آشنایی با آکادمی همراه اول؛ سومین پلتفرم‌آموزش آنلاین ایران

تهران- ایرنابازار- در دنیای کنونی آموزش آنلاین مهمترین راه یادگیری فراگیر جهان به شمار می‌رود و بخش بزرگی از مخاطبان به کمک همین روش، مباحث مورد نظر خود را می‌آموزند. چند سال پیش، ویروس کرونا موجب شد که صنعت آموزش آنلاین در جهان پیشرفت کند و احتمال می‌رود تا ۲۰۳۶ میلادی این مدل آموزش در قاره آسیا حجم بازاری به ارزش بیش از ۹۰ میلیارد دلار داشته باشد.

ایرنابازار- البته در همین سال های اخیر، موسسات پیشتاز کشور هم روش‌های آموزشی تازه‌ای را در پیش گرفتند که در میان آنها، نام همراه اول به چشم می‌خورد. این شرکت که پیشروی صنعت ICT به شمار می‌رود، با توجه به استانداردهای آموزشی جهانی، آکادمی همراه را راه‌اندازی کرده است که این آکادمی در سه زمینه اصلی فعالیت می‌کند: برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی، ارائه برنامه‌های کارآموزی تحت نظر همراه اول و همچنین شناسایی و پرورش استعدادهای جوان با هدف توانمندسازی آنان.

آکادمی همراه را بهتر بشناسید

آکادمی همراه به پشتوانه شرکت همراه اول (به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور خاورمیانه) و به منظور توانمندسازی و پرورش استعدادها در اکوسیستم دیجیتال کشور، در سال ۱۳۹۹ تاسیس شد تا به صورت متمرکز در سه حوزه اصلی زیر به فعالیت بپردازد.

  • برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی و حضوری
  • برگزاری دوره‌های کارآموزی همراه اول
  • آموزش و توسعه دانش و مهارت‌های دانش‌آموزان و دانشجویان

تاریخچه شکل‌گیری آکادمی همراه

آکادمی همراه در شهریور ۱۳۹۹ با برگزاری دوره‌های آنلاین با موضوعات تحول دیجیتال در مدیریت منابع انسانی، هوش مصنوعی و ایده‌های کسب‌وکار و اقتصاد غیر متمرکز بر پایه بلاک‌چین فعالیت خود را آغاز کرد.

این آکادمی پس از برگزاری اولین دوره کارآموزی در خرداد ۱۴۰۰، با موفقیت ۲ دوره کارآموزی دیگر را نیز برگزار کرد و نرخ استخدام شرکت‌کنندگان را به ۴۳ درصد و ۴۸ درصد رساند.

در بهمن ۱۴۰۰، آکادمی همراه تصمیم به تاسیس ۶ مدرسه جدید در زمینه‌های هوش مصنوعی، کسب‌وکار دیجیتال، مخابرات، فناوری‌های نوظهور، اینترنت اشیاء و توسعه فردی گرفت و به تولید دوره‌های آموزشی در این زمینه‌ها پرداخت. در اسفند ۱۴۰۰ اولین تقویم آموزشی منتشر شد و ۲ مدرسه جدید، امنیت و علوم داده از تیر ۱۴۰۱ به مجموعه پیوستند.

مهر ۱۴۰۱، کمیته علمی به منظور ارزیابی دوره‌های آموزشی تأسیس شد و در آبان ۱۴۰۱، ایده طراحی مسیرهای شغلی و تسهیل ورود به بازار کار در مدرسه مخابرات آغاز شد. در دی ۱۴۰۱ دپارتمان توسعه تحول دیجیتال راه‌اندازی و قالب‌های آموزشی بازنگری شد. در تیر ۱۴۰۲ هم مسیرهای یادگیری شغل‌محور راه‌اندازی شد و مهر ۱۴۰۲ پلن‌های اشتراک سازمانی و دانشجویی معرفی شد.

