نقش سامانه های معاملات طلای آبشده در گسترش دسترسی سرمایه‌گذاران و کاهش ریسک‌های مالی

تهران- ایرنابازار- کارشناس ارشد اقتصاد دیجیتال گفت: شفافیت ایجاد شده توسط سامانه‌های معاملات طلای آبشده، امکان تصمیم‌گیری بهتر و آگاه‌تر را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند.

ایرنابازار- مؤسس پیشخوان ملّی و کارشناس ارشد اقتصاد دیجیتال در کنفرانس خبری به نقش سامانه های معاملات طلای آبشده در ارتقای شفافیت بازار، گسترش دسترسی سرمایه‌گذاران و کاهش ریسک‌های مالی اشاره کرد.

هدایت‌الله سلیمی در جمع خبرنگاران اظهارداشت: سامانه‌های معاملات طلای آبشده با هدف افزایش شفافیت و کارایی در بازار طلا و تسهیل دسترسی همگان به این بازار، به عنوان یک بستر نوآورانه و پیشرو راه‌اندازی شده اند.

وی تاکید کرد: این سامانه ها با ارائه اطلاعات لحظه‌ای و دقیق از قیمت‌ها و روندهای بازار، به افزایش اعتماد عمومی و کاهش نوسانات غیرموجه کمک می‌کند.

سلیمی، یکی از ویژگی‌های برجسته سامانه‌های طلای آبشده را فراهم آوردن امکان ورود افراد با سرمایه‌های خرد به بازار طلا ذکر و خاطرنشان کرد: با ساده سازی فرآیندهای معاملاتی و حذف پیچیدگی‌های روش‌های سنتی، این سامانه ها دسترسی آسان‌تر به بازار طلا را برای عموم مردم را میسر کرده است.

وی افزود: البته کاربران باید قبل از شروع فعالیت خود از این سامانه ها، به صورت دقیق آنها را مورد بررسی قرارداده و مواردی از قبیل مجوزات، نشان اعتماد الکترونیک یا اینماد، گواهی‌ها و همچنین اعتبار و سوابق آنها را بررسی نمایند. به طور کل سامانه‌های معاملات آنلاین طلای آبشده به دلیل نوع فعالیت خود باید چیزی بیش از یک طلا فروشی بوده و دارای پشتوانه های محکم زیرساختی، انسانی، اعتباری و مالی باشند.

نقش سامانه های معاملات طلای آبشده در گسترش دسترسی سرمایه‌گذاران و کاهش ریسک‌های مالی

مزایای خرید آنلاین طلا در سامانه های طلای آبشده

معاونت توسعه و مدیریت محصول پیشخوان ملّی نیز در بخش دیگری از این نشست تصریح کرد: ساده سازی فرآیندهای معاملاتی و حذف پیچیدگی‌های روش‌های سنتی، نه تنها باعث گسترش مشارکت عمومی در بازار طلا می‌شود، بلکه به ترویج فرهنگ سرمایه‌گذاری در میان اقشار مختلف جامعه نیز کمک می‌کند.

بنیامین رضایی افزود: خرید طلا به صورت آنلاین از طریق سامانه‌های معاملات طلای آبشده، مزایای متعددی را برای کاربران به همراه دارد که از جمله این مزایا می‌توان به راحتی در انجام معاملات، دسترسی سریع و آسان به بازار طلا در هر زمان و مکان و امکان مقایسه قیمت‌ها در لحظه اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: کاربران می‌توانند بدون نیاز به حضور فیزیکی در بازار و بدون مواجهه با چالش‌های امنیتی نظیر حمل و نقل، به سادگی طلای مورد نیاز خود را خریداری کنند. علاوه بر این، سامانه های معاملات طلای آبشده با ارائه ابزارهای پیشرفته تحلیل بازار، به کاربران کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری در سرمایه‌گذاری‌های خود بگیرند.

معاونت توسعه محصول مجموعه شرکت‌های پیشخوان ملّی اضافه کرد: سامانه‌های معاملات طلای آبشده همچنین با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته، ریسک‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری در بازار طلا را به طور قابل توجهی کاهش داده‌اند.

رضایی در خاتمه سخنانش تاکید کرد: استفاده از سیستم‌های امنیتی مدرن و ارائه اطلاعات شفاف، به کاربران امکان می‌دهد تا با اعتماد و اطمینان بیشتری به معاملات خود بپردازند و ریسک‌های خود را به شکل موثری مدیریت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.