تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵

همان گونه که می‌دانید فرش یکی از مهم‌ترین موارد دکوراسیون داخلی منزل ما ایرانی‌ها است. به همین دلیل، به هیچ وجه نمی‌توان خرید فرش برای منزل را نادیده گرفت. به‌خصوص که امروزه فرش ماشینی از تنوع زیادی برخورداراست و دیگر به مانند دهه‌ی گذشته، تنها دارای طرح و نقش سنتی نیست. فرش فانتزی و مدرن از جمله مهم‌ترین نوع فرش ماشینی هستند که در سال‌های اخیر به شدت مورد استقبال عموم قرار گرفتند.

ایرنابازار- هر شخصی برای زیباتر شدن خانه‌ی خود علاقه‌مند به خرید فرش است. اما از آنجایی که فرش جزء کالاهای گران قیمت کشور محسوب می‌شود. از طرف دیگر، تورم و تحریم‌ها سبب شدند که روز به روز از قدرت خرید مردم کاسته شود، بسیاری از افراد از خرید فرش منصرف می‌شوند و یا نمی‌توانند فرش دلخواه خود را خریداری کنند. اگر این امکان را ندارید که فرش مورد نظرتان را به صورت نقدی بخرید و بهایش را یک جا بپردازید، می‌توانید از طرح خرید اقساطی فرش استفاده کرده و با توجه به شرایط حقوق خودتان، مبلغ فرش مورد نظرتام را قسط‌ بندی کنید. با خرید اقساطی می توانید فرش های مختلف، حتی باکیفیت ترین فرش ها را تهیه کرده و باعث می‌شود که بتوانید نیاز خود را خریداری کنید. درادامه‌ی این مطلب شما را با مزایا خرید اقساطی آشنا کرده و بهترین گزینه‌های این مدل خرید را هم به شما معرفی می‌کنیم.

خرید فرش اقساطی

با شرایطی که در سال های اخیر بر کشور، زندگی و کسب و کار مردم ما وارد شده مثل تحریم ها وافزایش نرخ دلار، بسیاری از مشاغل، تعطیل و یا درآمدشان به شدت کاهش یافت. این تورم و شرایط بد اقتصادی، سبب شد که مردم، بدترین شرایط اقتصادی را متحمل شوند و توانایی خرید بسیاری از کالاها و اجناس را از دست بدهند. به همین دلیل رخ بافت در صدد بوده تا آنچه که در توان داشتند را برای کمک به مردم، ارائه نمایند و با قسط بندی قیمت محصولات خود، کمک کردند تا مردم بتوانند به اوضاع معمولی خود برگردند.

مزایای خرید اقساطی

چند سالی است که خرید اقساطی در ایران حسابی ترند شده‌است. حالا در شهرهای بزرگ و کوچک و حتی روستاها، فروشگاه‌هایی را می‌بینید که با ضمانت‌ها و شرایط مختلف، محصولاتشان را به صورت اقساطی به مشتریان می‌فروشند. این محصولات می‌توانند هر چیزی باشند، از فرش و قالیچه گرفته تا یخچال، گاز، تلویزیون و حتی ایکس باکس و موبایل. خرید اقساطی فرش رخ بافت حسابی به نفع افرادی است که می‌خواهند فرش خانه را نو کرده، یا فرش جهیزیه بخرند. بیایید با هم چند مزیت خرید اقساطی را بررسی کنیم:

کمک به توان مالی خریداران

حتی اگر خریداری از نظر مالی، بودجه ی کافی برای خرید فرش را داشته باشد هم دوست ندارد فقط با خرید یک فرش، کفگیرش به ته دیگ بخورد. در واقع، خرید قسطی فرش به خریداران این امکان را می دهد که همواره، مقداری پس انداز داشته و به توان مالی خریداران کمک می کند. بسیاری از فروشگاه‌ها برای جلب نظر مشتریان، شرایط ویژه‌ای را در نظر گرفته اند که هر شخصی را علاقه‌مند به خرید قسطی فرش میکند.

