امارات، بهترین مقصد برای سرمایه‌گذاری شرکت‌ها

تهران- ایرنابازار-  امارات یک مرکز پایدار در دنیای اقتصاد جهانی محسوب می‌شود که برای سرمایه‌گذاری بهترین انتخاب است. این کشور عنوان دومین اقتصاد بزرگ خلیج‌فارس را در سال ۲۰۱۸ با دریافت ۱۰.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی، به خود اختصاص داده است.

ایرنابازار- فرصت‌های مختلفی در امارات از جمله فعالیت‌های تجاری، امور مالی، مستغلات، بیمه، تولید و... روزبه‌روز درحال‌رشد است؛ بنابراین طیف گسترده‌ای از انواع فرصت‌ها برای سرمایه‌گذاری در این کشور فراهم شده است. افراد می‌توانند در حوزه‌های مختلف از جمله معاملات بورسی تا خرید ملک در دبی در این کشور به سرمایه‌گذاری بپردازند و به سود دست یابند.

اگر قصد مهاجرت دارید مطمئن باشید که امارات بهترین مقصد برای سرمایه‌گذاری شرکت‌ها محسوب می‌شود. علت این موضوع چیست؟ در ادامه به آن می‌پردازیم.

چرا باید در امارات سرمایه‌گذاری کنیم؟

یکی از مهم‌ترین دلایلی که امارات را به بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده قدرت پاسپورت این کشور و مزایای مختلفی است که شهروندی امارات در پی دارد. کشور امارات کشوری روبه‌رشد است و اقتصادی پویا دارد به همین دلیل یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

همچنین مواردی مانند معافیت از پرداخت مالیات، امکان پیشرفت و همکاری با ابرقدرت‌های جهان در حوزه‌های مختلف، شرایط مطلوب زندگی و... مواردی هستند که امارات را به مقصدی امن و مطمئن برای سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کنند. به‌طورکلی از دلایل سرمایه‌گذاری در امارات می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ثبات مالی و امنیت اقتصادی
  • امکانات مدرن و زیرساخت‌های قوی
  • معافیت از پرداخت مالیات برای سرمایه‌گذاران خارجی

ثبات مالی و امنیت اقتصادی

سیستم حقوقی و امنیتی امارات، سیستمی بسیار قدرتمند و دقیق است. از طرفی این کشور با اکثر کشورهای بزرگ و ابرقدرت جهان روابط اقتصادی و سیاسی بسیار خوبی دارد. همچنین ذخایر مالی و ثروت ملی امارات بسیار بالاست و تمام این موارد در کنار ثبات نرخ درهم نسبت به دلار، باعث ایجاد یک امنیت اقتصادی بالا برای این کشور شده و امارات را به بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است.

از طرفی بعد از کشورهای ژاپن و سوئیس، امارات یکی از امن‌ترین کشورها است و همین موضوع از مهم‌ترین دلایل مهاجران برای دریافت اقامت دبی Dubai residency محسوب می شود.

امکانات مدرن و زیرساخت‌های قوی

در شهرهای مختلف کشور امارات امکانات مدرن و زیرساخت‌های قوی بسیار متعددی وجود دارد. به‌طوری‌که بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا در این کشور حداقل یک شعبه دارند. امارات برای اینکه به بزرگ‌ترین قطب اقتصادی در جهان و در منطقه تبدیل شود برنامه‌های متعددی دارد و برای پیشرفت و ایجاد مشاغل جدید در حوزه‌های مختلف، تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد.

در نتیجه فرصت‌های شغلی مختلف برای افراد با تخصص‌های گوناگون در این کشور فراهم شده است. همین موضوع یکی از دلایلی است که باعث شده افراد برای دریافت اقامت دبی و سرمایه‌گذاری در این کشور، ترغیب و تشویق شوند.

معافیت از پرداخت مالیات برای سرمایه‌گذاران خارجی

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مواردی که امارات را برای سرمایه‌گذاری به بهترین مقصد تبدیل می‌کند قانون معافیت از پرداخت مالیات است. شما به‌عنوان یک شهروند اماراتی که ویزای طلایی امارات یا ویزای عادی این کشور را دریافت کرده‌اید مشمول دریافت مالیات نمی‌شوید.

در این کشور ۴۰ منطقه آزاد برای سرمایه‌گذاری وجود دارد و در همه مناطق نرخ مالیات کاملاً صفر است؛ بنابراین با خرید ملک در دبی و سایر مناطق آزاد کشور امارات، علاوه بر یک سرمایه‌گذاری پرسود و امن از پرداخت مالیات معاف می‌شوید.

برای سرمایه‌گذاری در دبی چه روش‌هایی مناسب هستند؟

اکنون که با مزایای سرمایه‌گذاری در دبی آشنا شدید بد نیست اگر با گزینه‌های مختلف پیش رو برای سرمایه‌گذاری در امارات نیز آشنا شوید. به‌این‌ترتیب بنا بر شرایط خود بهترین حوزه‌ها را برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنید. اگر به‌عنوان یک فرد خارجی روش مناسبی را برای سرمایه‌گذاری در پیش بگیرید، قطعاً به‌راحتی اقامت دبی را دریافت کرده و از مزایای ارزشمند آن بهره می‌برید. برخی از روش‌های سرمایه‌گذاری در امارات به شرح زیر است:

  • خرید املاک و مستغلات
  • ثبت شرکت
  • سرمایه‌گذاری در صندوق‌های مالی
  • سهام
  • کارآفرینی

خرید املاک و مستغلات

خرید ملک یکی از گزینه‌های مطلوب برای سرمایه‌گذاری در این کشور محسوب می‌شود و این موضوع به رشد تجاری و اقتصادی امارات در سال‌های اخیر مربوط می‌شود. این روش سرمایه‌گذاری بهترین راه برای به حداکثر رساندن میزان سود و موفقیت شما از سرمایه‌گذاری خواهد بود. علاوه‌برآن، سرمایه‌گذاری با این روش، امکان اخذ ویزای طلایی امارات و بهره‌مندی از مزایای مختلف آن را نیز در پی دارد.

