برای ارائه خدمات به تعاونی های متوسط و کوچک و همچنین مشتریان بزرگ برنامه داریم

تهران- ایرنابازار- سرپرست بانک توسعه تعاون اعلام داشت برای ارائه خدمات به تعاونی های متوسط و کوچک و همچنین مشتریان بزرگ برنامه داریم.

ایرنابازار- علی سرزعیم سرپرست بانک توسعه تعاون طی سفر به مشهد مقدس به عنوان نخستین سفر استانی طی نشست با همکاران مدیریت شعب استان خراسان رضوی اظهار داشت: بسیار خرسندم که در جمع همکاران استان و در مجاورت حرم مطهر امام رضا (ع) حضور یافته ام.
وی ادامه داد: تعاونی های متوسط و کوچک به شرط پایداری از اولویت های این بانک برای ارائه خدمات هستند. جامعه هدف اصلی بانک توسعه تعاون تعاونی ها هستند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان رئیس مجمع بانک تاکید دارند که به شرط ارائه خدمات به تعاونی ها توقع ارائه سود از این بانک نداریم.

وی افزود: هدف از تمامی سفرها و تشریفات و جلسات و برنامه ها این است که به شرکت های تعاونی کمک کنیم در وضعیت بهتری قرار گیرند. بسیار مهم است که حال تعاونی ها خوب باشد و سرحال شوند و جان بگیرند و حال مردم خوب شود.

سرزعیم تصریح کرد: به همه مشکلات و مسائل اقتصادی و شرایط سخت واقف هستیم، تلاش کنیم در سمت درست تاریخ بایستیم و به سهم خودمان شرایط را بهتر کنیم. در حد و حدود اختیارات خودمان تاثیر گذار باشیم. به عنوان مدیران ارشد خط و خطوط اصلی را تنظیم می کنیم و امید داریم اعتماد روسای شعب را به دست آوریم. امید داریم با ارائه خدمات مناسب به مشتریان رضایت شغلی و اطمینان خاطر حاصل نماییم.

برای ارائه خدمات به تعاونی های متوسط و کوچک و همچنین مشتریان بزرگ برنامه داریم

این مقام بانکی تاکید کرد: روسای شعب با تجربه و دانش خود علاوه بر رویه های اصلی بانکداری و رعایت قواعد ابلاغی بانک مرکزی باید قدرت تشخیص داشته باشند و منابع محدود را به خوبی تخصیص دهند. روسای شعب به عنوان فرماندهان صف مقدم تاثیرگذار هستند، در جریان جهاد حزب الله شاهد هستیم که گرچه فرماندهان اصلی به شهادت رسیده اند اما ایستادگی و صلابت فرماندهان صف مقدم باعث شده جلوی پیشروی دشمن گرفته شود، در واقع ایمان و اعتقاد و عمل نیروهای صف مقدم باعث گردیده رژیم اشغالگر در پیشروی با شکست مواجه شود.

وی افزود: به مزیت های کار با شرکتهای بزرگ آگاهی داریم. برای شرکتهای بزرگ برنامه داریم. تامین مالی نوین و ابزارهای متعدد و اوراق گام و برات الکترونیک و فاکتورینگ در حال حاضر رواج بسیاری پیدا نموده است. بسیار مهم است که در ترویج و آموزش و بکارگیری ابزارهای نوین اقدامات مناسب صورت دهیم. بسیاری از مشتریان بزرگ می توانند برای بهره مندی از روشهای نوین تامین مالی هدایت شوند. بانک توسعه تعاون نیز به عنوان رکن ضامن و پذیره نویسی می تواند بهره مناسبی را ببرد و ضمن ایفای نقش مناسب و درآمد کارمزدی شرایطی را برای تامین مالی شرکتهای بزرگ فراهم نماید. می دانیم که کنترل ترازنامه و نقدینگی کماکان از سوی بانک مرکزی ادامه دارد. لذا بخشی از تامین مالی تولید می تواند از طریق بازار بدهی با استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه صورت پذیرد. استفاده از ظرفیت های بانک در بخش سرمایه گذاری و هلدینگ مالی و بهره مندی از مجوز فعلی شرکت تامین سرمایه از دیگر اقدامات قابل انجام است.