مدیریت کردن هزینه ها

یکی ازمهترین نکات حائزاهمیت خرید فرش اقساطی، مدیریت کردن هزینه‌ها است. همان طور که می‌دانید در سال های اخیر، مردم کشور ما بدترین شرایط اقتصادی را تجربه کردند. شیوع ویروس همه گیر کرونا از یکسو و فشار تحریم‌ها و تورم‌های روز افزون از سوی دیگر سبب شد بسیاری از مشاغل تعطیل شود و درآمد اغلب کسب و کارها کاهش یابد؛ لذا قسط بندی کردن کالاهای اساسی به عنوان یکی از بهترین راهکارها برای مدیریت کردن هزینه‌های مردم، ارائه شد.

در واقع با این روش خرید، نه تنها دیگر نیازی نیست مشتریان از خرید فرش دلخواه خود بگذرند بلکه می‌توانند آن‌ها را با کمترین بودجه خریداری کنند و سپس طی یک بازه‌ی زمانی، مرحله به مرحله، مابقی قیمت آن را پرداخت کنند. از طرف دیگر، این روش خرید برای افرادی که به پولشان نیاز دارند و نمی‌خواهند به صورت یکجا حسابشان خالی شود بهترین گزینه است.

نکات خرید فرش اقساطی

۱- بررسی قرارداد: قبل از امضای قرارداد، باید دقت کنید و شرایط پرداخت و شرایط کلی قرارداد را به‌دقت مطالعه کنید. اطمینان حاصل کنید که شرایط قابل‌قبولی برای شما است.

۲- مقایسه قیمت‌ها: پیش از خرید، قیمت‌ها را در فروشگاه‌ها و شرکت‌های مختلف مقایسه کنید. این به شما کمک می‌کند تا از بهترین قیمت و تخفیف‌های ممکن برخوردار شوید.

۳- بررسی سیاست بازپرداخت: درصورتی‌که نیاز به بازپرداخت دارید، سیاست بازپرداخت را به‌دقت بررسی کنید. مطمئن شوید که شرایط بازپرداخت مطابق با توانایی مالی شماست.

۴- انتخاب فروشنده معتبر: مطمئن شوید که فروشنده مورد قابل‌اعتماد و معتبر است. بررسی نمایندگی‌ها و نظرات مشتریان قبلی می‌تواند به شما در این مورد کمک کند.

۵- ارزیابی کیفیت فرش: قبل از خرید، به کیفیت و صحت فرش دقت کنید. از جنس، بافت و کیفیت دوخت فرش اطمینان حاصل کنید تا از خریدی مطمئن برخوردار شوید.

۶- بررسی شرایط خرید: قبل از خرید، شرایط خرید را به‌دقت مطالعه کنید. شامل شرایط پرداخت، شرایط تحویل و سیاست‌های بازگشت کالا باشد.

۷- بررسی هزینه‌های اضافی: هزینه‌های اضافی مانند هزینه حمل‌ونقل و بیمه را نیز در نظر بگیرید. مطمئن شوید که هزینه کلی خرید شما در محدوده قابل‌قبولی است.

نتیجه گیری

خرید فرش اقساطی از رخ بافت یک راه مالی مناسب است که به شما امکان می‌دهد فرش دلخواه خود را تهیه کنید و مبلغ را به‌صورت ماهیانه تقسیم کنید. این روش به شما دسترسی آسان‌تری به فرش‌های باکیفیت می‌دهد و فشار مالی را کاهش می‌دهد. قبل از خرید، شرایط پرداخت و شرایط قرارداد را به‌دقت مطالعه کنید و از شرکت یا فروشگاه معتبر خرید کنید. همچنین، معیارهایی مانند کیفیت ساخت، مواد استفاده شده، طرح و رنگ‌بندی، اندازه و قیمت را در انتخاب فرش قسطی مدنظر داشته باشید. با رعایت این نکات، می‌توانید فرش موردنظر خود را با خیال راحت و بهترین شرایط و بالاترین کیفیت خریداری کنید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.