نقش باسکول جاده ای در صنایع مختلف

تهران- ایرنابازار- بدون اغراق می‌توان گفت تمامی صنایع و کارخانجات به ابزارهای توزین نیاز مبرم دارند. از بین ابزارهای توزینی با بازه وزن کشی متنوع، باسکول جاده ای جزو کالاهای پر تقاضا در صنایع بزرگ و حساس است. بر اساس تجربه‌ای که ما در صنعت توزین کسب کرده‌ایم، صنایع مختلف باسکول جاده ای را با اهداف مختلفی خریداری می‌کنند، اما نکته حائز اهمیت این است که تقریبا تمامی صنایع از باسکول جاده ای استفاده می‌کنند، از این رو می‌توان نقش کلیدی این ابزار در صنایع را درک کرد.

***محتوای تبلیغاتی***

ایرنابازار- به بیان ساده و قابل درک باسکول جاده ای ابزاری از ترکیب اجزای مکانیکی و الکتریکی است که مانند یک پل از جنس فلز یا بتن طراحی می‌شود.

انواع باسکول جاده ای

باسکول جاده ای از نقطه نظر متریال به کار برده شده در تولید آن به دو نوع بتنی و فلزی تقسیم می‌شود. منظور از بتنی و فلزی جنس پلتفرم باسکول جاده ای است که کامیون یا تریلی جهت توزین روی آن قرار می‌گیرد. علاوه بر جنس، ظرفیت توزین هم در نامگذاری و کاربرد باسکول جاده ای تاثیرگذار است؛ مثلا باسکول کامیون کش همان باسکول ۵۰ تنی است که حداکثر ظرفیت توزین آن ۵۰ تن می‌باشد یا باسکول تریلی کش همان باسکول ۶۰ تنی است که حداکثر ظرفیت توزین آن ۶۰ تنی می‌باشد. وسایل نقلیه مختلفی از کامیون تا دامپ تراک با ظرفیت ‌های مختلف از ۵۰ تن تا ۵۰۰ تن بر روی پل (صفحه باسکول) قرار می‌گیرند تا وزن آنها گزارش ‌شود.

باسکول جاده ای در صنعت کشاورزی

به این مورد توجه داشته باشید که بخش زیادی از فعالیت‌های کشاورزی در مناطق مختلف در گروه مشاغل فصلی قرار می‌گیرند. در هر منطقه برداشت محصولات تنها در بازه کوتاهی از سال انجام می‌شود. در این مشاغل باسکول جاده ای به صورت فصلی به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نگاه اول برخی فرض می‌کنند به دلیل فصلی بودن استفاده از باسکول، خرید آن مقرون به صرفه نیست، اما نقش باسکول جاده ای در مزارع و باغات به قدری زیاد است و تاثیر آن بر سود و ضرر کشاورزان به گونه ای ثابت شده است که در حال حاضر درصد بالایی از کشاورزان از باسکول جاده ای استفاده می‌کنند.

کاربرد باسکول جاده ای در صنعت ساختمان

صنعت ساختمان (ساخت ساختمان) در مقوله «توسعه» نقش پایه ای و اساسی داشته و همیشه در موضوعات اقتصادی به عنوان یک پارامتر تاثیرگذار اندازه گیری می‌شود. در همین راستا دولت ها توانمند ترین و به روزترین سیستم خود را بر این بخش متمرکز کرده اند و همیشه در کانون توجه تمامی ساختارهای دولتی است.

شرکت های بزرگ ساختمان سازی اصولا از چندین باسکول فلزی که جابجایی آنها آسان باشد استفاده می‌کنند. بهترین گزینه برای این صنعت باسکول جاده ای فلزی است، دلیل این امر سبکی و جابجایی آسان آن است، چرا که یک پروژه عمرانی برای همیشه در یک مکان مستقر نیست و شرکت‌های بزرگ دائما در مکان های مختلف برای اجرای پروژه های خود جابجا می‌شوند. برای این صنعت دو باسکول فلزی کاسپین و I-BRIDGE پیشنهاد می‌شود. در مورد ظرفیت توزین باسکول در این صنعت، بایستی اندازه و حجم پروژه در نظر گرفته شود. ممکن است یک پروژه با یک باسکول فلزی ۵۰ تنی و پروژه دیگر با باسکول ۱۵۰ تنی مدیریت شود.

نقش باسکول جاده ای در صنایع مختلف

کاربرد باسکول جاده ای در معادن

نقش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد کشورها می‌تواند در تامین اهداف توسعه پایدار جهان نیز تاثیر گذار باشد. توجه داشته باشید که اگرچه توسعه مواد معدنی عامل مهمی برای رشد اقتصادی است، اما بایستی با برنامه‌ریزی دقیق و مدون انجام شود و خطاهای محاسباتی در آن به حداقل و حتی به صفر برسد. متاسفانه در برخی مواقع این امر توسط فعالان این حوزه در کشور خودمان مورد توجه قرار نمی‌گیرد و منابع زیادی به دلیل اشتباهات جزئی از بین می‌رود. در سالهای اخیر با تغییر قیمت مواد خام و کم شدن منابع تمامی معدن‌داران به اهیمت استفاده از باسکول پی برده و بیشتر از قبل تمایل به خرید باسکول جاده ای دارند.

