معرفی انواع دیوارپوش چوبی؛ کدام گزینه برای چه فضایی ایده‌آل است؟

تهران- ایرنابازار- ترموود، ترمووال چوبی و لمبه چوبی ازانواع دیوارپوش‌های چوبی مدرن و محبوب هستند. در ادامه با این دیوارپوش ها، کاربردها و ویژگی های هریک از آن ها بیشتر آشنا خواهید شد.

ایرنابازار- چوب یکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین مصالح ساختمانی محسوب می‌شود که از همان ابتدای ورود به بازار، جایگاه ویژه‌ای در دکوراسیون داخلی داشته است. این متریال در طی این سال ها، تغییر و تحولات عظیمی داشته و در هر برهه از زمان به شکلی متفاوت‌تر و صد البته کاربردی‌تر تولید و عرضه شده است. وجود تنوع در دیوارپوش های چوبی، ممکن است باعث سردرگمی شما شود و ذهن‌تان را درگیر کند که کدام یک از انواع دیوارپوش های چوبی برای نیازتان مناسب‌تر و برای پوشش فضای مورد نظرتان ایده‌آل‌تر است!؟ از همین رو ما در ایرنابازار تصمیم گرفتیم تا به معرفی انواع دیوارپوش چوبی مدرن بپردازیم تا بتوانید با آگاهی کامل، بهترین انتخاب را داشته باشید.

ترموود؛ بهترین دیوارپوش چوبی برای فضای داخلی و بیرونی ساختمان

ترموود (چوب ترمو) نوعی فرآورده چوبی باکیفیت است که مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت و حرارت، پوسیدگی و قارچ دارد و از طول عمر بالایی برخوردار می‌باشد. این دیوارپوش چوبی با تنوع طرح و رنگ بالایی که دارد این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید فضایی ایده‌آل و زیبا در محوطه داخلی و بیرون منزل‌تان، ایجاد کنید. فقط توجه داشته باشید که ترموودهای فاق و زبانه و ترمو S ها برای محیط های سرپوشیده مناسبند و ترمو D ها به دلیل استحکام بالاتر، در نمای ساختمان، آلاچیق، تراس های روباز و محیط های این چنینی نصب می‌شوند.

اندک تفاوت موجود میان قیمت ترموود و سایر دیوارپوش های چوبی سبب شده تا بعضی از افراد برای کاهش هزینه ها، از خرید این متریال صرف نظر کنند. اما همه طراحان دکوراسیون داخلی و مهندسین صنعت ساختمان معتقدند که چوب ترمو ارزشش را دارد! چرا که این نوع چوب نه از لحاظ ظاهری و نه از لحاظ کیفیت و طول عمر اصلا قابل مقایسه با دیگر دیوارپوش های چوبی نیست و علاوه بر این تنها متریال چوبی است که قابلیت نصب در محیط های روباز را هم دارد.

معرفی انواع دیوارپوش چوبی؛ کدام گزینه برای چه فضایی ایده‌آل است؟

ترمووال چوبی؛ انتخابی ایده‌آل برای دکوراسیون داخلی

ترمووال یکی دیگر از انواع دیوارپوش های چوبی است که از برش چوب های ترموود در ابعاد مستطیلی شکل، کنار هم قرار دادن و نصب آن ها بر روی صفحاتی نمدی، حاصل می‌شود. قیمت ترمووال چوبی در مقایسه با چوب ترموود، پایین‌تر است و همچنین نصب آن نیز در زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود، به همین خاطر هم برای استفاده در دکوراسیون داخلی مانند راهروها، سالن پذیرایی، سالن نشیمن و همچنین بالکن های سقف دار، گزینه‌ای مناسب و مقرون به صرفه محسوب می‌شود. ضمنا این دیوارپوش ها خاصیت عایق دارند و از پخش شدن و عبور صدا ممانعت می‌کنند، همین ویژگی آن ها باعث شده تا برای TV Room و دیوار پشت تلویزیون استفاده شوند.

دیوارپوش ترمووال چندین نمونه مختلف دارد و علاوه بر ترموود با متریال های دیگری مثل PVC و MDF هم تولید می‌شود. اما باتوجه به این که موضوع این مطلب، معرفی دیوارپوش های چوبی است ما فقط به معرفی ترمووال چوبی و کاربردهای آن پرداختیم.

معرفی انواع دیوارپوش چوبی؛ کدام گزینه برای چه فضایی ایده‌آل است؟

لمبه چوبی؛ دیوارپوش چوبی ارزان مناسب فضاهای سرپوشیده

لمبه نوعی پوشش نازک است که از تخته های چوب کاج حاصل می‌شود. البته که دیوارپوش های لمبه نیز درست مثل ترمووال ها علاوه بر نمونه چوبی، در جنس های MDF، PVC و چوب پلاست نیز در بازار موجودند. لمبه های چوبی، مخصوصا مدل های ساخته شده از کاج روسی، از مقاومت نسبتا بالایی برخوردارند و گزینه مناسبی برای پوشش دیوارها هستند و شما می‌توانید مدل های فاق و زبانه آن ها را از بازار خریداری نمایید و پس از رنگ آمیزی، با کمک نصاب در محل مورد نظر نصب کنید.

در رابطه با تفاوت لمبه چوبی و چوب ترموود گفتنی است: لمبه نوعی چوب است که ترمو (Thermo) نشده یا به عبارت ساده‌تر برای مدت زمان مشخص درون کوره های حرارتی با دمای بالا قرار نگرفته باشد. این نوع پوشش چوبی رنگ روشن‌تری نسبت به ترموود دارد و مقاومت آن هم به نسبت پایین‌تر است.

نکاتی برای انتخاب دیوارپوش چوبی مناسب

در این مقاله با انواع دیوارپوش چوبی و کاربردهای هر یک از آن ها آشنا شدید. حالا با در نظر داشتن موارد گفته شده و با توجه به نکات زیر می‌توانید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید؛

  • ابتدا فضایی که قصد نصب دیوارپوش چوبی در آن را دارید مشخص کنید و سپس به سراغ استعلام قیمت، بررسی رنگ ها و طرح های دیوارپوش مناسب آن فضا بروید تا وقت‌تان تلف نشود.
  • میزان بودجه‌ای که دارید را مشخص کنید و بعد از اطلاع از قیمت دیوارپوش ها و هزینه رنگ آمیزی و نصب آن ها، مورد مناسب را انتخاب نمایید.
  • برای خرید مطمئن‌تر و ارزان‌تر، حتما به سراغ تولیدکنندگان دیوارپوش های چوبی بروید.
  • به میزان مقاومت دیوارپوش توجه کنید چون در غیر این صورت ممکن است انتخابی اشتباه داشته باشید.
  • دیوارپوش های چوبی با قابلیت رنگ پذیری، انتخاب های بهتری هستند. چوب ترمو و ترمووال، هر دو این خاصیت را دارند و فقط با یک قوطی رنگ ترموود می‌توان آن ها را به رنگ دلخواه درآورد.
۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.