ارائه می‌دهد. در این مقاله با کاربردهای مختلف سرور مجازی آشنا می‌شوید.

ایرنابازار- ممکن است تصور کنید که VPS ها تنها برای میزبانی یک سایت در فضای وب کاربرد دارند. در این مطلب به شما خواهیم گفت که نه، اینطور نیست. با یک VPS شما می‌توانید با سرعت و امنیت بیشتری بازی کنید، ترید کنید، ایمیل‌های کسب و کار خود را مدیریت کنید و ده‌ها کار دیگر. دیگر زمان آن رسیده است که با کاربردهای مختلف سرور مجازی آشنا شوید و برای خرید بهترین سرور مجازی اقدام کنید.

سرور مجازی (VPS) چیست و چگونه کار می‌کند؟

سرور مجازی یا VPS نوعی از خدمات هاستینگ است که با قیمت مناسب‌تری نسبت به سرورهای اختصاصی عرضه می‌شود و همان کارکرد سرور اختصاصی را ارائه می‌دهد.

هر VPS پیکربندی سخت افزاری، سیستم عامل و آدرس IP مخصوص به خود را دارد. به عبارت دیگر دقیقا شبیه به یک سرور اختصاصی است. با انتخاب و خرید VPS شما به یک محیط کاملاً ایزوله و مجموعه‌ای از منابع سخت افزاری از پیش تعیین شده در دسترسی دارید.

سرور مجازی (VPS) یک ماشین مجازی است که همچون یک سرور اختصاصی برای کسب و کار شما عمل می‌کند. با استفاده از سرور مجازی می‌توانید سیستم عامل دلخواه خود را اجرا کنید و تمامی ویژگی‌های یک سرور فیزیکی را با قیمت کمتر داشته باشید. این یک کمک مالی خیلی بزرگ به ویژه برای کسب و کارهای نوپا به حساب می‌آید. اما آیا تنها کاربرد سرور مجازی، راه‌اندازی یک کسب و کار در بستر وب است؟

با VPS چه کار می‌توان کرد؟

اگر این سوال را دارید که یک VPS چه استفاده‌هایی دارد، حتما باید این نکات را در نظر بگیرید که عملکرد یک سرور مجازی دقیقا مانند سرورهای اختصاصی است. شما با نصب یک سیستم عامل پیشرفته تقریباً تمام امکانات یک سرور اختصاصی را خواهید داشت.

با این اوصاف به نظر می‌رسد که یک VPS کاربردهای متنوعی خواهد داشت. برای مثال:

میزبانی سایت

یکی از رایج‌ترین کاربردهای VPS، استفاده به عنوان سرور میزبانی وب است. اینکه یک VPS از چه فناوری‌هایی پشتیبانی می‌کند، به سیستم عامل آن و به پیکربندی سخت افزاری و نرم افزاری آن بستگی دارد.

با این حال، اکثر VPS ها با زبان‌های برنامه نویسی محبوب نظیر PHP و سیستم‌های مدیریت پایگاه داده مانند MySQL هماهنگی دارند و از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند. به همین خاطر است که به عنوان بستر مناسبی برای سایت‌های اینترنتی به شمار می‌روند.

سرور ترید و فارکس

VPS راه حلی قطعی برای تمام مشکلاتی است که ممکن است استفاده از سیستم شخصی در هنگام ترید و فعالیت در بازارهای مالی برای شما به وجود آورد. استفاده از VPS در معاملات فارکس به شما یک اتصال امن و سریع را ارائه می‌دهد.

همچنین می‌توانید مطمئن باشید که معاملات بدون هیچ تاخیری انجام می‌شود. چرا که برای مثال، بیشتر ارائه دهندگان از چندین دیتاسنتر معتبر در سراسر جهان استفاده می‌کنند. بنابراین شما می‌توانید VPS خود را در نزدیکی مراکز اصلی معاملات بازارهای مالی انتخاب کنید و تاخیرات ممکن را به طور چشمگیری کاهش دهید.

سرور گیم و بازی

یک سرور بازی خوب باید دو ویژگی داشته باشد:

  • قدرتمند باشد، چرا که بتواند از درخواست‌های متعدد چندین نفر به طور همزمان پشتیبانی کند.
  • دومین چیزی که یک سرور بازی به آن نیاز دارد اتصال به اینترنت پرسرعت و پایدار است.