باسکول جاده ای نوع دامپ تراک یکی از ابزارهای توزین بسیار مهم و ضروری در صنعت معدن است. این باسکول با ظرفیت توزین ۱۵۰ تن تا ۵۰۰ تن در تمامی معادن مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای واحدهایی که در زمینه فرآوری مواد معدنی فعالیت می‌کنند؛ مانند کارخانه کنسانتره آهن و مس کمی داستان متفاوت است. در این معادن اصولا از باسکول‌های ۵۰ تا ۸۰ تن استفاده می‌شود.

کاربرد باسکول جاده ای در دامپروری

قبل از اینکه به تاثیر باسکول جاده ای بر صنعت دامپروری اشاره کنیم، بهتر است به این نکته اشاره کنیم که دامداری و دامپروری با یکدیگر متفاوت هستند. دامداری شاخه‌ای از کشاورزی است که با پرورش دام سروکار دارد. تفاوت دامداری با دامپروری این است که در دامداری بیشتر از چراگاه‌های تازه و منابع آب طبیعی استفاده می‌شود اما در دامپروری تلاش بر این است که با بهره‌گیری از علوم نوین دام به صورت ثابت در یک مرکز نگهداری شود تا بهره‌وری افزایش یابد.

باسکول جاده ای یکی از ابزارهایی است که با راه اندازی یک مرکز دامپروری به آن نیاز پیدا خواهید کرد. باسکول جاده ای با ثبت تمامی نهاده‌های دامی خریداری شده مانند دانه ذرت،

دانه سویا، جو، گندم، کنجاله سویا، سبوس گندم، گلوتن ذرت، آرد دامی، پوسته جی پلاس، (پوسته ذرت غنی شده) و جوش شیرین آمار و ارقام دقیقی از مصرف آنها در اختیار شما می‌گذارد.

از طرفی باسکول جاده ای خروجی محصولاتی پروتئینی و لبنی را از مرکز دامپروری ثبت و ضبط می‌کند. کنترل این موارد به مدیریت و برنامه ریزی تولید در یک دامپروری کمک بزرگی می‌کند.

نقش باسکول جاده ای در صنایع مختلف

کاربرد باسکول جاده ای در کارخانجات

در تعریف کارخانه آماده است که این محل ساختمانی بزرگ یا مجموعه‌ای از ساختمان‌ها است که در آن به تولید صنعتی می‌پردازند. خروجی این تولید صنعتی ممکن است هر چیزی باشد اما در ساختار اصولا تمامی آنها به یکدیگر مشابه هستند.

کارخانه ها به منظور تولید، انبار و ارسال یک کالا به بخش هایی از قبیل اتاق یا بخش مدیریت، سالن تولید، نگهبانی، حمل و نقل، حسابداری و حتی بخش فروش نیاز دارد. هر کارخانه به منظور دستیابی به تولیدات به تعدادی دستگاه، ابزار و تجهیزات نیازمند است که در کنار نیروی انسانی بتواند از آنها بهره ببرد. بنابراین می‌توان گفت تجهیزات و نیروی انسانی مهمترین پارامترهای پیاده سازی فرآیند تولید بر مواد خام به منظور تولید محصول است.

خرید باسکول جاده‌ ای برای صنایع

ما در شرکت فناوری پند کاسپین (باسکول پند) با تمرکز بر تولید محتوای کاربردی و افزایش آگاهی مشتریان از محصولات خود تلاش کرده‌ایم برای تمامی صنایع به گونه‌ای مطالب را تهیه کنیم که شما صاحبان کسب‌وکار مختلف بهترین انتخاب را داشته باشید.

علاوه بر این مورد، برای خرید باسکول جاده ای میتوانید مستقیما با ما ارتباط بگیرید و نیاز خود را با ما درمیان بگذارید تا بر اساس آن یک پکیج فنی اختصاصی به شما پیشنهاد شود. استراتژی فروش ما مبنی بر افزایش آگاهی و انتخاب دقیق مشتری است که بر همین اساس تمامی کارشناسان فروش خود را آموزش داده ایم تا هرآنچه برای تصمیم گیری نیاز دارید را در اختیار شما قرار دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت pandcaspian.com بازدید کنید و یا با شماره‌های ۰۲۱۸۳۸۰۲۰۰۰ و یا ۰۹۱۲۰۴۵۵۲۶۲ در تماس باشید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.