راهنمای خرید محصولات اتوماسیون صنعتی اورجینال

تهران- ایرنابازار- اجرای اتوماسیون در یک فرایند، یعنی تولیدی که متمرکز بر جایگزینی یک کارگر انسانی با یک ماشین مستقل است. البته در ابتدا این ماشین‌آلات هم باید توسط انسان‌هایی ناظر هماهنگ می‌شدند، اما با پیشرفت‌های تکنولوژیکی، اتوماسیون صنعتی هم مستقل شد. در این مقاله از راهنمای خرید محصولات اتوماسیون صنعتی قدم‌به‌قدم پروسه خرید کالای اصل را برای شما توضیح دادیم.

ایرنابازار- امروز با مقاله راهنمای خرید محصولات اتوماسیون صنعتی در کنار شما هستیم تا اگر برای مجهزکردن خانه‌های هوشمند، بیمارستان‌ها، اداره‌جات، اماکن ورزشی، کارخانه‌ها، پتروشیمی و پالایشگاه‌ها نیاز به این محصولات دارید، قدم‌های خود را هوشمندانه بردارید.

تعریف و اهمیت اتوماسیون صنعتی

اتوماسیون صنعتی، یک فرایند تولید صنعتی شامل مجموعه‌ای از ماشین‌آلات است که از طریق آن‌ها ترکیبی از مواد اولیه به محصول نهایی تبدیل می‌شود. این فرایند با کمک برنامه‌نویسی دیجیتالی و کاهش مداخله انسان در تصمیم‌گیری صورت می‌گیرد و فرماندهی دستی با کمک تجهیزات مکانیزه به حداقل می‌رسد.

در جهانی که هر روز شاهد پیشرفت تکنولوژی در آن هستیم، اتوماسیون صنعتی یک محرک برای افزایش کارایی، ارتقای کیفیت محصولات، کاهش هزینه‌ها و سودآوری در صنایع مختلف است.

انواع محصولات اتوماسیون صنعتی

در بحث راهنمای خرید محصولات اتوماسیون صنعتی شناخت مدل‌های مختلف این محصولات اهمیت زیادی دارد. این‌ها دسته‌ای از تجهیزات تولیدی هستند که برای انجام خودکار برخی عملیات تولید استفاده می‌شوند.

انواع این تجهیزات شامل ربات‌های صنعتی، سلول‌های اتوماسیون، سنسورها، کنترلرها، سیستم‌های نظارتی و دستگاه‌های خاصی مانند بالابرها و ماشین‌های چرخان است. صنایع خودروسازی، اتمام رنگ و هوا و فضا بیشترین استفاده را از این تجهیزات دارند.

برندهای معروف و معتبر تجهیزات اتوماسیون

قرارگرفتن در بین برندهای تجهیزات اتوماسیون صنعتی، کار بسیار سختی است و انتخاب یکی از آن‌ها نیاز به تحقیقات زیادی دارد. در دنیای امروز، اتوماسیون‌ صنعتی از آنجایی‌که منجر به کاهش نیاز به نیروی انسانی شده و راندمان کاری را در مجموعه‌ها بالا برده است، شرکت‌های زیادی برای تولید این تجهیزات اقدام کردند.

همه شرکت‌های تولیدکننده از موفقیت چندانی در این حوزه برخوردار نشدند؛ چراکه علاوه‌بر ساخت دستگاه‌ها و ابزارهای باکیفیت، باید درزمینه توسعه علمی هم سرآمد بود. بااین‌حال برندهایی مانند زیمنس که از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعتی مهندسی در قاره اروپا است، برند اشنایدر، برند امرون، برند یاسکاوا و برند دلتا از بهترین‌هایی هستند که تجهیزات اتوماسیون آن‌ها فروش بالایی دارد.

نحوه تشخیص محصولات اورجینال اتوماسیون

مهم‌ترین نکته‌ای که در مقاله راهنمای خرید محصولات اتوماسیون صنعتی به آن تاکید داریم، یادگیری روش‌های تشخیص کالای اصل از تقلبی است. اکثر مردم به‌خاطر تقلبی‌نبودن محصولی که می‌خرند، بسیار نگران هستند. اما ترفندهای زیر کمک می‌کند یک محصول مطمئن بخرید.

