تهران- ایرناپلاس- در پی انتصاب آیت‌الله اعرافی به‌عنوان فقیه شورای نگهبان، فرزند آیت‌الله حائری شیرازی، امام جمعه فقید شیراز، به او توصیه کرد از بعضی مشاغل، کناره گیرد.

حجت‌الاسلام شهاب‌الدین حائری شیرازی در یادداشت کوتاهی با اشاره به مراسم معارفه وزیر اطلاعات نوشت: مسئول دفتر رهبری آقای محمدی گلپایگانی در تودیع آقای علوی، وزیر اطلاعات فعلی که آن موقع نماینده رهبری در ارتش بود و تازه نماینده خبرگان شده بود، مطلب خوبی گفتند: «رهبری معتقدند مردی و کاری… و شخص بایست وقت کافی برای انجام وظیفه و کاری که به عهده می‌گیرد، داشته باشد.»

حائری شیرازی در ادامه، مشاغل آقای اعرافی که دیروز به عضویت شورای نگهبان هم منصوب شد، این‌گونه برشمرده است:

امام جمعه میبد

امام جمعه موقت قم

رئیس شورای عالی حوزه

مدیر حوزه‌های علمیه

رئیس هیئت امنای جامعة المصطفی

عضو فقهای شورای نگهبان

شهاب‌الدین حائری شیرازی

حائری شیرازی که داماد احمد توکلی است، با بیان اینکه شغلی مثل مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور کافی است تا وقت چند آدم زبده را پر کند، پرسیده: چطور می‌توان وقت کافی برای رسیدگی به این همه کار گذاشت؟

او به حدیثی از امیرمؤمنان (ع) نیز اشاره کرده مبنی‌بر اینکه «هر کس به‌سوی کارهای مختلف دست دراز کند در کار خود ماند و شکست خورد.»

گفتنی است روز دوشنبه، رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیات محمد یزدی، صادق لاریجانی و علیرضا اعرافی را به عضویت در شورای نگهبان منصوب کردند. وی عضو جدید فقهای این شوراست که عملاً جایگزین مرحوم آیت‌الله مؤمن شده است.

علیرضا اعرافی از روحانیون خوش‌فکر و توانمند است که سابقه ریاست پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و جامعة المصطفی را در کارنامه خود دارد و از او به‌عنوان گزینه ریاست قوه قضاییه نیز نام برده می‌شد.