تهران- ايرناپلاس- روز گذشته مراسمي كه با حضور عوامل برنامه تلويزيوني عصر جديد در دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه تهران برگزار شد، بر سر حمايت از خبرنگار بازداشتي به تنش كشيده شد.

در اين برنامه كه به مناسبت روز جهاني ارتباطات برگزار شد، برخي دانشجويان از «مرضيه اميري»، هم‌دانشگاهي خود و خبرنگار روزنامه شرق كه در بازداشت بسر مي‌برد، حمايت كردند كه با واكنش برگزاركنندگان كه اعضاي انجمن علمي ارتباطات بودند مواجه شدند.

اين مراسم با عنوان «*تلويزيون#» و حول محور برنامه تلويزيوني «عصر جديد» به مناسبت روز جهاني ارتباطات برگزار شده بود. در بخش پرسش ‌و پاسخ، يكي از دانشجويان از مرضيه اميري، دانشجوي كارشناسي ارشد اين دانشكده و روزنامه‌نگار كه هفته گذشته به دليل پيگيري وضعيت بازداشت‌شدگان روز كارگر بازداشت شده بود، ياد كرد.

اين اقدام با مخالفت مجري برنامه كه از اعضاي انجمن علمي ارتباطات اين دانشكده است، مواجه و صداي ميكروفون قطع شد و عبدالله بيچرانلو، معاون پژوهشي دانشكده ميكروفون را گرفت و پشت بلندگو جمله‌اي را گفت كه بعدا در بيرون از سالن، محل بحث با دانشجويان شد. سپس حراست و كادر اجرايي برنامه تلاش كردند دانشجويان را به بيرون از سالن هدايت كنند كه تنش‌هايي هم در اين ميان رخ داد.

در ادامه، مجري برنامه با بيان اين كه «اگر كسي از برگزاركننده‌ها توهيني كرده، عذرخواهي مي‌كنيم» سعي در پايان دادن به ماجرا داشت، اما دانشجويان در اعتراض، مقابلِ درهاي سالن مراسم ايستاده بودند.

به گزارش خبرنگار ايرناپلاس بعد از پايان مراسم، هنگام خروج معاون پژوهشي دانشكده، دانشجويان علت واكنش او به دانشجوي دختري كه در حمايت از خبرنگار بازداشتي صحبت كرده بود را جويا شدند كه وي در پاسخ به گفت: دانشگاه جاي نقد علمي است. من گفتم تلاش مي‌كنند ژورناليسم تحقيقي را ساكت كنند، اين يعني چه؟ من در جبهه تو هستم. وي در پاسخ به دانشجويي كه مي‌پرسيد منظورتان از اينكه برو به جناح خودت، چيست؟ توضيح داد: من چنين چيزي نگفتم، اين را كس ديگري گفت، صداها موجود است، من هم حرف شما را زدم. من صداي هيچ‌كس را ساكت نكردم، فقط ميكروفون را از شما گرفتم. من صداي كسي را خفه نكردم.

به دنبال همين مكالمه و سخنان اين استاد ارتباطات با دانشجويان معترض، فضاي بيرون سالن مجدد به تشنج كشيده شد و دانشجويان عليه او شعار دادند.

واكنش بشير حسيني و عليخاني با معترضان

مهمانان اين برنامه، احسان عليخاني، مجري برنامه عصر جديد و آريا عظيمي‌نژاد و سيد بشير حسيني از داوران اين مسابقه بودند و حسيني از اساتيد دانشكده ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع) است، در واكنش به اعتراض دانشجويان آن‌ها را «بي‌ادب» خطاب كرد، اما عليخاني خطاب به دانشجويان معترض گفت: حق با شماست، شايد نبايد من را دعوت مي‌كرديد و مسائل مهم‌تري اينجا وجود دارد. اين اتفاق، شب گذشته واكنش‌هاي بسياري را در شبكه‌هاي اجتماعي به همراه داشت.