ثبت شرکت

دبی جزو مناطق آزاد کشور امارات است و سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند در این منطقه به نام خود شرکت ثبت کنند. از طرفی کشور امارات باهدف تبدیل‌شدن به قطب اقتصادی در دنیا، سیاست‌ها و برنامه‌های متعددی را در راستای پیشرفت اقتصادی و تکنولوژی در نظر دارد و به همین علت از ثبت شرکت و توسعه کسب‌وکارها در حوزه‌های مختلف استقبال می‌کند؛ بنابراین شما می‌توانید با ثبت شرکت در این کشور به یک سرمایه‌گذاری پرسود و البته امن دست پیدا کنید.

سرمایه‌گذاری در صندوق‌های مالی

از دیگر روش‌های سرمایه‌گذاری در امارات می‌توانیم به سرمایه‌گذاری در صندوق‌های مالی و در بورس اوراق بهادار اشاره کنیم. این روش برای آن دسته از افرادی که به بازارهای مالی تسلط دارند انتخاب بسیار مناسبی است.

سهام

برای کسب سود و موفقیت در سرمایه‌گذاری، بازار سهام یک راه بسیار مناسب است. در کشور امارات، سهام‌ ابزارهای اصلی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند و بورس اوراق بهادار این کشور برای سرمایه‌گذاران امکانات بسیاری را فراهم کرده است.

اما قبل از اینکه در بازار سهام سرمایه‌گذاری کنید حتماً از متخصصان مالی و سرمایه‌گذاری در این کشور مشاوره دریافت کنید و درمورد بازار و شرکت‌های سرمایه امارات تحقیقات دقیق انجام دهید. به‌این‌ترتیب ریسک سرمایه‌گذاری شما به حداقل میزان ممکن خواهد رسید.

کارآفرینی

اگر برای شروع یک کسب‌وکار، طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه دارید از روش سرمایه‌گذاری از طریق کارآفرینی استفاده کنید. دولت امارات از طرح‌های خلاقانه و ایده‌های افراد کارآفرین استقبال کرده و برای افرادی که در این زمینه استعداد کافی دارند، شرایط مناسبی را فراهم می‌کند.

امارات، بهترین مقصد برای سرمایه‌گذاری شرکت‌ها

برای سرمایه‌گذاری در امارات چه نکاتی را باید بدانیم؟

دانستن یک سری نکات برای افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در امارات را دارند موضوعی بسیار مهم است که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • وضعیت پاسپورت
  • ویزای طلایی امارات
  • رفتار قانونی

وضعیت پاسپورت

با سرمایه‌گذاری در امارات امکان دریافت اقامت دبی به‌صورت دائم وجود ندارد. مجوزهای اقامت به شکل موقتی صادر می‌شوند؛ اما امکان تمدید دارند.

ویزای طلایی امارات

برای اخذ اقامت طولانی‌مدت، دریافت ویزای طلایی امارات روشی مناسب است؛ اما برای دریافت این نوع ویزا باید حداقل ۱۰ میلیون درهم در این کشور سرمایه‌گذاری کنید.

رفتار قانونی

در قوانین کشور امارات، سرمایه‌گذاران خارجی با شهروندان این کشور تفاوتی ندارند و تضمینات و حقوق مشابهی دریافت می‌کنند.

به‌طورکلی اگر قصد سرمایه‌گذاری در امارات را دارید قبل از هر اقدامی، حتماً از افراد آگاه و متخصص در حوزه سرمایه‌گذاری مشاوره دریافت کنید. سپس بادقت به قوانین، شرایط، مزایا و معایب هر روش سرمایه‌گذاری در نهایت بهترین روش را باتوجه‌به شرایط خود انتخاب کنید. در این راستا می‌توانید با مشاوران مجموعه قتالی صحبت کنید و در نهایت بهترین تصمیم را با کمک آنها بگیرید.

سخن پایانی

در این مقاله راجع به مزایای سرمایه‌گذاری در امارات و نحوه دریافت اقامت دبی Dubai residency صحبت کردیم. همان‌طور که بیان کردیم زیربناهای مناسب و رشد اقتصادی پویا در کشور امارات باعث شده تا این کشور در سال‌های اخیر به یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف تبدیل شود.

همچنین قدرت بالای پاسپورت این کشور، در کنار امنیت، رفاه و صدها دلیل دیگر؛ سبب بالارفتن میزان تقاضای افراد برای سرمایه‌گذاری در این کشور شده است. باتوجه‌به اینکه سرمایه‌گذاری آن هم در کشوری دیگر، نیاز به مشورت و راهنمایی دارد، کارشناسان مجموعه قتالی و تیم کاربلد این مجموعه، برای کمک به شما آماده هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.