  • خرید تجهیزات اتوماسیون صنعتی از برندهای معروف: فریب قیمت‌ ارزان محصولات برندهای ناشناخته را نخورید؛ آن‌ها قرار نیست به شما کیفیت خوبی بدهند.
  • توجه به ضمانت‌نامه: محصولات تقلبی فاقد داشتن چنین موردی هستند.
  • توجه به بارکد محصول: بارکد یک محصول اصل، اطلاعاتی از قبیل شماره سریال و تاریخ تولید را در اختیارتان می‌گذارد.
  • استفاده از سنسورها: لوازم حسی و سنسورها با اندازه‌گیری و مقایسه مشخصات فیزیکی محصول با اطلاعات مربوط به آن، اصالت یا تقلبی‌بودن محصول را فاش می‌کنند.
  • خدمات پس‌از فروش: محصولات تقلبی فاقد این ارائه این خدمت هستند.

مقایسه محصولات اورجینال و تقلبی با شناخت ویژگی‌های محصولات اورجینال و غیراورجینال

راهنمای خرید محصولات اتوماسیون صنعتی به شما آموزش می‌دهد تا به‌واسطه درک تفاوت‌های کالای اصل و تقلبی، خرید هوشمندانه‌ای داشته باشید.

محصولات اصل دارای کیفیت بالایی هستند. درحالی‌که در ساخت محصولات تقلبی، از مواد اولیه ارزان و بی‌کیفیت استفاده شده است.

در ساخت کالای اصل، فناوری‌های پیشرفته‌ای به‌کار رفته؛ درصورتی‌که در ساخت کالای تقلبی از فناوری‌های قدیمی بهره‌گیری می‌شود.

تجهیزات اصل دارای بسته‌بندی‌هایی مطابق با استانداردهای شرکت تولیدکننده، داشتن برچسب اصالت و چاپ باکیفیت هستند. اما بسته‌بندی تجهیزات تقلبی دقیقا خلاف خصوصیات ذکرشده است.

نکات مهم در خرید محصولات اتوماسیون صنعتی

اولین قدم در خرید محصولات اتوماسیون، نیازسنجی است. نیازهای صنعت خود را ازلحاظ نوع محصول، فرایند تولید و حجم تولید شناسایی کنید. بعداز نیازسنجی، نوبت به بررسی و مقایسه می‌رسد؛ چراکه از PLC ها گرفته تا ربات‌ها، سیستم‌های کنترل و مانیتورینگ، تنوع بالایی دارند. می‌توانید از مشاوره متخصصان اتوماسیون صنعتی استفاده کنید. آن‌ها با درنظرگرفتن نیازهای شما بهترین راه‌حل را ارائه می‌دهند.

منابع معتبر برای خرید تجهیزات اتوماسیون صنعتی

در راهنمای خرید محصولات اتوماسیون صنعتی کارشناسان توصیه می‌کنند قبل‌از جداشدن از پولی که به‌سختی به‌دست آورده‌اید، شهرت فروشنده را بررسی کنید. علاوه‌بر فروشگاه‌های فیزیکی، پلتفرم‌های فروش آنلاینی هم وجود دارند که ارائه‌دهنده تجهیزات صنعتی هستند. یک فروشنده قابل اعتماد و قانونی، تجهیزات باکیفیت را با قیمتی برابر با ارزش واقعی آن ارائه می‌دهد. همچنین دارای مجوزهای لازم برای فعالیت در این زمینه هستند.

روش‌های نگهداری از محصولات اتوماسیون صنعتی

نگهداری صنعتی در مجموعه‌های اتوماسیون، دارای برنامه‌ای جامع و کلی است. تسلط به راهکارهای نگهداری و تعمیرات، عمر مفید محصول را افزایش می‌دهد و کیفیت خروجی را بهبود می‌بخشد. بنابراین، یکی از مهم‌ترین وظایف صاحبان صنایع، این است که بتوانند با استفاده از استراتژی‌های مناسب از تجهیزات خود به‌خوبی نگهداری کنند.