پیکربندی سخت افزاری VPS ها در مراکز داده پیشرفته مجهز اتفاق می‌افتد و با اتصال به اینترنت پر سرعت، تمامی کندی‌ها و تاخیرها از بین می‌رود. این به این معناست که تجربه بازی با سرور مجازی می‌تواند بسیار سریع‌تر و لذت بخش‌تر باشد.

یک سرور بازی که به درستی راه اندازی شده باشد، می‌تواند یک منبع درآمد عالی باشد. شما می‌تواانید یک سرویس VPS خریداری کرده و آن را به عنوان سرور گیم راه اندازی کنید، از طریق تبلیغات کسب درآمد کنید یا اکانت بازی مورد نظر خود را بفروشید. فقط باید یک بازی محبوب را انتخاب کنید!

سرور ایمیل

ارتباطات از طریق ایمیل برای دهه‌ها بخشی جدایی ناپذیر از دنیای کسب و کارها بوده است و بعید است که این موضوع به زودی نیز تغییر کند. بنابراین اگر ایمیل‌هایتان برای شما مهم هستند، خرید یک VPS را به شما توصیه می‌کنیم.

مزیت اصلی یک VPS به عنوان سرور ایمیل، در وهله اول IP اختصاصی است. شما آدرسی را با کاربران خود به اشتراک نخواهید گذاشت و بنابراین نیازی هم نیست نگران ارسال هرزنامه و قرار دادن آن در لیست سیاه دیگران باشید.

از طرفی فضای ذخیره سازی بیشتری برای اختصاص دادن به ایمیل‌های خود دارید و می‌توانید بهترین کمپین ایمیل مارکتینگ خود را راه اندازی کنید.

خرید VPS هاست ایران؛ تجربه سرعت و امنیت

هاست ایران از مطرح‌ترین شرکت‌های ایرانی در زمینه ارائه خدمات میزبانی وب است. شما می‌توانید با اطمینان خاطر از امنیت سرعت و پشتیبانی این شرکت سرویس VPS دلخواه خود را در لوکیشنی که دوست دارید خریداری کنید. برای این کار کافیست به hostiran.cloud مراجعه کنید.

یکی از بهترین سرویس‌های ارائه شده در شرکت هاست ایران سرور مجازی سوئد است که پهنای باند قدرتمند و آپتایم بالای ۹۹ درصد به کاربران ارائه می‌شود. در پیکربندی سخت‌افزاری این سرویس، از هاردهای NVMe استفاده شده است که بیشترین سرعت را در پردازش اطلاعات برای شما به ارمغان می‌آورد. از دیگر مزایای این سرویس نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرداخت به ازای مصرف
  • امکان فعال سازی بکاپ گیری خودکار
  • مقیاس پذیری و ارتقا منابع در هر لحظه
  • امکان اختصاص آی پی اضافه

در کنار تمامی این مزایا هرگز نباید پشتیبانی ۲۴ ساعته هاست ایران بر روی سرویس‌هایش را از یاد ببرید.

جمع بندی

حالا که این مطلب را مطالعه کردید دیگر می‌دانید که یک سرور مجازی چه کاربردهایی دارد. سرور مجازی می‌تواند بهترین بستر برای راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی در بستر وب باشد. سرور مجازی برای تجربه یک معامله امن و سریع در بازارهای مالی و همچنین برای گیم و بازی کاربرد دارد. اما یک نکته مهم دیگر این است که شما VPS خود را از کجا تهیه می‌کنید.

هاست ایران ارائه دهنده بهترین و به صرفه ترین سرور مجازی در ایران است و سرویس‌های خود را با پشتیبانی ۲۴ ساعته در طول هفته ارائه می‌دهد. اگر تجربه امنیت، کیفیت و سرعت را می‌خواهید بهترین انتخاب برای شما سرویس VPS هاست ایران است که در لوکیشن‌های متنوعی به کاربران ارائه می‌شود.

سوالات متداول

  • سرور مجازی چیست؟

نوعی از خدمات هاستینگ و میزبانی وب است که با هزینه کمتر و قیمت مناسب‌تری منابع یک سرور اختصاصی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

  • سرور مجازی چگونه کار می‌کند؟

با استفاده از فناوری مجازی سازی می‌توان منابع سخت افزاری یک سرور اختصاصی را میان کاربران متعددی تقسیم کرد، آن هم به صورت کاملا خصوصی!

  • یک VPS چه کاربردهایی دارد؟

با استفاده از یک VPS می‌توانید یک کسب و کار اینترنتی در بستر وب داشته باشید، می‌توایند ترید کنید، بازی کنید و کسب و کار خود را گسترش دهید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.