تهران-ايرناپلاس- يك نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي خطاب به مسئولان و نيروهاي امنيتي مي‌گويد در مقابل اعتراضات معيشتي مردم سعه‌صدر داشته باشند و در جهت رفع دغدغه‌‌هاي مردم گام بردارند.

ناصر قوامي در گفت‌وگو با ايرناپلاس پيش‌بيني كرد كه سال 98 سال سختي از نظر معيشتي براي مردم است. به نظر مي‌رسد ما در سال آينده از نظر اقتصادي مشكلات بسيار زيادي داشته باشيم مگر اينكه تدبيري براي گراني‌ها و مشكلات اقتصادي انديشيده شود. الان متأسفانه گراني‌ها ساعت به ساعت شده است و مردم كلافه شده‌‌اند.

اين نماينده مجلس ششم تأكيد كرد: بيكاري نيز معضلي است كه اگر براي آن برنامه‌ريزي نشود، خانواده‌‌ها را كلافه‌تر خواهد كرد و مشكلات كشور بيشتر مي‌شود.

قوامي همچنين درباره نحوه مواجهه با اعتراضات مردمي گفت: اولاً آن‌هايي كه اعتراض دارند بايد به‌صورت مسالمت‌آميز و منطقي اعتراض خود را مطرح كنند. در مقابل، حاكميت هم بايد سعه‌صدر داشته باشد و اعتراضات مردمي را تحمل كند كه اگر اين‌گونه عمل شود، مشكلي پيش نمي‌آيد.

او يادآور شد: اينكه مردم بيايند اعتراض خود را بيان كنند مسئله عجيبي نيست و در ساير كشورها هم اين اعتراضات وجود دارد و مشكلي هم به‌وجود نمي‌آيد. مسئله در چگونگي بيان اعتراض و نحوه برخورد با اعتراضات است.

قوامي گفت: دو طرف بايد رعايت كنند، يعني معترضان بر اساس منطق و عقل اعتراض كنند و در خيابان چيزي را تخريب نكنند، چون نتيجه‌اش خشونت و سركوب مي‌شود و راه هم به‌جايي نمي‌برد. در مقابل حاكميت هم بايد سعه‌صدر داشته باشد و نيروهاي امنيتي با معترضان برخورد نادرست نداشته باشند كه آنان عصباني بشوند و دست به خشونت بزنند.

او در پايان از مسئولان در همه نهادها خواست به دغدغه‌هاي مردم توجه كنند و در راستاي حل مشكلات آنان اقدام عملي كنند.

**اداره كل اخبار چندرسانه اي**ايرناپلاس**