تهران- ایراناپلاس- ساعاتی به آغاز شهرآورد ۹۵ نمانده و همه برای دیدن این دیدار لحظه‌شماری می‌کنند حتی سپاهانی‌ها که شکست یا تساوی پرسپولیس در این بازی خبر خوشایندی برای‌شان خواهد بود.

به گزارش ایرناپلاس، شهرآورد ۹۵ که البته در دقیق بودن این تعداد(برخی تعداد ۹۴ شهرآورد را درست می‌دانند) شبهه وجود دارد و برای بازی ۲۷ مرداد ۱۳۴۷ هیچ سند رسمی‌ای وجود ندارد، حساسیت خاص خود را به همراه دارد.

البته فراموش نکنیم معتبرترین خبر را می‌توان از برخی بازیکنان حاضر در آن دوران یعنی بین بازی‌های اول تا پنجم این دو تیم که خوشبختانه در قید حیات هستند، گرفت. نه تنها احمد منشی‌زاده نخستین گلزن پیکارهای استقلال و پرسپولیس، بلکه بسیاری از بازیکنان آن دوره دو تیم، چنین دیداری را که به‌عنوان بازی شماره ۲ به ثبت رسیده به‌یاد نمی‌آورند.

جدال امروز نقش مهمی در معرفی قهرمان لیگ بیستم ایفا خواهد کرد و با توجه به حواشی‌هایی که دو تیم در دیدار با حریفان اصفهانی خود گذراندند باید دید کدام مربی توانسته به لحاظ ذهنی تیم خود آماده این دیدار کند.
چند بازی اخیر دو تیم پرگل بوده و امیدواریم امروز هم شاهد یک بازی پرگل و جذاب باشیم.

مجید جلالی کارشناس فوتبال درباره این شهرآورد به ایرناپلاس گفت: تجربه نشان داده، تحلیل شهرآوردها پیش از بازی درست نبوده؛ زیرا قواعد این دیدار یک چیز به‌خصوص خود را دارد اما اگر قرار باشد مقایسه‌ای بین دو تیم استقلال و پرسپولیس داشته باشیم، یک چیز روشنی است که در حال حاضر و از جهات مختلف پرسپولیس نسبت به استقلال تیم بهتری است. چیزی که اکنون به آن رسیده یک فرآیند ۵ ساله است که روی آن کار کرده و ثبات داشته چه از نظر بازیکن و چه از نظر مربیگری.»

وی افزود: در حالی که واقعا استقلالی‌ها این را نداشته‌اند و در این ۵ سال، چندین مدیر و مربی تغییر داده و بسیاری از بازیکنان خود را از دست داده است. این‌که اکنون شاهدیم یک هماهنگی تیمی در تیم پرسپولیس دیده می‌شود شاید نتیجه همین ثباتی است که آن‌ها برای بدست آوردنش ۵ سال زحمت کشیده‌اند. اما به طور قطع جریان بازی در ۹۰ دقیقه می‌تواند بیانگر کیفیت لیگ ما و شرح فرهنگی فوتبال ما باشد؛ می‌تواند به ما بگوید که بازیکنان ما برای یک ماه دیگر با تیم ملی بروند، چه شرایط و کیفیتی داشته باشند.

سرمربی سابق نساجی ادامه داد: از این بابت، به نظرم بازی مهمی است و البته از نظر جدول، به طور قطع آن تیمی که در این بازی برنده شود می‌تواند خود را به‌عنوان یک مدعی جدی برای قهرمانی به حساب بیاورد و تیم بازنده هم موفقیت خود را در این زمینه از دست می‌دهد.
مطمئنم بازی با کیفیتی خواهد بود؛ چون پرسپولیس هماهنگی خوبی دارد و استقلال هم به دلیل شکستی که در بازی گذشته داشته، با یک انگیزه مضاعف در این دیدار حاضر خواهد شد. هر دو تیم در بخش حمله، بازیکنان با کیفیتی دارند و در بخش دفاعی دچار مشکل؛ با توجه به نکاتی که اشاره کردم، شاید زمینه‌ای باشد تا ما یک بازی مهیج و خوبی را ببینیم.