تهران- ایرناپلاس- عضو کارگروه اجرایی فراکسیون نیروهای انقلاب مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه این فراکسیون اکثریت مجلس را تشکیل می‌دهد، درباره انتخابات هیئت رئیسه می‌گوید: نهایتا دو نفری که بیشترین رأی را در جلسه فردای فراکسیون کسب کنند، برای ریاست و از میان نامزدهای نواب رئیس نیز، نهایتا چهار نفر انتخاب و معرفی می‌شوند؛ یعنی برای هر کرسی دو نامزد در صحن علنی معرفی شوند و انتخاب دیگر اعضای هیئت رئیسه نیز به خود افراد واگذار شده است.

حسین حاتمی، عضو کارگروه اجرایی فراکسیون نیروهای انقلاب مجلس یازدهم درباره ترکیب فراکسیون نیروهای انقلاب و حضور اعضای جبهه پایداری در آن به ایرناپلاس می‌گوید: من نمی‌توانم درباره آنالیز عددی آن اطلاعات دقیقی ارائه کنم، اما قطعا از نیروهای جبهه پایداری نیز افرادی در فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی حضور دارند.

پایداری هم در فراکسیون نیروهای انقلاب حضور دارند

وی ادامه می‌دهد: فراکسیون ما با احتساب مستقلین، حدود ۲۳۰ نفر برآورد شده است. به این ترتیب فراکسیون ائتلاف نیروهای انقلاب، فراکسیون اکثریت در مجلس یازدهم است.

این منتخب اصولگرا درباره اینکه آیا اعضای فراکسیون درباره ترکیب هیئت رئیسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس هم برنامه‌ریزی دارند یا نه، تصریح می‌کند: در حال حاضر صحبت درباره ترکیب کمیسیون‌ها در دستور کار فراکسیون نیست و مباحث کلان سیاسی و مشی و مرام عمومی و سیاسی فراکسیون از برنامه‌های آن است. علاوه‌براین، انتخاب رئیس و نواب رئیس مجلس و هیئت رئیسه را در دستور داریم.

اجماع فراکسیونی تنها درباره سه کرسی هیئت رئیسه است

حاتمی در پاسخ به اینکه علاوه بر موضوع رئیس و نواب رئیس، نامزدهای دیگر سمت‌های هیئت رئیسه نیز تعیین شده‌اند یا نه، می‌گوید: خیر. تاکنون تمرکز ما بر رئیس و نواب بوده است و تصمیم‌گیری درباره دیگر سمت‌ها را به تصمیم  فردی نمایندگان واگذار کرده‌ایم.

وی درباره اینکه احتمال یا عزمی برای انصراف دیگر نامزدهای ریاست مجلس، علاوه بر شمس‌الدین حسینی و علی نیکزاد تا تشکیل مجلس وجود دارد یا نه، می‌گوید: برنامه ما این است که از پنج نامزد ابتدایی ریاست مجلس، نهایتا دو نفری که بیشترین رأی را در جلسه داخلی فراکسیون کسب کنند، برای انتخابات هیئت رئیسه ثبت نام کنند. از میان نامزدهای نواب رئیس نیز، نهایتا چهار نفر برای این کرسی معرفی شوند؛ یعنی برای هر کرسی دو نفر به عنوان نامزد در صحن علنی معرفی شوند.

حاتمی ادامه می‌دهد: عصر فردا و پس از جلسه افتتاحیه مجلس، مجمع عمومی فراکسیون برگزار می‌شود تا تصمیم‌گیری نهایی درباره نامزدهای ریاست و نواب گرفته شود. امیدواریم فراکسیون در مسیری که گام برداشته است، به خوبی عمل کند و نتیجه مطلوبی داشته باشد.

اخیرا احمد نادری، منتخب اصولگرای تهران در مصاحبه‌ای از نامزدی محمدباقر قالیباف، سید مصطفی میرسلیم، حمیرضا حاجی بابایی، شمس الدین حسینی و علی نیکزاد برای ریاست بر مجلس یازدهم خبر داده بود. البته یک روز بعد، حسینی و نیکزاد اعلام کردند از نامزدی انصراف داده اند و به این ترتیب همچنان سه نفر بر سر ریاست مجلس در این فراکسیون سیاسی رقابت می‌کنند. بنا بر توییت اخیر وحید جلال زاده، منتخب ارومیه  مبنی بر اینکه «شکر خدا گفت‌وگوی سازنده‌ای بود و آقایان نیکزاد و حسینی با  همدلی و صمیمیت برای تشکیل مجلس قوی و در تراز انقلاب اسلامی دست دکتر حاجی بابایی را بالا بردند و با تمام توان از او برای تصدی کرسی ریاست مجلس، حمایت خواهند کرد»، انصراف این دو نامزد به نفع حاجی بابایی بوده است و احتمالا آرای آنها را به گلدان این وزیر احمدی نژاد سرازیر خواهد کرد.

 نادری در بخش دیگری از آن مصاحبه از نامزدی امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محمدمهدی زاهدی، محمدرضا میرتاج‌الدینی، عبدالرضا مصری، الیاس نادران، علیرضا منادی، سید رضا تقوی و محمدحسین فرهنگی برای دو کرسی نواب رئیس خبر داد و تأکید کرد «تا آنجا که بنده اطلاع دارم، شخصی دیگر برای تصدی ریاست و نواب رئیس مطرح نیست».