چشیدن طعم غذاهای گیلکی در سفر به رشت

۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۵
کد خبر: 85610280
چشیدن طعم غذاهای گیلکی در سفر به رشت

تهران- ایرنابازار- استان گیلان و شهر رشت، از زیباترین مناطق ایران است که مردم آن، همچنان سنت گذشته را حفظ کرده و چه در سبک زندگی و چه در نوع خوراک، خلاقیت را چاشنی نوستالژی کرده‌اند. اگر قصد سفر به رشت را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما این مطلب را بخوانید؛ چراکه قرار است با بهترین رستوران‌های این شهر آشنا شوید.

ایرنابازار- در این مطلب برترین رستوران های شهر رشت را معرفی می کنیم:

رستوران محلی میرزا

رستوران میرزا را به جرات می‌توان بهترین رستوران رشت دانست که علی‌رغم قیمت‌های مناسب، غذایی فوق‌العاده دلچسب و اشتهابرانگیز دارد. سخت‌گیرترین آدم‌ها در عرصه شکم‌گردی هم با لبخند رضایت این رستوران را ترک می‌کنند. رستوران میرزا از رستوران‌های خوب محله گلسار است که در منوی غذایی خود انواع چلوکباب، چلوخورش، غذای دریایی و گیلانی دارد. این رستوران در فاصلهۀ پنج کیلومتری فرودگاه رشت واقع شده و بهترین مقصد برای کسانی است که با بلیط هواپیما تهران رشت راهی این شهر می‌شوند.

رستوران ماهیگ

به ماهیگ، یکی از از بهترین کافه رستوران های رشت خوش آمدید. این رستوران که در کل خاورمیانه به عنوان اولین و تنهاترین رستوران زیست‌محیطی شناخته می‌شود، مساحتی بالغ بر سه هزار مترمربع دارد. چه طرفدار غذاهای سنتی و محلی باشید و چه بخواهید سری به آشپزخانه‌های بین‌المللی بزنید، رستوران ماهیگ بلد است چگونه لبخند رضایت را روی لب‌هایتان بنشاند. این کافه‌رستوران در رشت نوشیدنی‌های بسیار جذابی هم در منوی غذایی خود دارد. بنابراین می‌توانید روی این رستوران درجه‌یک و درخشان همه‌جوره حساب کنید.

رستوران سپیدار

رستوران سپیدار را می‌توان بهترین رستوران رشت با موزیک زنده دانست که در چهار طبقه با امکانات و خدمات VIP میزبان مسافران و گردشگران این شهر خواهد بود. منوی این رستوران طیف وسیعی از غذاهای ایرانی، فرنگی و گیلانی را شامل می‌شود. جالب است بدانید که این رستوران معروف گلسار فضایی مجزا برای سرگرمی کودکان دارد. از طرفی دارای آلاچیق‌هایی زیبا و دنج در محوطه‌ای فوق‌العاده زیبا و روح‌نواز است.

رستوران گیلانه

گل سرسبد رستوران‌های خوب و برجسته محلۀ گلسار، رستوران گیلانه است که معماری فوق‌العاده لاکچری و شیکی دارد. در این رستوران فرصت برای مزه‌کردن بهترین غذاهای گیلانی از جمله ماهی کفال، اردک ماهی، ماهی سفید، باقالی پلو، باسترما اردک، ماهی قزل‌آلا، جوجه ترش، کباب ترش و کباب دوش مهیا شده است. خوشبختانه فاصله رستوران گیلان تا فرودگاه سردار جنگل رشت تنها ۵.۵ کیلومتر است. بنابراین، اگر با بلیط هواپیما مشهد به رشت سفر کردید، در مسیر خود به هتل حتما یک وعده را در این رستوران میل کنید.

چشیدن طعم غذاهای گیلکی در سفر به رشت

رستوران شور کولی

در شور کولی حس حضور در خانه باصفا و پرمهر مردم گیلان برایتان زنده می‌شود. دلیل این احساس ناب هم پرسنل مهمان‌نواز و خوش‌رویی هستند که به هیچ‌چیزی جز آرامش و راحتی شما فکر نمی‌کنند. میرزاقاسمی، باقلی قاتوق، ترش تره، فسنجان، اناربیج، قیمه ماسوله، مرغ ترش، خورشت ترش واش، فسنجان با اردک، سیرواویج، گمج کباب، شامی رودباری، ماهی اوزون برون و انواع کباب منوی معروف این رستوران را تشکیل می‌دهند.

رستوران آریانا

آریانا هم در فهرست بهترین رستوران های رشت با موسیقی زنده جا خوش کرده است. این رستوران بهشت کباب‌خورهای حرفه‌ای است. آریانا از رستوران‌های خوب جاده رشت انزلی است که در منوی غذایی آن، خورشت‌های خوشمزه ایرانی هم پیدا می‌شود.

مجموعه رستوران های رازقی

طعم صبحانه‌های رازقی، که در محله معروف گلسار واقع شده، هیچ‌وقت از خاطرتان محو نخواهد شد. این رستوران در سه وعده صبحانه، ناهار و شام با منویی جذاب و اشتهاآور میزبان هم‌شهری‌های عزیز خود و گردشگران است. غذاهای ایرانی و فرنگی در منوی شام، انواع کباب و ماهی در منوی ناهار و حلیم و املت در وعده صبحانه چکیده بهترین‌ها را در منوی غذایی این رستوران تشکیل می‌دهند.

