عضو هیات مدیره بانک مسکن با تاکید بر طراحی الگوی حل مسأله مبتنی بر تصمیم گیری بهینه در بانک مسکن، گفت: بانک مسکن دارای ظرفیت‌ها و سرمایه عظیمی است که باید شناسایی و راهکارهای بهره برداری از آن اتخاذ گردد.

ایرنابازار- به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا؛ احمد بیدی با قدردانی از معاونت مدیرعامل در امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن در دومین روز گردهمایی آموزشی کارکنان حوزه فاوا، بر هم افزایی بیشتر میان کارکنان برای تعالی و پیشبرد اهداف بانک تاکید کرد و اظهار داشت: در دنیای امروز حل بهینه مسئله نیازمند داشتن تخصص، توان، و پتانسیل چند رشته ای است و فرد یا بخشی نمی تواند ادعا کند که به تنهایی پاسخگوی نیازهای امروز است و در بانک مسکن هم باید مدل حل مسائل مبتنی بر تصمیم گیری بهینه برای حل چالش ها و مسائل جاری و آتی که نیاز به تحلیل دارد؛ طراحی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین و اهمیت موضوع عدم تقارن اطلاعات پرداخت و افزود: شناسایی داده های پنهان، دخیل و تاثیرگذار برای تصمیم‌گیری و تصمیم سازی بسیار حائز اهمیت است و در دنیای امروز تمامی قواعد برای کاهش عدم تقارن و آشکار سازی داده ها صورت می پذیرد تا گردآوری اطلاعات جامع و کامل به فرآیند تصمیم گیری در سازمان کمک کند.

عضو هیات مدیره بانک مسکن در ادامه به موضوع ضرورت وجود شرکت psp برای بانک اشاره کرد و یادآور شد: برای کسب سهم مطلوب از بازار پرداخت الکترونیک نیازمند یک ریل گذاری مطلوب در حوزه فناوری اطلاعات به خصوص داشتن psp هستیم.

وی به پتانسیل های موجود در حوزه ی فعالیت بانک مسکن اشاره و تاکید کرد :باید با ارائه راهکارهای مناسب مزیت‌های بانک در حوزه راه و مسکن شناسایی و خدماتی مانند Etc تعریف تا سهم بانک را افزایش دهیم.

بیدی در ادامه به موضوع تامین منافع بانک در قرادادهای مالی اشاره کرده و بیان داشت :در قراردادهایی که با افراد و سازمان‌های ذینفع منعقد می شود باید تمامی موارد در نظر گرفته شود تا ضرر و زیانی به بانک وارد نشود.

عضو هیات مدیره بانک مسکن در پایان بر ضرورت تدوین سند راهبردی برای مجموعه فناوری اطلاعات بانک تاکید کرد.