۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 872
کد خبر: 85629440
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قیمت قوطی؛ مقایسه انواع و کاربردها

۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۸
کد خبر: 85629440
قیمت قوطی؛ مقایسه انواع و کاربردها

تهران- ایرنابازار- قوطی، پروفیل یا باکس به عنوان یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی، نقش محوری در صنایع مختلف، از ساختمان‌سازی تا تولید مبلمان ایفا می‌کند. این محصول با تنوع در ابعاد، ضخامت و جنس، پاسخگوی نیازهای متنوع صنایع است؛ اما چه عواملی بر قیمت قوطی آهن تأثیر می‌گذارند؟ و اینکه کدام نوع قوطی برای پروژه شما مناسب‌تر است؟

***محتوای تبلیغاتی***

ایرنابازار- در این مقاله، به بررسی و مقایسه انواع قوطی، کاربردهای آن‌ها و عوامل مؤثر بر قیمت قوطی پرداخته شده است.

معرفی انواع قوطی و کاربردهای آن

همانطور که اشاره شد براساس جنس ورق استفاده شده، ضخامت ورق، فرایند تولید، استاندارد تولید و کاربرد قوطی، انواع مختلفی از این محصول در بازار یافت می‌شود که در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره می‌شود.

البته از عمده‌ترین کاربردهای قوطی می‌توان به استفاده در صنعت، لوازم پزشکی، تابلوهای راهنمایی و رانندگی، تابلوهای تبلیغاتی، لوازم خانگی، ساخت و ساز، صنعت خودرو، لوازم ورزشی و تفریحی اشاره کرد، با این حال کاربرد هر یک از قوطی‌های موجود در بازار کارایی و کیفیت منحصر به فردی دارند که در شرح داده می‌شود.

قیمت قوطی؛ مقایسه انواع و کاربردها

قیمت قوطی مبلی

قوطی‌ها عمدتا در سازه‌های فلزی به عناون ستون استفاهد می‌شوند اما قوطی مبلی نوع دیگری از این محصول است که به قوطی سبک هم شناخته می‌شود. رایج‌ترین کاربردهای قوطی مبلی در ساخت انواع مبلمان، دوچرخه و لوازم خانگی است.

قوطی مبلی به دلیل ضخامت کمی که نسبت به سایر قوطی‌ها دارد سبک وزن است. قوطی مبلی در ضخامت‌های ۰.۷ تا ۱.۵ میلیمتر تولید می‌شود که در تعیین قیمت قوطی مبلی دخیل است.

قیمت قوطی ستونی

قوطی ستونی که عمدتا در طول‌های ۱۲ متری تولید می‌شوند و عمدتا در صنایع و سازه‌های با اسکلت‌بندی بزرگ به کار می‌رود، رایج‌ترین ضخامت‌های قوطی ستونی شامل ۲ تا ۶ میلیمتر و رایج‌ترین ابعاد قوطی ستونی مربعی نیز بین ۱۰۰ تا ۱۴۰۰ میلیمتر است که نسبت به قوطی‌های صنعتی سبک‌تر و با ضخامت کمتر و ابعاد کوچکتر هستند. از همین رو می‌توان گفت قیمت قوطی ستونی نسبت به قیمت قوطی صنعتی تا حدودی ارزان‌تر است.

قیمت قوطی صنعتی

قوطی صنعتی که در مقایسه با قوطی ساختمانی ابعاد بزرگتر و ضخامت بیشتر و وزن سنگین‌تری دارد. طول شاخه‌های قوطی صنعتی معمولا ۱۲ متری است و دارای ضخامت‌های بالای ۶ میلیمتر هستند که بیشترین کاربرد را در ستون ساختمان، ستون انبار و ساخت سوله دارند.

قیمت قوطی؛ مقایسه انواع و کاربردها

قیمت قوطی گالوانیزه

گالوانیزه کردن قوطی فرایندی است برای افزایش مقاومت محصول در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی که در محاسبه قیمت قوطی نیز اثرگذار خواهد بود. لبته گالوانیزه کردن مقاطع فلزی صرفه با قوطی اختصاص ندارد و کلیه محصولات را می‌توان گالوانیزه کرد.

قیمت قوطی گالوانیزه به‌طبع گرانتر از نوع معمولی و آهنی آن خواهد بود از همین رو برای مصارف خاصی به کار می‌رود که رایج‌ترین کاربردهای آن شامل صنایع کشاورزی و ساخت گلخانه خواهد بود.

