۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۴۹
کد خبرنگار: 872
کد خبر: 85591546
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چگونه معاملات ملکی را با اطمینان خاطر انجام دهیم؟

۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۴۹
کد خبر: 85591546
چگونه معاملات ملکی را با اطمینان خاطر انجام دهیم؟

تهران- ایرنابازار- انجام اعمال حقوقی در حوزه املاک امری حساس و پیچیده است لذا جهت انجام این امور داشتن وکیل متخصص امور ملکی امری حیاتی و واجب می‌باشد. داشتن وکیل متخصص امور ملکی با استفاده از دانش و تجربه خود تا جای ممکن از بروز مشکلات حقوقی جلوگیری به عمل آورده و در صورت بروز مشکلات راهکارهای قانونی را جهت دفاع از حقوق شما اتخاذ می کند.

***محتوای تبلیغاتی***

ایرنابازار- در دنیای امروز بیع و اجاره املاک و مستغلات برای اشخاص از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و می‌تواند برای طرفین یک سرمایه‌گذاری عالی و پرسود باشد. اما لازم است بدانید متاسفانه خرید و فروش املاک و مستغلات جز پیچیده‌ترین، چالش برانگیزترین و پرمخاطره‌ترین معاملات برای اشخاص می باشد. به خاطر اهمیت اعمال حقوقی مربوط به املاک و مستغلات، با قاطعیت می‌توان گفت که قانونگذار بیشتر از هر موضوع دیگری به این موضوع پرداخته و قوانین متعددی از جمله قانون مدنی به عنوان قانون مادر، قانون ثبت اسناد و املاک، قانون تملک آپارتمان ها، قانون افراز و فروش املاک مشاع، قانون زمین شهری، قانون پیش فروش ساختمان و ... را در جهت حفظ حقوق قانونی افراد به تصویب رسانده است.

در هنگام انجام اعمال حقوقی مربوط به املاک مثل بیع، اجاره، وقف و ... عدم آگاهی کامل بر این قوانین می‌تواند مشکلات جدی برای طرفین معاملات به وجود بیاورد. قوانین و مقررات حوزه املاک از چنان اهمیتی برخوردار بوده که ممکن است نادیده گرفتن تنها یک مورد از آنها باعث از دست رفتن قسمت عظیمی از سرمایه شما شود. با یک نگاه ساده به اطرافیان خود حتماً اشخاصی را می بینید که به دلیل عدم آگاهی کافی از قوانین ضررهای جبران ناپذیری را متحمل شده‌اند. تنها راه در امان ماندن از خطرات و ضررهای معاملات ملکی تسلط کامل به قوانین حوزه املاک و همچنین آگاهی از روند قانونی نقل و انتقالاتی آنها می‌باشد. لازم به ذکر است تنها داشتن علم برای انجام معاملات ملکی کافی نبوده و در کنار علم، داشتن تجربه‌ای بالا نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

تاثیر حضور وکیل در موفقیت معاملات، بهترین وکیل ملکی تهران و کرج

بدون شک تنها وکلای متخصص امور ملکی از علم، دانش و تجربه کافی برای انجام معاملات موفقیت آمیز و قانونی املاک و مستغلات برخوردار بوده لذا نخستین قدم برای انجام معاملات ملکی مشاوره با یک وکیل متخصص امور ملکی بوده تا نقشه و راه گذر از این مسیر تاریک و پر پیچ و خم را به شما نشان دهد. وکیل متخصص و مجرب که دارای دانش و تجربه عمیق و کافی در زمینه حقوق املاک و مستغلات باشد می‌تواند از آغاز یک معامله تا آخر آن در کنار شما بوده و با انجام تمام اعمال قانونی مربوطه به نحو صحیح و قانونی به شما اطمینان خاطر دهد که تمام قوانین به درستی رعایت شده، نکات لازم در قرارداد لحاظ و سرمایه شما مورد حفاظت قرار گرفته است.

بررسی صحت مدارک ملک، احراز اصالت اسناد مالکیت، وکالت‌نامه‌ها، گواهینامه‌ها و دیگر مدارک مربوطه

بعد از مشاوره حقوقی با وکیل ملکی و مستغلات نوبت به بررسی صحت و اصالت اسناد و مدارک مربوط به ملک بوده، مدارکی مثل سند مالکیت، شناسنامه ملک و دلیل بر مالکیت دارنده آن می‌باشد. این اسناد شامل سند مالکیت، مفاصل حساب های مالیاتی، گواهی عدم خلافی، گواهی پایان کار و... بوده و چنانچه هر کدام از این اسناد از اصالت قانونی لازم برخوردار نباشد می‌تواند مشکلات و ضررهای جبران ناپذیری را به بار بیاورد. وکیل متخصص امور ملکی می‌تواند با دقت و دیدی حقوقی تمام مدارک را بررسی و با استعلام از سامانه‌های قانونی و ادارات مربوطه صحت و اصالت آنان را احراز نماید. در آخر چنانچه اسناد و مدارک معتبر بوده آنان را تایید و اگر ناقص و یا نامعتبر باشند آنان را رد و در نتیجه از ورود ضرر به شما جلوگیری به عمل می‌آورد.