آشنایی با آکادمی همراه اول؛ سومین پلتفرم‌آموزش آنلاین ایران

آکادمی همراه اول؛ بهترین پلتفرم‌آموزش آنلاین است؟

با توجه به رقابت فزاینده در حوزه آموزش آنلاین، تصمیم به بررسی موقعیت و محبوبیت آکادمی همراه در میان رقبای خود گرفتیم. برای این منظور، واحد تحقیقات بازار همراه اول در تابستان ۱۴۰۲ تحقیق گسترده‌ای در زمینه آموزش آنلاین و رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها انجام داد.

در این تحقیق که جامعه آماری آن ۵ میلیون نفر بود و حدود ۲۰ هزار نفر به آن پاسخ دادند، نتایج نشان داد که وب‌سایت فرادرس با ۴۴ درصد محبوبیت، مکتب‌خونه با ۱۸ درصد و آکادمی همراه با ۱۳ درصد در میان سه وب‌سایت برتر از نظر مخاطبان قرار دارند. در ادامه، به بررسی دقیق‌تر عملکرد معاونت آموزش آکادمی همراه و فعالیت‌های این موسسه در زمینه آموزش‌های آنلاین خواهیم پرداخت.

آشنایی با آکادمی همراه اول؛ سومین پلتفرم‌آموزش آنلاین ایران

نگاهی به انواع آموزش‌های قابل ارائه در آکادمی همراه

با نگاهی به محتواهای آموزشی ارائه شده در آکادمی همراه، می‌توان گفت قالب‌ محتواهای آموزشی به ۲ دسته کلی زیر تقسیم می‌شوند: آموزش حضوری و آموزش مجازی

در آموزش حضوری، علاقه‌مندان به شرکت در بوت‌کمپ‌ها، کارگاه‌ها، و همایش‌ها می‌توانند با دریافت اطلاع‌رسانی قبلی، در رویدادهای مورد نظر حضور یابند و ضمن یادگیری، با دیگران شبکه‌سازی کنند.

در زمینه آموزش آنلاین، کاربران با ثبت‌نام در دوره‌های مختلف (مانند بوت‌کمپ، دوره‌های مهارت‌محور، خودخوان، یا وبینار) قادرند دانش خود را ارتقا دادند و مدرک معتبر دریافت کنند. برای پاسخ به این سوال که چرا آکادمی همراه یکی از بهترین پلتفرم‌های آموزش آنلاین است، می‌توان به دلایل زیر اشاره کرد:

مسیرهای یادگیری شغل محور

دوره‌های آموزشی متنوع در ۷ مدرسه تخصصی

پلن اشتراک سازمانی

پلن اشتراک سازمانی آکادمی همراه، با گزینه‌های یک‌ساله کامل، یک‌ساله اقتصادی و ۶ ماهه اقتصادی، به کارکنان شرکت‌ها امکان دسترسی نامحدود به همه دوره‌های آموزشی را می‌دهد و نیازهای آموزشی آنها را به طور کامل پوشش می‌دهد. مدیران نیز می‌توانند از گزارش‌های شخصی‌سازی‌شده و تجزیه و تحلیل عملکرد کارکنان بهره‌مند شوند و از مزایای زیر استفاده کنند:

  • دسترسی آسان و دائمی به تمام محتوا
  • گزارش‌های ماهانه و فصلی با قابلیت شخصی‌سازی
  • هزینه مقرون‌به‌صرفه
  • مسیرهای یادگیری کاربردی

پلن اشتراک دانشجویی

پلن اشتراک دانشجویی به شما این فرصت را می‌دهد که با هزینه‌ای مقرون به صرفه، به تمامی دوره‌های آموزشی دسترسی پیدا کنید و نقاط ضعف آموزشی خود را برطرف سازید. این اشتراک به شما امکان می‌دهد دانش کاربردی کسب کنید، مهارت‌های فنی و نرم خود را ارتقاء دهید و از گواهینامه معتبر آکادمی همراه بهره‌مند شوید.

از حرفه‌ای‌ها بیاموزید

برای همگام شدن با پیشرفت‌های صنعت یادگیری آنلاین و تکنولوژی‌های نوین، پیشنهاد می‌کنیم، به وبسایت جدید آکادمی همراه اول مراجعه کرده تا از آموزش‌های حرفه‌ای این پلتفرم معتبر بهره‌مند شده و برای کسب دانش به‌روز تلاش کنید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.