عوامل موثر بر قیمت قوطی

قیمت قوطی عمدتا براساس سایز و ابعاد قوطی، نوع قوطی، ضخامت قوطی، جنس قوطی، برند تولیدکننده، وزن قوطی و استانداردهای به کار رفته در تولید تعیین می‌شود البته تناژ خرید، روش خرید و هزینه حمل و نقل نیز از مهمترین فاکتورهای اثرگذار بر قیمت قوطی است.

علاوه‌بر موارد بالا فاکتورها و مؤلفه‌های متعددی نیز وجود دارد که درتعیین قیمت قوطی دخیل است، از جمله این موارد می‌توان به نرخ دلار، هزینه مواد اولیه، قیمت جهانی فولاد، وضعیت سیاسی و نظامی و اقتصادی کشور، سیاست‌های دستوری، میزان عرضه و تقاضا و کمبود انرژی اشاره کرد.

قیمت قوطی متأثر از پارامترهای بالا روزانه در نوسان است از همین رو پیش از خرید قوطی می‌توانید قیمت انواع آن را در سایت آهن پرایس مشاهده کنید و برای بررسی زمان مناسب خرید نیز می‌توانید از نمودار قیمت قوطی آهن پرایس استفاده کنید.

قیمت قوطی ۲*۲

قوطی‌ها در ابعاد مستطیل و مربع شکل تولید می‌شوند که به تناسب سایز و ابعاد و شکل ظاهری در صنایع مختلفی به کار می‌روند.

قوطی مربعی با ابعاد ۲۰ در ۲۰ یکی از پرمصرف‌ترین ابعاد قوطی است که غالبا برای مصارفی مانند چهارپایه فلزی، اسکلت سقف کاذب، در و پنجره، قفسه فروشگاه و کتابخانه استفاده می‌شود از همین رو بیشتر در سایزهای ۰.۵ تا ۳ میلیمتر تولید می‌گردد. البته قیمت قوطی ۲ در ۲ نیز به تناسب وزن وضخامتی که دارد متغیر خواهد بود.

قیمت قوطی ۴۰ در ۴۰

از قوطی ۴۰*۴۰ بیشتر برای ساخت کانکس و چهارچوب‌های کمد دیواری استفاده می‌شود و در واقع از پرکاربردترین ابعاد موجود در بازار است که البته به قوطی ۴ در ۴ نیز شناخته می‌شود. قیمت قوطی ۴۰ در ۴۰ با توجه به وزن و ضخامت و برند آن متغیر خواهد بود. گفتنی است قوطی ۴ در ۴ عمدتا در ابعاد ۰.۷ تا ۳ میلیمتر تولید می‌شود.

قیمت قوطی؛ مقایسه انواع و کاربردها

قیمت قوطی ۴در۸

قوطی ۴در۸ که نوعی قوطی مستطیل است عمدتا در ساخت خرپا، اسکلت زیر شیروانی و بالکن به کار می‌رود. قوطی ۴ در ۸ در ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شود که در تعیین قیمت آن اثرگذار است.

البته جنس و مواد اولیه به کار گرفته شده در تولید قوطی ۴در۸، وزن قوطی، برند قوطی و تناژ خریداری شده نیز از مهمترین پارامترهایی است که در خرید و قیمت قوطی در نظر گرفته می‌شود.

نکات مهم خرید قوطی

پیش از خرید قوطی پروفیل بهتر است با کارشناسان فروش آهن پرایس مشورت کنید و نکات مهمی را مدنظر قرار دهید، این موارد شامل فرایندهایی مانند خمکاری، برشکاری، رنگ و آبکاری و ... است که روی قوطی انجام می‌گیرد، وزن قوطی نکته دیگری است که نگام خرید این محصول باید مدنظر قرار بگیرد زیرا موجب سبک سنگین بودن و تغییر قیمت قوطی خواهد شد، نهایتا توصیه می‌شود برای خرید صحیح قوطی و متناسب با نیاز خود بهتر است از طریق شماره ۰۲۱۵۴۱۰۳ تماس بگیرید و علاوه‌بر دریافت مشاوره رایگان خرید خود را انجام دهید.

*** این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره چارچوب و محتوای آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.