تهران- ایرناپلاس- رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی می‌گوید: به نظر من ارزش معنوی حضور نیرو‌های حشد‌الشعبی خیلی بیشتر از ارزش مادی آن است و حضور آنان طبق قوانین و مقررات كشور صورت گرفته است.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره ورود نیروی حشد‌الشعبی عراق به ایران به ایرناپلاس می‌گوید:‌ ورود این نیروها به كشور در قالب همكاری‌هایی است كه دو كشور در زمینه انسانی و عقیدتی با هم دارند. یعنی همان همكاری كه دو كشور در موكب اربعین انجام می‌دهند، همین همكاری هم در حمایت از سیل‌زدگان نیز صورت می‌گیرد.

فلاحت‌پیشه نماینده اسلام‌آباد غرب تأكید می‌كند به نظر من ارزش معنوی حضور نیروهای حشد‌الشعبی خیلی بیشتر از ارزش مادی آن است و حضور آنان طبق قوانین و مقررات كشور صورت گرفته است.

او درباره نهاد هماهنگ‎كننده ورود این نیروها به كشور توضیح می‌دهد: قاعدتاً وزارت كشور مسئولیت دارد.

فلاحت‌پیشه درباره محل استقرار این نیروها و جزئیات فعالیتشان تصریح می‌كند: اطلاعاتی در این باره ندارم ولی بنده از این حضور حمایت می‌كنم. چون ارزش معنوی دارد و نشان می‌دهد پیوند دو ملت قابل‌گسست نیست. این كار بسیار خوب و پسندیده‌ای است.

حمیدرضا كاظمی، نماینده پلدختر در مجلس شورای اسلامی درباره حضور نیروهای حشدالشعبی عراق در این منطقه به ایرناپلاس می‌گوید: بنده اطلاعی از حضور آن‌ها در این منطقه ندارم، اما موضوع را پیگیری خواهم كرد.