رستوران جهانگیر

اولین پلوکبابی محلی معروف استان گیلان، رستوران جهانگیر است که از نظر اهالی و گردشگران، عنوان بهترین رستوران رشت را از آن خود کرده است. تقریبا با هر گیلانی که هم‌صحبت شوید، خاطره‌ای جذاب از رستوران جهانگیر برای گفتن دارد. این رستوران از مهمانان خود با بهترین کوبیده‌های جهان پذیرایی می‌کند. تنوع غذا در رستوران جهانگیر بسیار کم است؛ اما همان چند غذای محدود آنقدر باکیفیت سرو می‌شود که هوای سفر به رشت دوباره به سرتان بزند.

رستوران شمس تبریز

مدیریت درجه‌یک و عالی رستوران شمس تبریز نام آن را در فهرست بهترین رستوران های رشت به ثبت رسانده است. محیط دلباز، تمیز و سنتی، رفتار مهربانانه پرسنل و عطر و مزۀ دل‌انگیز غذاهای ایرانی، از ویژگی‌های بارز این رستوران قلمداد می‌شود. رستوران شمس تبریز در بلوار معلم رشت واقع شده است.

رستوران مادر

رستوران مادر لوکس ترین رستوران رشت نیست؛ اما آنقدر در طبخ غذای اصیل ایرانی تبحر و مهارت دارد که بتوانیم آن را به عنوان یکی از بهترین رستوران‌های این شهر به شما معرفی کنیم. این رستوران در منطقه دیلمان واقع شده است و غذای بیرون‌بر هم دارد.

رستوران چلو شیش

با انتخاب رستوران چلو شیش به قلب گیلان سفر خواهید کرد. چلو شیش از معروف‌ترین رستوران های رشت است که با رنگین‌ترین سفره از غذاهای گیلانی به استقبال مهمانان خود می‌رود. در این رستوران همه‌چیز بکر و خلاقانه است؛ از سرو غذا در ظروف مسی تا شماره میزها که از یک محله در رشت نام گرفته‌اند! رستوران چلو شیش در میدان توشیبا قرار دارد و در منوی آن انواع و اقسام کباب‌ها، ماهی‌ها و خورش‌ها یافت می‌شود.

رستوران حسن رشتی

در جست‌وجوی بهترین رستوران رشت با قیمت مناسب هستید؟ سری به رستوران حسن رشتی در بلوار امام خمینی بزنید تا کیفیت عالی و قیمت مناسب غذا را همزمان با هم تجربه کنید. میرزا قاسمی، کباب ترش، شیشلیک، چلو کوبیده، ماهی سفید، ماهی کولی، کباب ترش و کباب بختیاری از جمله غذاهایی است که هرکسی از هر نقطه از ایران را برای رفتن به این رستوران ترغیب می‌کند.

چشیدن طعم غذاهای گیلکی در سفر به رشت

رستوران پلاکباب

از رستوران پلا کباب دو شعبه در خیابان جوان رشت وجود دارد که شما هر ساعتی از شبانه‌روز به آن سر بزنید، با صف‌هایی شلوغ از طرفداران آن مواجه خواهید شد. در این رستوران غذاها در چهار دسته کباب، خورش، خوراک دریایی و غذاهای پرسی سرو می‌شود. پلاکباب یک منوی جذاب نوشیدنی هم دارد که می‌توانید برای یک قرار ملاقات کوتاه روی طعم‌های گوارای آن حساب کنید.

رستوران سیه چومه

سیه چومه از رستوران‌های خوب شهرک صنعتی سپیدرود رشت محسوب می‌شود که در طبخ متفاوت‌ترین کباب‌های گیلانی دستی بر آتش دارد. البته در این رستوران غذاهای دیگری هم پیدا می‌شود که معروف‌ترین آن‌ها چلو جوجه، چلو ترش، چلو جوجه ترش، و چلو ماهی است. اگر قصد رفتن به رستوران سیه‌چومه را داشتید، باید بدانید که این مجموعه در روزهای شنبه تعطیل است.

سفر با بلیط ارزان قیمت هواپیما در تریپ

حال که با بهترین رستوران‌های رشت آشنا شدید، می‌توانید سفری جذاب و به‌یادماندنی را تجربه کنید. برای سفر از نقطه‌نقطۀ ایران زیبا، پیشنهاد می‌کنیم سفر هوایی را برگزینید. دراین‌صورت، نه‌تنها مدت زیادی را در راه نمانده و می‌تواند از لحظه‌لحظۀ سفرتان لذت ببرید؛ بلکه با خرید بلیط هواپیما از تریپ، هزینه بالایی هم پرداخت نخواهید کرد.

آژانس مسافرتی تریپ ۱۸ سال است که در کنار گردشگران عزیز ایرانی ایستاده و افتخار هم‌مسیری شما عزیزان را در کارنامۀ خود دارد. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت www.trip.ir بهترین قیمت بلیط هواپیما را مشاهده کرده و رزرو آن را به صورت اینترنتی انجام دهید. از خرید بلیط چارتر تا کنسلی بلیط انواع ایرلاین‌های خارجی و داخلی، همه در سایت و اپلیکیشن تریپ در اختیار شماست.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.