برای ارائه خدمات به تعاونی های متوسط و کوچک و همچنین مشتریان بزرگ برنامه داریم

سرپرست بانک توسعه تعاون خاطر نشان کرد: در شرایط پیشرفت کنونی فناوری، بانکداری سنتی جواب نمی دهد، توجه به بانکداری دیجیتال و هوشمند بسیار مهم است. شاهد هستیم که پلتفرم ها و نئوبانک ها در حال سبقت از بانکها هستند. دورانی فرارسیده که بانکدار باید به سراغ مشتری برود. به دنبال مشتری رفتن به هیچ عنوان شان مدیر را پایین نمی آورد. به شخصه نیز سراغ مشتری خوب می روم. در بسیاری مواقع گره اصلی کار دست ما است که مشتری خوب را بیاوریم و در ادامه ارکان بانک ساز و کارها را انجام می کنند. سرزعیم ادامه داد: برنامه داریم جلسات آنلاین با حضور مدیران استانی هر هفته با موضوعات مختلف برگزار شود. ترجیحا تنظیم بخشنامه با هماهنگی استانها و شعب باشد و در ویدئو کنفرانس مطالب و پیشنهاها مطرح شود و نقطه نظرات استانها اخذ شود. تردد بیش از حد همکاران ممکن است خطرناک باشد، همکاران سرمایه انسانی بانک هستند.

وی درباره تثبیت محل شعب گفت: یکی از راهکارهای موجود این است که شعب استیجاری بانک از ۸۵ درصد به ۳۵ درصد برسد. البته روند غالب بانکداری در جهان و ایران است که خدمات حضوری جای خود را به خدمات غیر حضوری و آنلاین می دهد. این نسل جوان و استفاده روز افزون از گوشی هوشمند شرایط را به سمتی تغییر می دهد که احتیاج کمتر به شعبه احساس شود. چابک سازی، ارتقای بهره وری بسیار مهم است. با این که با موجی از بازنشستگان مواجه هستیم ارجحیت با چابک سازی است. اگر با تغییرات و تحولات بانکداری روز ایران و جهان سازگاری نداشته باشیم و از تحولات جابمانیم، در مورد ما تصمیم می گیرند.

سرزعیم توضیح داد: در بانکداری نوین همکاران شعب غالبا مشاورین مشتریان هستند. با مراجعه حضوری بهبانک‌های اروپا دریافتم که خدمات بانکی در شعبه از خدمات دریافت و پرداخت به سمت و سویی تمایل پیدا کرده است که به مشتریان خدمات مشاوره مالی می دهند.

وی بیان داشت: جذب منابع دستگاههای تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همکاری و تعامل دستگاهها مهم است. برای بازاریابی برنامه های مهمی دارم، همه مدیران و همکاران باید برای بازاریابی احساس وظیفه داشته باشند. طراحی محصول بسیار مهم است و ساز و کار مشارکت دادن افراد برای طراحی محصول باید پیگیری و اجرایی شود. در مرحله اول استفاده از طرحهای مشابه و در مرحله بعدی نوآوری در طرحها بسیار مهم است.
سرزعیم گفت: جانشین پروری بسیار مهم است و به افراد دارای استعداد بها بدهیم و شرایط را پرورش استعداد آنان فراهم کنیم. به روابط عمومی توصیه کرده ام که به جای تهیه عکس و فیلم و مصاحبه از من؛ به انعکاس نظرات و مطالب مدیران و همکارانم بپردازید. بسیار علاقه مندم که همکارانم در کنار من رشد کنند. شرایطی فراهم کنیم با رشد بانک و فراهم سازی زمینه برای ارتقای هزینه های رفاهی، کارمندان احساس خوبی داشته باشند که در این بانک کار می کنند. راه رشد همکاران جوانتر را فراهم کنیم. کاهش اختلاف و شکاف میان همکاران رسمی و غیر رسمی مهم است.

وی افزود: در سفرهای استانی جلسه ای ویژه مدیران استان و جلسه ای نیز ویژه مشتریان استان تدارک دیده شود تا مطالب و نقطه نظارت و مشکلات آنان به نحو مناسبی مطرح شود. پرداختی ها بر اساس میزان شایستگی و فعالیت افراد، استفاده از ظرفیت مهم زائران خارجی مشهد و بررسی فرصت مناطق مرزی مشهد برای توسعه فعالیت ارزی، توجه کافی به پرسنل مناطق محروم و پرداختن به باشگاه مشتریان از دیگر مباحث طرح شده توسط سرزعیم بود.

در این جلسه رئوف احمدی مدیر شعب استان خراسان رضوی، معاونین استان و روسای شعب به بیان دیدگاهها، ارائه پیشنهادها و گزارش عملکرد پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.