بازبینی‌های دوره‌ای روی قطعات اتوماسیون یک امر ضروری است تا درصورت وجود ایراد احتمالی، مشکل برطرف، یا قطعه معیوب تعویض شود. این کار سیستم را ازنظر عملیاتی در وضعیت خوبی نگه می‌دارد ...

عوامل موثر بر قیمت محصولات اتوماسیون صنعتی

امروز صاحبان صنایع مختلف، قیمت اتوماسیون صنعتی را در کنار مزایای بی‌شمار امکانات آن تحلیل می‌کنند، راهنمای خرید محصولات اتوماسیون صنعتی در پاسخ به این سوال که قیمت این تجهیزات متاثر از چه عواملی است، این‌چنین پاسخ می‌دهد:

میزان اتوماسیون و فناوری‌های مورد نظر میزان اتوماسیون

  • پیچیدگی اتصال اتوماسیون به سیستم‌های موجود
  • قابلیت و ظرفیت کاری ربات‌ها
  • نصب و راه‌اندازی، نگهداری و پشتیبانی

راهنمای خرید محصولات اتوماسیون صنعتی اورجینال

روندهای آینده در اتوماسیون صنعتی

تکنولوژی‌های جدید ارائه‌شده درزمینه اتوماسیون صنعتی درحال خلق فرصت‌هایی برای تولیدکنندگان سراسر جهان هستند. با کمک فرایند دیجیتالی‌سازی و تکنولوژی اینترنت اشیا، اتوماسیون به مزیتی رقابتی در چشم‌انداز صنعتی امروز تبدیل شد.

گفته می‌شود که روند گسترش اتوماسیون صنعتی در آینده، در مواردی اعم از بهبود دقت با یادگیری ماشین، پیشرفت‌های امنیت سایبری صنعتی، ظهور ربات‌های هوشمندتر و تکنولوژی‌های همانند دیجیتال دیده می‌شود.

تاثیرات نوآوری‌ها و پیشرفت‌های تکنولوژیکی بر صنایع مختلف

برای درک اهمیت تاثیر فناوری و تکنولوژی بر تجارت، کافی‌است نگاهی به آمار رشد سازمان‌های مطرح بیاندازید. رویکرد کسب‌وکارها دستخوش تغییرات و انعطاف‌پذیری‌های زیادی شده است. صاحبان مشاغل امروز قادرند فرایندهای داخلی خود و خدماتی را که ارائه می‌دهند، بهبود ببخشند و در نهایت، افزایش چندبرابری سودآوری را تجربه کنند.

معرفی سیمی نصر ماد به عنوان یکی از بزرگترین تامین کننده های محصولات زیمنس

به پایان مقاله راهنمای خرید محصولات اتوماسیون صنعتی نزدیک شده‌ایم و حالا وقت آن رسیده که شرکت سیمی نصر ماد را به شما معرفی کنیم. این شرکت سابقه‌ای ۱۰ ساله در حوزه صنعتی و تجهیزات برقی دارد و به‌عنوان تامین‌کننده محصولات شرکت زیمنس آلمان شناخته می‌شود.

این مجموعه دارای چندین واحد اداری و تجاری در سرتاسر کشور است و همچنان با گردآوری چندین تیم حرفه‌ای و آگاه در حوزه صنعتی مربوط، برای رشد و پیشرفت تلاش می‌کند.

جمع‌بندی

اجرای اتوماسیون در یک فرایند، یعنی تولیدی که متمرکز بر جایگزینی یک کارگر انسانی با یک ماشین مستقل است. البته در ابتدا این ماشین‌آلات هم باید توسط انسان‌هایی ناظر هماهنگ می‌شدند، اما با پیشرفت‌های تکنولوژیکی، اتوماسیون صنعتی هم مستقل شد. در این مقاله از راهنمای خرید محصولات اتوماسیون صنعتی قدم‌به‌قدم پروسه خرید کالای اصل را برای شما توضیح دادیم.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.