قرارداد اجاره و نکات حقوقی آن

شایع‌ترین معامله در حوزه املاک و مستغلات اجاره آنها بوده که از طریق قرارداد عقد اجاره صورت می‌پذیرد بسیاری از مردم قرارداد اجاره را ساده پنداشته و بدون داشتن اطلاعات کافی در خصوص نحوه تنظیم آن، و همچنین بدون شناخت از حق و حقوق و همچنین وظایف خود و طرف مقابل، اقدام به تنظیم آن کرده که نتیجه آن این حجم زیاد از پرونده‌های مربوط به اجاره املاک و مستغلات می‌باشد. اما نوشتن یک قرارداد اجاره حقوقی که اولاً مفاد آن به صورت شفاف و روشن نوشته شده و ثانیاً شرایط طرفین در آن لحاظ شده باشد می‌تواند از بروز مشکلات آینده جلوگیری، و حق و حقوق قانونی موجر و مستاجر چه در مدت اجاره و چه پس از اتمام مدت اجاره تا زمان تسویه حساب کامل با یکدیگر رعایت شود.

پیگیری دعاوی ملکی با وکیل متخصص امور املاک

ممکن است با وجود رعایت تمام نکات گفته شده نیز برای شما در هنگام انجام معاملات ملکی مشکلات حقوقی پیش آید، که راهی جز اقامه دعوی و یا دفاع از دعوای اقامه شده بر علیه شما، باقی نمانده باشد. دعاوی مثل عدم ایفای تعهدات قراردادی، فسخ قرارداد از طرف یکی از طرفین، عدم تحویل ملک به خریدار، عدم پرداخت ثمن‌ توسط خریدار، دعوای تخلیه ملک، اختلاف در مالکیت، توقیف بودن ملک، فروش ملک به چند نفر توسط فروشنده، ورود خسارت به ملک و دیگر مشکلات حقوقی پیچیده‌تر رخ دهد.

چگونه معاملات ملکی را با اطمینان خاطر انجام دهیم؟

در چنین شرایطی حضور وکیل برای دفاع از حق و حقوق شما بهترین راه حل‌های قانونی مناسب را انتخاب و با حضور در دادگاه و پیگیری صفر تا صد پرونده از منافع شما به صورت عادلانه دفاع می کند.

آثار الزام به تنظیم سند رسمی معاملات اموال غیر منقول

با توجه به تغییرات و نگرش جدید قانون گذار در جهت کاهش دعاوی مرتبط با املاک قانون الزام به تنظیم سند رسمی معاملات اموال غیر منقول در سال ۱۴۰۳ به تصویب رسیده که مطابق این قانون تنظیم سند رسمی در خصوص املاک به طور کلی اموال غیر منقول الزاما می بایست در دفترخانه های اسناد رسمی صورت بگیرد و از دیگر سو افراد جامعه و مالکین اموال دارای سند رسمی موظف هستند ظرف مهلت قانونی نسبت به اعلام اموال خود در سامانه مربوطه اقدام نمایند و علیرغم عدم وجود اسناد رسمی لیکن پس از پایان مهلت مقرر قانونی تمامی معاملات اعم از دارای سابقه ثبتی و فاقد سابقه ثبتی الزاما از طریق دفاتر اسناد رسمی با تنظیم سند صورت میپذیرد.

باید توجه داشت قانون الزام به تنظیم معاملات اسناد رسمی تعهدات بسیاری را بر مالکین و مشاغل مرتبط با اموال غیر منقول بار مینماید لیکن بنظر با توجه به حجم بالای املاک فاقد سابقه ثبتی و وجود دعاوی متعدد که بیش از ۵۰ درصد محاکم را مشغول کرده، آثار مثبت این قانون چشم گیر و بسیار پررنگ خواهد بود.

ثبت املاک آخرین مرحله برای ثبت مالکیت شما

ثبت املاک آخرین مرحله برای شناخت قانونی خرید و فروش املاک و مستغلات بوده که اگر به نحو صحیح صورت پذیرد مالکیت شما به صورت قانونی شناخته شده و قانونگذار تنها دارنده سند را به عنوان مالک می‌شناسد. این مرحله شامل ثبت ملک، اصلاح سند، انتقال مالکیت و غیره می‌باشد. وکیل متخصص امور حقوقی املاک با دقت خاص و در کمترین زمان ممکن این مرحله را برای شما انجام می‌دهد.

نتیجه‌گیری

همانطور که گفتیم انجام اعمال حقوقی در حوزه املاک امری حساس و پیچیده بوده لذا جهت انجام این امور داشتن وکیل متخصص امور ملکی امری حیاتی و واجب می‌باشد. داشتن وکیل متخصص امور ملکی با استفاده از دانش و تجربه خود تا جای ممکن از بروز مشکلات حقوقی جلوگیری به عمل آورده و در صورت بروز مشکلات راهکارهای قانونی را جهت دفاع از حقوق شما اتخاذ می کند. اگر می‌خواهید در معاملات ملکی آرامش داشته و از سرمایه خود محافظت کنید داشتن یک وکیل متخصص در کنار خود بهترین راه حل بوده زیرا آنها با پیگیری حق و حقوق قانونی موکلان و دفاع از آنها تاثیری ویژه در جهت حفظ منافع موکلان دارند. استفاده از وکیل متخصص امور جهت انجام معاملات ملکی خود اقدامی عاقلانه در جهت حفظ منافع خود می باشد.

مجموعه حقوقی vakilnaderi.com با برخورداری از تجربه و تخصص بالا در امور حقوقی ملکی، به عنوان یکی از بهترین مجموعه‌ها در این زمینه شناخته می‌شود. این مجموعه با ارائه خدمات حقوقی جامع و مشاوره‌های دقیق، توانسته است رضایت موکلان خود را در پرونده‌های ملکی به دست آورد. بهره‌گیری از وکلای مجرب و آشنا به قوانین ملکی، همراه با پیگیری مستمر و حرفه‌ای، مجموعه حقوقی ما را به گزینه‌ای مطمئن برای انجام امور ملکی تبدیل کرده است.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.