تهران- ایرناپلاس- نایب‌رئیس فراکسیون ولایی درباره تشکیل کمیته حقیقت‌یاب توسط کمیسیون اصل ۹۰ برای پیگیری حوادث آبان‌ماه می‌گوید: با توجه به حجم خسارت سنگینی که به دلیل گران شدن بنزین، در سطح کلان به کشور تحمیل شد، باید تمام ابعاد موضوع بررسی و علت و میزان خسارت ناشی از زمان اعلام گرانی بنزین مشخص شود.

بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با ایسنا، از «پیشنهاد رؤسای سه فراکسیون سیاسی مجلس برای پیگیری ابعاد ناآرامی‌های اخیر در کمیسیون اصل ۹۰» خبر داده بود.

حجت‌الاسلام احمد سالک، نایب‌رئیس فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی دراین‌باره به ایرناپلاس می‌گوید: این موضوع تنها مربوط به فراکسیون ولایی نیست، بلکه تمام  فراکسیون‌های مجلس خواستار آن هستند که با توجه به حجم خسارت سنگینی که به دلیل گران شدن بنزین به کشور تحمیل شد، در سطح کلان موضوع بررسی شود.

وی ادامه می‌دهد: باید موضوع، بررسی و علت و میزان خسارت ناشی از زمان اعلام گرانی بنزین مشخص شود. لذا کمیسیون اصل ۹۰ مسئولیت آن را پذیرفت  تا همه ابعاد این موضوع را پیگیری و گزارش آن را به مجلس ارائه کند.

نماینده اصفهان در پاسخ به اینکه در این راستا اقدام دیگری از سوی مجلس صورت خواهد گرفت یا نه، می‌گوید: فعلاً منتظر بررسی‌های کمیسیون اصل ۹۰ هستیم، البته پنج سؤال از آقای رئیس‌جمهور و استیضاح آقای زنگنه نیز برای  مشخص شدن ابعاد موضوع نیز در مجلس پیگیری می‌شود.

پیش‌ازاین نیز پروانه سلحشوری در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایلنا گفته بود: «از همان روزهای ابتدایی که اعتراضات و اتفاقات رخ داد، نمایندگان به این فکر افتادند تا یک راهکاری پیدا کنند و به حقایق موجود پی ببرند. مشاهده می‌کنیم بین جان‌باختگان نوجوانان هستند که بسیار تأسف‌آور است. با توجه به همین شرایط و اتفاقات بود که ما خواستار تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب شدیم». علاوه براین، علیرضا رحیمی، نماینده تهران طی نامه‌ای به رئیس مجلس از  لاریجانی خواسته بود «از آنجا که اکثریت آسیب‌دیدگان از مردم معترض و غالباً از طبقات ضعیف جامعه بوده‌اند و هیچ‌گونه همدلی و دلجویی از آنان به عمل نیامده و همین امر موجب دلخوری در بخش بیشتری را فراهم کرده است و از طرفی، هیچ‌گونه گزارش موثقی از بازداشت‌شدگان و وضعیت پرونده قضایی آنها ارائه نشده؛ بنابراین تقاضا دارد با قید فوریت تدبیر فرمایید تا کمیته‌ای حقیقت‌یاب از مجلس شورای اسلامی زیر نظر هیئت‌رئیسه مجلس تشکیل گردیده و در خصوص افراد کشته ‌شده و مصدومین و بازداشت‌شدگان حوادث آبان‌ماه و همچنین تدابیر وزارت کشور در مواجهه با اعتراضات، خصوصاً نحوه مقابله نیروهای انتظامی و امنیتی گزارش جامعی تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارائه گردد.»