تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱

تهران- ایرناپلاس- از مملکت نئوکان‌ها خبر می‌رسد که بامداد روز پنجشنبه وزارت خزانه‌داری آمریکا دکتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان را به لیست تحریم‌ها افزوده است.

با توجه به اینکه این سیاستمدار تنها سلاحش مذاکره با سیاستمداران و گفتگو با اصحاب رسانه بوده، این اقدام دولت ترامپ بیانگر استیصال آنان، از دیپلماسی رسانه‎ای این سیاستمدار کارکشته ایرانی است.

دو هفته پیش مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا از مصاحبه‌های ظریف با رسانه‌های آمریکا ابراز ناخرسندی کرده و برای افزودن او به لیست تحریم‌ها خط نشان کشیده بود!

در حالی که در آن سوی اقیانوس‌ها در آوردگاهی نابرابر، استفاده اثربخش دکتر ظریف از رسانه‌های بین‌المللی و توانمندی او در گفتگوهای رسانه‎ای و تسلط بر اعلام مواضع و دفاع از حقانیت کشورش به مانند بمبی در افکار عمومی آمریکایی‌ها ترکیده است، در این سوی عالم، گاندوسازان ایرانی نیز با طرح ادعاهای ساختگی، فرش را از زیر پای او کشیده و زیر پای او را در این کارزار خالی کرده‌اند!

بیانیه وزرات خزانه‌داری آمریکا بیانگر آن است که دیپلماسی رسانه‎ای دکتر ظریف در بحبوحه مبارزات انتخاباتی دمکرات‌ها و جمهوریخواهان به ضرر دونالد ترامپ تمام شده و او برای فرار از کابوس شکست احتمالی در این کارزار انتخاباتی و بناچار با تحریم ظریف، خط بطلانی بر دستاوردهای اساسی نظام لیبرال مانند «جریان آزادی اطلاعات»  و «آزادی اندیشه» کشید تا هر چه بیشتر ماهیت نظام  سرمایه‌داری را به چالش بکشد.

وزیر امور خارجه ایران در سفر اخیر خود به نیویورک نیز با تعداد زیادی از رسانه‌های آمریکایی و بویژه رسانه‌های طرفدار جمهوریخواهان مصاحبه کرده که انتشار آنها آه و ناله دولتمردان ترامپ را به آسمان رسانده است.

یکی دیگر از مواردی که در بیانیه وزرات خارجه آمریکا آمده، استفاده ظریف از شبکه های اجتماعی و انتشار در سراسر جهان بوده که نشان می‌دهد وزیر خارجه موفق کشورمان از طریق  دیپلماسی رسانه‎ای شکست‌های سنگینی را در دادگاه افکار عمومی جهانیان به دولتمردان آمریکا تحمیل کرده است.

این اقدام آمریکایی‌ها یک فرامتن نیز دارد و آن اینکه گاندوسازان ایرانی استکبارستیز! با واقعیات کشورشان بیشتر آشنا شده و  روزی نیز در دفاع از منافع ملی، روایت این دیپلماسی پویای رسانه‎ای را به تصویر بکشند!